דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

בדרך לשגרה / 'מגן חינוך' יוצא לדרך: לקראת חידוש הלימודים ביסודיים משרד החינוך קורא למורות להיבדק

ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים: "בלי קפסולות בגנים נחזור לסגר שלישי" | ביקורת בוועדת החינוך של הכנסת על מתווה משרד הבריאות המתיר לימודים בשטח פתוח בקבוצות של עד 15: "החלטה מופרכת. התקהלות בחוץ מותרת כיום ל-20 איש"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "לא אגיד לאף אחת לצאת לעבודה לא מחוסנת" (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "לא אגיד לאף אחת לצאת לעבודה לא מחוסנת" (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
דוד טברסקי

משרד החינוך מפרסם היום (שלישי) את נתוני התחלואה במערכת החינוך, חמישה ימים לאחר חזרת הגנים לפעילות: 255 ילדים נמצאו חולים בגני הילדים ו-44 בחינוך המיוחד, 112 גני ילדים נסגרו בשל תחלואה. פחות מחמישה ימים לפתיחת בתי הספר היסודיים ו-707 תלמידים בבתי הספר היסודיים חולים בנגיף לצד 754 תלמידים בחינוך העל יסודי.

משרד הבריאות הכריז על 'מבצע מגן חינוך', ללקראת פתיחת הלימודים בכיתות א'-ד' וממליץ לכל מורה שחוזר ללמד בשבוע הבא להיבדק לקורונה. במשרד הדגישו שהנבדקים לא יהיו מחוייבים להיכנס לבידוד עד לקבלת התשובה, מי שחלה בעבר לא יצטרך להיבדק שוב וגם ללא הבדיקה מורים יוכלו לפתוח את הכיתה/מוסד חינוכי. הדיגום יתבצע באמצעות מתחמי הבדיקות של פיקוד העורף (לפרטים ניתן לפנות בטלפון 3101*) או באמצעות תיאום תור בקופות החולים.

קופת חולים כללית פרסמה שתפעיל כ-90 מתחמי בדיקות למבוטחיה ברחבי הארץ, בנוסף למתחמים שמפעיל פיקוד העורף ומעבדות כללית יעבדו במשמרות מתוגברות, כולל בסוף השבוע, על מנת לספק את התשובות במהירות האפשרית.

בעקבות פרסום נתוני התחלואה בגנים אמרה ענת דדון, ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, שפתיחת הגנים ללא מתווה הקפסולות, כפי שהמליצו אך לא חייבו מומחי משרד הבריאות, הביאה לעלייה בתחלואה אחרי הסגר הראשון. "פתיחת הגנים ללא חלוקה לקפסולות עלולה להעלות את מספר ההדבקות באופן משמעותי", אומרת דדון. "אני קוראת שוב למקבלי ההחלטות לשקול מחדש חלוקה לקפסולות בגנים לפני שנעמוד בפני סגר שלישי״.

בוועדת החינוך שדנה אחר הצהריים במתווה הפתיחה, אמר יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן) שהוועדה לא תאשר את תקנות הלמידה בשטח פתוח עם מגבלת 15 תלמידים ומגבלת 100 מטר בין הקבוצות. "לא ברורות ההגבלות על 15 תלמידים וההגבלה על מרחק 100 מטר בין קבוצה לקבוצה, בזמן שלציבור הכללי מותר להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, טען שעמדת קבינט המומחים של 'מגן ישראל' הייתה להמשיך לעודד למידה בשטח פתוח בו הסיכון להדבקה נמוך יותר מאשר במרחבים סגורים. "אנחנו ב'מגן ישראל' המלצנו על קבוצות של לא פחות מ-19 תלמידים, ולא 15 כפי שנכתב בתקנות", אמר בביקורת לוין על מערך התכנון של משרד הבריאות. מחר תתכנס הוועדה בשנית לקראת התכנסות קבינט הקורונה וחבריה ידרשו מהקבינט לשנות את התקנות כך שיתאפשר מפגש של 19 תלמידים ומורה במרחק של לפחות 50 מטר בין קבוצה לקבוצה. "ההחלטה המגבילה את הלימודים בשטח הפתוח ל-15 תלמידים היא מופרכת, במיוחד לאור העובדה שההתקהלות בחוץ מותרת כיום ל-20 אנשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!