דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קבינט הקורונה

יוצאים מהסגר / מחלוקות בקבינט הקורונה: 3 או 4 ימי לימודים בשבוע, פתיחת חנויות רחוב כן או לא

לאחר שמשרד החינוך הציג מתווה של 4 ימי לימודים לכיתות א׳-ד׳, ראש הממשלה אמר שידבקו במתווה הראשון | שר האוצר תקף בשיחות סגורות את שר הבריאות על אי הסכמה לפתיחת החנויות: ״טרפת״

חנויות למסירה והשכרה בירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
חנויות למסירה והשכרה בירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה מתכנס לדיון (חמישי) על החזרה ללימודים בכיתות הנמוכות והסרת מגבלות נוספות החל מהשבוע הבא, והמחלוקות בין השרים בשיאן.

משרד החינוך הודיע הבוקר שהחל מיום ראשון ילמדו כיתות א׳-ד׳ לפחות 4 ימים בשבוע, בחצאי קבוצות. הבוקר אמר ראש הממשלה בפתיחת הקבינט ש״אחרי שיחות שקיימתי אתמול עם שר החינוך, שר הבריאות ועם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, החלטנו לצאת לדרך עם מתווה החינוך הראשון שסיכמנו עליו״. המתווה הראשון מדבר על 3 ימים בשבוע בכיתות א׳-ב׳, ו-5 ימים בשבוע בכיתות ג׳-ד׳.

מתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר (שקפים ממשרד הבריאות)
מתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר (שקפים ממשרד הבריאות)

ממרכז השלטון המקומי נמסר שהמתווה אליו התייחס ראש הממשלה ״הוא בעצם המתווה שכבר אושר. לרשויות יש אפשרות להרחיב ל-5 ימים עם גמישות. העיקר שיהיו קפסולות״.

ראש הממשלה הוסיף הבוקר ״בשבועיים הקרובים נבדוק אם יש אפשרות ללכת לאלטרנטיבה אחרת שזה כיתות אחודות, אבל זה מחייב יצירת צהרונים כפולים ויש להתארגן על זה לוגיסטית ותקציבית. זה לא מעשי ליום ראשון״.

בתוך כך, ישנה מחלוקת בין שר האוצר לשר הבריאות. סלע המחלוקת הוא סביב פתיחתן של חנויות הרחוב. במשרד הבריאות מתעקשים להשאירן סגורות בהתאם למתווה המקורי בו החנויות עשויות להפתח רק ״בפעימה השלישית״ של הסרת המגבלות.

שר האוצר, ישראל כ״ץ, תקף בשיחות סגורות את מדיניות משרד הבריאות והגדיר אותה ״טרפת״. לטענתו, משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב. ״די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים. אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל״.

לטענת האוצר, במשרד הבריאות מאשרים קיום מסאז׳ים וטיפולים אישיים ללא מסכות ״ורק את חנויות הרחוב, שהן הכי בטוחות בעולם, משאירים סגורות״. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, רמז שיתנגד למתווה האוצר כשזה יעלה בישיבת הקבינט.

נתניהו אמר בדברי הפתיחה בקבינט הבוקר ״צריך לרתום את אמצעי ההסברה והשלטון המקומי, אבל עוד דבר, אנחנו צריכים למצוא מסכה יותר נוחה. נהיה עם זה לפחות שנה. הבקשה מהציבור צריכה להיות קלה לביצוע, צריך להשקיע כסף בתכנון מסכות שיותר קל לעטות אותן״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!