דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

טורקיה / לפחות 37 הרוגים ברעידת אדמה חזקה בטורקיה, צה"ל הציע סיוע

שר הביטחון גנץ: "מדינת ישראל וכוחות הביטחון תמיד יושיטו את ידם לסייע הומניטרית לאזרחים שנפגעים בכל מקום, זאת חובתנו המוסרית"

רעידת אדמה באיזמיר, טורקיה. (צילום: VP Brothers / Shutterstock.com)
רעידת אדמה באיזמיר, טורקיה. (צילום: VP Brothers / Shutterstock.com)
אוריאל לוי

רעידת אדמה חזקה אירעה היום (שישי) בשעה 14:51 בים האגאי 16.5 ק"מ מהחוף של מערב טורקיה וכ-13 ק"מ צפונית לאי היווני סאמוס. לדברי ראש העיר איזמיר, טונק סויר  לרשת CNN הטורקית, 20 בניינים בעיר איזמיר קרסו כמעט לחלוטין. לפחות 37 בני אדם נהרגו, ויותר מ-800 נפצעו.

בהנחיית שר הביטחון ח"כ בני גנץ הציע צה"ל לממשלת טורקיה סיוע בפינוי הריסות, חיפוש, חילוץ והצלה של ניצולים באתרי האסון. "מדינת ישראל וכוחות הביטחון תמיד יושיטו את ידם לסייע הומניטרית לאזרחים שנפגעים בכל מקום, זאת חובתנו המוסרית", אמר שר הביטחון.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, פנה לד"ר כרם קיניק, נשיא הסהר האדום הטורקי, והציע סיוע רפואי והומניטרי לאוכלוסייה שנפגעה מרעידת האדמה.

רעידת אדמה באיזמיר, טורקיה. (צילום: VP Brothers / Shutterstock.com)
רעידת אדמה באיזמיר, טורקיה. (צילום: VP Brothers / Shutterstock.com)

"אנו עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות", כתב בין לעמיתו הטורקי, "ליבנו אתכם ועם אלו שאיבדו את יקיריהם. אנו בטוחים כי הנסיון, היכולת והמסירות של הסהר האדום הטורקי יהוו גורם מפתח להצלחת מאמצי הסיוע ההומניטריים. היה בטוח בקשרי הידידות בנינו וראה בפנייתי זו כהזדמנות שלי להציע כל סיוע במידה ותמצאו לנכון".

"התאמנו לאפשרות הזו, ויצאנו מיד מהמבנה לשטח פתוח"

רעידת האדמה פגעה גם ביוון. השלטונות היווניים מדווחים על 6 הרוגים, שניים מהם ילדים שנפגעו בעיירה ואתי שבאי סאמוס באזור האיים הדודקאנסיים.

עדי ראייה מדווחים על רעידה עוצמתית ובעקבותיה סדרה של רעידות משנה. "הייתה כאן רעידת אדמה של 7.1 בסולם ריכטר, ואחריה 5 רעידות משנה ואזהרת צונמי", אומרת תמר דרסלר השוהה באי כיוס שביוון, "אנחנו בסדר גמור, התאמנו לאפשרות הזו ויצאנו מיד מהמבנה לשטח פתוח. אין נזקי נפש או רכוש, רק הרבה חרדה. סייענו בדרך לכמה אנשים שעברו התקפי חרדה. אנחנו בסדר גמור".

שרי החוץ של יוון וטורקיה שוחחו בטלפון והביעו תנחומים זה לזה על רעידת האדמה. שיחת הטלפון בין השניים מתרחשת על רקע הסלמה ביחסים בין שתי המדינות בחודשים האחרונים. עם זאת שני השרים הבטיחו להעניק סיוע הדדי זה לזה. כך דווח בעיתון הטורקי "דיילי סבאח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!