דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / הניסוי בחיסון הישראלי לקורונה יחל בראשון הקרוב, עם שני משתתפים

במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים יקבל את החיסון הנסיוני תושב הדרום בן 34 | בסך הכל צפויים להשתתף בניסוי כ-25 אלף איש עד מאי 2021

מתקן לייצור חיסונים לקורונה במכון הביולוגי בנס ציונה (צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי)
מתקן לייצור חיסונים לקורונה במכון הביולוגי בנס ציונה (צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שלב הניסוי בבני אדם של החיסון לקורונה שפיתח המכון הביולוגי ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב. את המנה הנסיונית הראשונה יקבל, בהדסה עין כרם בירושלים, דוקטורנט בן 34 מדרום הארץ, שהתנדב לקחת חלק בניסוי, ובמקביל יקבל אותה משתתף נוסף במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.  אחד מהם יקבל את מנת החיסון 'האמיתית' והשני יקבל מנת דמה (פלסבו). בהמשך צפויים להשתתף בניסוי כ-25 אלף איש, והוא אמור להסתיים במאי 2021.

בהדסה הודיעו כי מנות החיסון התקבלו על ידי רוקח יחידת המחקרים הקליניים והוכנסו למקררי הקפאה עמוקה עד ליום ראשון בבוקר, עת יוצאו להכנה לקראת ההזרקה הראשונה.

פאזה 1: בדיקות בטיחות ראשונות על 80 מתנדבים בריאים בגילאי 18-55, בבתי החולים שיבא והדסה. הניסוי ייחל ב-1 בנובמבר, תחילה על שני מתנדבים ובהתאם לתגובותיהם לחיסון יורחב בהדרגה עד ל-80 איש (40 בכל מרכז רפואי). כל מתנדב יקבל זריקה (חיסון או פלצבו – דמה). לאחר כמה שעות השגחה ישוחרר לביתו להמשך מעקב של כשלושה שבועות. במהלכו יבחנו עורכי הניסוי האם הופיעו תופעות לוואי כלשהן ולהבדיל האם הופיעו נוגדנים לנגיף, המעידים על תגובה לנגיף הקורונה אצל המתנדבים שקיבלו את החיסון.

פאזה 2: בדיקות בטיחות רחבות על 960 מתנדבים בריאים בגילאי 18 ומעלה. הניסוי צפוי להתחיל במהלך חודש דצמבר. הוא יתקיים במקביל במספר מרכזים רפואיים ברחבי הארץ ונועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון מדדים ליעילותו.

פאזה 3: ניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון בהשתתפות עד 30 אלף מתנדבים. הניסוי מתוכנן להתחיל בחודשים אפריל- מאי (בכפוף להצלחת שני השלבים הראשונים). מדובר בשלב האחרון, שלאחר סיומו המוצלח ניתן יהיה לאשר את החיסון ולחסן את כלל האוכלוסייה.

החיסון: נגיף קיים עליו הונדסו 'קוצים' של נגיף הקורונה

החיסון לקורונה שפיתח המכון למחקר ביולוגי מבוסס על נגיף קיים (VSV), שהוכן במכון כחלק מההיערכות למגפה לא ידועה, ועליו 'הונדסו' ספייקים (spikes) של נגיף הקורונה, שמאפשרים לחיסון להתחבר לתאים בגוף. מדובר בחיסון מודרני בחזית הטכנולוגיה העולמית, המספק הגנה במנת חיסון בודדת. החיסון נבחן בהצלחה במספר "מודלי חיה" המדמים מהלכים או מצבים אשר לא ניתן לבצעם בבני אדם. החיסון עורר תגובה חיסונית יעילה הן בחיות קטנות (עכברים, אוגרים וארנבות) והן בחיות גדולות (חזירים). החיסון הוכח כבטוח בבדיקות הרבות  ולפיכך מאפשרת מעבר לניסויים קליניים בבני אדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!