דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בחירות בארה"ב / ביידן ואובמה במאמץ אחרון להבטיח את קולות הבוחרים השחורים במישיגן

ב-2016 צנח מספר המצביעים במדינה ב-48 אלף, דונלד טראמפ ניצח שם בפער של 10,700 קולות | שותפתו של ביידן למירוץ, קמלה האריס, הגיעה לטקסס, שבמפלגה הדמוקרטית מאמינים שניתן להשיג בה ניצחון היסטורי

ג'ו ביידן, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, נואם במהלך הועידה הארצית של המפלגה הדמוקרטית (צילום: AP/Andrew Harnik)
ג'ו ביידן, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, נואם במהלך הועידה הארצית של המפלגה הדמוקרטית (צילום: AP/Andrew Harnik)

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, התמקד בסוף השבוע האחרון של מסע הבחירות בפנייה לבוחרים השחורים, שתמיכתם עשויה להיות מכרעת בניסיונו לנצח את הנשיא דונלד טראמפ.

סגן הנשיא לשעבר הצטרף היום (שבת) לנשיא תחתיו כיהן, ברק אובמה, בסבב במדינת מישיגן. השניים עורכים עצרות בפלינט ובדטרויט, ערים בהן רוב של תושבים שחורים, שאחוז הצבעה גבוה מצידם הוא הכרחי במאמץ להחזיר את המדינה בחזרה לשליטה דמוקרטית, אחרי שטראמפ ניצח בה ב-2016.

דן קילדי, חבר קונגרס דמוקרטי שמייצג בבית הנבחרים את אזור פלינט, אמר לסוכנות הידיעות איי.פי כי לחץ בחודשים האחרונים על ביידן ואובמה להגיע לעיר. פלינט סובלת מאז 2014 ממשבר זיהום במי השתייה, משבר שבעיני רבים מסמל את אי השוויון הגזעי בארה"ב, והשלכותיו על חיי אדם.

"עצם ההגעה לכאן היא חשובה", טען קילדי, "אין שאלה בכלל, זה מסר חשוב. אבל יש גם מסר מרומז יותר בעצם ההגעה, במיוחד בפלינט. יש כאן קהילה שהרגישה שנשארה מרחוק הרבה מאוד פעמים, והרישה שהתעלמו ממנה הרבה מאוד פעמים".

"יש פה מסר למי שגר כאן שיש לו משמעות, שלקול שלו יש משמעות", הסביר קילדי, "אני חושב שזה עוזר".

המאמץ המרוכז למשוך בוחרים שחורים במישיגן בא אחרי צניחה של 15% בשיעור ההצבעה בפלינט ובדטרויט לפני ארבע שנים. יותר מ-48 אלף אזרחים לא השתתפו בבחירות הקודמות, במדינה בה ניצח טראמפ עם יתרון של 10,700 קולות. לפי מכון המחקר פיו, ב-2016 צנח שיעור ההצבעה של האוכלוסייה השחורה בארה"ב לראשונה מזה 20 שנה. אז עמד שיעור ההצבעה של אוכלוסייה זו על 59.6%, אחרי שבבחירות 2012 נרשם שיעור שיא של 66.6%.

טראמפ, מצידו, לא מרים ידיים בכל הקשור למישיגן. הנשיא ביקר אתמול בעיירה ווטרפורד, הסמוכה לדטרויט. מוקדם יותר השבוע קיים עצרת בלנסינג, בירת מישיגן.

הנשיא אמר בנאומיו שקידם בארבע השנים האחרונות מדיניות סחר שהיטיבה עם תעשיית הרכב במישיגן. למרות שממשל אובמה העניק חבילת סיוע של כ-80 מיליארד דולר לקרייזלר וג'נרל מוטורס אחרי המשבר של 2008, טען טראמפ שאובמה וביידן לא עשו מספיק כדי לעזור לעובדי הייצור שנפגעו במשבר.

נלחמים גם על טקסס

סוף השבוע הבהיר גם את מעמדה החדש של טקסס כמדינה שהניצחון בה כבר לא מובטח מקדמית למפלגה הרפובליקנית. המועמדת הדמוקרטית לסגנות הנשיא, הסנטורית קמלה האריס, הקדישה את אחד הימים האחרונים לפני הבחירות למסע במעוז הרפובליקני הגדול בארה"ב. מספר הבוחרים בהצבעה המוקדמת בטקסס עבר כבר את רף 9 המיליון, יותר מכלל המצביעים במדינה בבחירות הקודמות.

האריס ביקרה בשלוש ערים, בהן מקאלן שבעמק ריו גרנדה שעל הגבול עם מקסיקו, שנפגעה קשה במיוחד ממגפת הקורונה. אחת המשימות של הסנטורית מקליפורניה הייתה לעורר את ההצבעה של התושבים הלטיניים, ששיעור ההשתתפות הנמוך שלהם תרמה לכישלון הדמוקרטים להפוך את טקסס למדינה תחרותית יותר.

האריס הגיעה למדינה קרוב יותר ליום הבחירות מכל מועמד דמוקרטי אחר בשנים האחרונות. הביקור ענה, במידה מסוימת, על קריאותיהם של פעילים בטקסס למטה הבחירות לקחת יותר ברצינות את הסיכוי לנצח שם. עם זאת, ביידן עצמו לא ביקר בטקסס ומטה הבחירות שלו השקיע מעט יחסית בפרסום ואנשי צוות במדינה.

שיעור ההצבעה באזור הגבול של טקסס עם מקסיקו, בו אוכלוסייה לטינית משמעותית, הוא אחד הנמוכים בארה"ב מבחינה היסטורית. למרות העלייה במספר הבוחרים בהצבעה המוקדמת, האזרחים באזור לא הסתערו על הקלפיות כמו במקומות אחרים.

על פי דיווח הבוקר בניו יורק טיימס, בעקבות המאמצים של האריס וחבר הקונגרס לשעבר בטו או'רורק, זינק מספר הבוחרים בהצבעה המוקדמת במחוז הידאלגו, בו נמצאת מקאלן. סך הכל הצביעו עד כה במחוז 187,893 בני אדם. ב-2016 עמד מספר הבוחרים הכולל במחוז על 173,437.

טראמפ ניצח בטקסס את יריבתו הילארי קלינטון לפני ארבע שנים, אך רק ב-9%. ההפרש הנמוך ביותר של מועמד רפובליקני במדינה מאז 19

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!