דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / עשרת אלפים אירו לכל חנות שנסגרת וחל״ת גמיש: אירופה נכנסת לסבב שני של סגרים, ופיצויים

בגרמניה מפצים את העסק עד ל-75% מסך ההפגיעה במחזור, ובצרפת נותנים הנחות מס למשכירי חנויות שיוותרו לבעלי חנויות על תשלומי שכירות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון (Photos by: Gonzalo Fuentes/Pool via AP | Mehdi Taamallah/NurPhoto via Getty Images)
נשיא צרפת, עמנואל מקרון (Photos by: Gonzalo Fuentes/Pool via AP | Mehdi Taamallah/NurPhoto via Getty Images)
יונתן קירשנבאום

אנגליה, גרמניה וצרפת נכנסות לסבב שני של סגרים במטרה להוריד את היקפי התחלואה. כולן הודיעו לאורך סוף השבוע האחרון על צעדים מגבילים, יחד עם צעדי סיוע.

צרפת

שר האוצר הצרפתי הכריז ביום חמישי על שורה של צעדים חדשים לסיוע לעסקים במשבר, במקביל להכרזה על כניסה לסגר נוסף. הממשלה הצרפתית מעריכה שחבילת הסיוע בסבב השני של הסגר, תעמוד על כ-15 מיליארד אירו.

״כל מקומות העבודה והחנויות שיסגרו בעקבות ההנחיות, יקבלו פיצוי של עד 10 אלפים אירו״, אמר שר האוצר, לה מייר. הוא הבהיר שמדובר בעסקים של עד 50 עובדים, ולא רק עסקים של 10 עובדים, שזכו לתמיכה עד כה.

הסיוע יחול גם על עסקים שיסבלו מירידה של 50% במחזור בעקבות הסגר, הגם אם לא ייסגרו, כמו ענף התיירות לדוגמה. עסקים קטנים ובינוניים יקבלו פטור מתשלום מיסים שהם המקבילה הצרפתית לתשלומי ביטוח לאומי, ולא יאלצו להחזיר את הסכום בעתיד.

כדי לעזור לבעלי החנויות, הממשלה הצרפתית מציעה החזרי מס למשכירים שיסכימו לוותר על גביית שכר דירה חודשי אחד לפחות מהחנויות. במצב כזה יזכו המשכירים להחזר מס בגובה 30% מסכום תשלום שכר הדירה.

עצמאים יוכלו לקבל 1,500 אירו בחודש כחלופה לדמי אבטלה, בדיוק כפי שהיה בסגר הראשון בחודש מרץ.

עובדים שכירים ימשיכו ליהנות מתכנית ההעסקה הגמישה שיושמה גם בגרמניה ובבריטניה, ומאפשרת למעסיקים להפחית את שעות העבודה של עובדיהם מבלי לפגוע בשכרם על ידי סבסוד שכר מהמדינה. גובה הסבסוד יקבע לפי מידת הפגיעה בעסק, אך לפי שר האוצר, לה מייר, הממשלה תזרים 7 מיליארד אירו לטובת התכנית.

אנגליה

אחרי ניסיונות ארוכים של ממשלת ג'ונסון להימנע מהכרזה על סגר נוסף, הודיעה אנגליה אתמול שהמדינה תיכנס לסגר חלקי שיארך לפחות חודש.

כדי להתמודד עם ההשלכות הכלכליות האריכה ממשלת אנגליה את תכנית ההעסקה הגמישה עד לסוף השנה, עם אפשרות להארכה נוספת ככל שיידרש. התכנית היתה אמורה להסתיים בסוף אוקטובר, בדיוק ביום שבו הכריז ראש הממשלה ג'ונסון על הכניסה לסגר חדש.

גרמניה

הקנצלרית, אנגלה מרקל, הודיעה על סדרה של צעדי סיוע נוספים למשק בזמן הסגר. עלותם נאמדת בכ-10 מיליארד אירו.

הצעד המרכזי בו נוקטת הממשלה הגרמנית הוא סיוע ישיר לעסקים, על ידי פיצויים באופן יחסי לירידה במחזור. הממשלה תפצה עסקים עד ל-75% מסך הירידה במחזור, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. במקביל, תמשיך גרמניה להעניק סיוע למעסיקים על ידי הפעלת מודל ההעסקה הגמישה הידוע כמודל הגרמני.

חלק ניכר מהסיוע הגרמני למשק יגיע בצורה של הלוואות בערבות מדינה לעסקים ולעצמאים. הממשלה הודיעה שתאריך את תכנית ההלוואות בערבות מדינה, במסגרתן עסקים קטנים ובינוניים יכולים לקבל הלוואות בריבית של כ-3% מהבנקים באופן מידי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!