התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה הגישה אתמול (חמישי) עתירה לבג"צ הטוענת לאפליה ודורשת לקבלת פטור מתשלום ארנונה.
העתירה הוגשה בעקבות החלטת הממשלה על מתן הנחות בארנונה בשיעור של 95%, לעסקים קטנים ובינוניים אשר נפגעו באופן משמעותי ממשבר הקורונה. עסקים קטנים הינם כאלה שמחזור העסקאות שלהם בשנת 2019 היה נמוך מ-400 מיליון שקלים.
בעתירה דורשים המתאגדים כי ההנחה בתשלומי הארנונה יוענקו גם לרשתות הגדולות שמחזיקות בנכסים רבים ובשטחי מסחר משמעותיים, ושפעילותן הופסקה בהחלטת הממשלה.
ההתאגדות טוענת כי החלטת הממשלה אינה מידתית, נגועה באפליה פסולה בין עסקים, ופוגעת בחופש העיסוק של עסקים גדולים רבים וביכולת התחרות החופשית שלהם מול עסקים אחרים: "ההחלטה מסבה לעסקים אלה נזקים אדירים ומטילה עננת אי-ודאות כבדה על אפשרותם לשרוד את משבר הקורונה ולהמשיך להעסיק עשרות אלפי עובדים בעסקיהם".
העתירה, הוגשה באמצעות עורכי הדין אסף שובינסקי, חן שומרת ושקד שטורפר ממשרד יוסי לוי ושות',



