דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

יוצאים מהסגר / שר החינוך אישר: א׳-ד׳ עד 18 תלמידים בכיתה, ה׳-ו׳ ילמדו מרחוק

התכנית שאישר גלנט היא זמנית, לתקופה של שבועיים, בכפוף לאישור קבינט הקורונה

שר החינוך יואב גלנט . (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
שר החינוך יואב גלנט . (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דוד טברסקי

שר החינוך, יואב גלנט (הליכוד), הודיע היום (רביעי) על תכנית "יוצאים קדימה – לימודים בשגרת קורונה" בבתי הספר היסודיים. מדובר בתכנית זמנית לתקופה של שבועיים, בכפוף להחלטות הקבינט. לפי התכנית, שגובשה במשרד החינוך בתיאום עם מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות, כיתות א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בבית הספר החל מהשבוע הבא, תלמידי כיתות ה'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק. מוקדם יותר, דחתה ועדץ החינוך את תקנות הלימודים בשטח פתוח שאושרו בקבינט הקורונה.

על פי המתווה שגובש בהתאם להחלטות קבינט הקורונה, לא יוקצה תקציב נוסף למערכת החינוך. לפי דרישת משרד הבריאות הלימודים יתקיימו בחצאי כיתות – 18 תלמידים בכיתה. שר החינוך יגבש מתכונת אופטימלית להפעלת מערכת החינוך בתנאים אלו לשבועיים הקרובים.

תלמידות בבית ספר יסודי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
תלמידות בבית ספר יסודי (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

בתום התייעצויות מקצועיות שקיים שר החינוך עם מנהלי המחוזות במשרד החינוך, עם מנהלי בתי הספר ועם ראשי הרשויות, החליט השר כי תינתן גמישות ניהולית למנהלי בתי הספר לטובת הפעלת מערכת החינוך במתכונת אופטימלית – כאשר יתאפשרו 4 או 5 ימי לימוד בתוך מוסדות החינוך, לפי החלטת המנהלים.

שר החינוך, יואב גלנט אמר: "התכנית המקורית שלנו הינה להחזיר את תלמידי בתי הספר היסודיים לחמישה ימי למידה בבתי הספר. לנוכח מגבלות התקציב והתנאים הבריאותיים שהוגדרו בידי משרד הבריאות – קיבלתי החלטה שכיתות א'-ד' יגיעו לבתי הספר לארבעה ימים בשבוע לפחות, ויהיו מוסדות שבהם יגיעו ליותר מכך".

השר הוסיף כי הוא "בוטח ומאמין במנהלים ובמורים המצוינים שלנו, שיחד עם ראשי הרשויות יפעילו את מוסדות החינוך בצורה המיטבית. משרד החינוך, יחד עם ראשי הרשויות ובהובלת מנהלי בתי הספר, ידאג לחינוכם של התלמידים, תוך שמירה ודאגה לבריאותם ולביטחונם".

משרד החינוך סיכם את נתוני התחלואה במערכת החינוך עד כה. 1,717 תלמידים ו-7 עובדי הוראה נמצאו חולים. על פי סקרים של המשרד, שדחף לפתיחתן המחודשת של המסגרות, שני-שליש מהתלמידים חווים קושי אישי כתוצאה ממשבר הקורנה. בנוסף נרשמה עלייה נכרת השימוש במחשבים והפלאפונים, גידול במספר הדיווחים על מעשים סיכוניים ופגיעה בבריאות כנגזרת מהשהייה הממושכת בבית.

ועדת החינוך דחתה את מתווה הלימודים בשטח פתוח

מוקדם יותר היום, דחתה ועדת החינוך את התקנות המאפשרות למידה בשטח פתוח. החל ממחר לא יוכלו תלמידים מכיתות ה'-י"ב להיפגש עם אנשי צוות בשטח פתוח בבתי הספר, כפי שנקבע במתווה משרד החינוך ביום שישי האחרון.

הוועדה התכנסה, זה היום השני ברציפות, כדי לשנות את מתווה הפתיחה המורחב שהציעה הממשלה, במסגרתו אושרה פעילות לימודית בשטח פתוח במתחמי בתי הספר, פארקים ומגרשים,  בקפסולות של עד 15 תלמידים ובשמירה על מרחק של לפחות 100 מטר בין קבוצה לקבוצה.

חברי הוועדה בירכו על היוזמה, אך מחו על המתווה בטענה שהחישוב שלו שרירותי ומצמצם בחומרה את אפשרויות המפגש של התלמידים. "לא ברורות ההגבלות על 15 תלמידים ו-100 מטר בין קבוצה לקבוצה, בזמן שלציבור הכללי מותר להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים", טען יו"ר הועדה, ח"כ רם שפע (כחול לבן).

הוועדה קראה למשרדי החינוך והבריאות לקדם בדחיפות מתווה שיאפשר מפגש לקבוצות של 20 תלמידים ללמידה בשטח פתוח, ובמרחק של לפחות 50 מטרים בין קבוצה לקבוצה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!