דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חברה ועבודה / אחרי שנה בלי אחראי: אל״מ במיל׳ ניצן ממרוד מונה לראש האגף להכשרה מקצועית

האגף נמצא בתת תקצוב מתמשך עוד קודם למגיפת הקורונה, ופועל בצורה חלקית בצל מחלוקת עם משרד האוצר | ניצן ממרוד: "אני מגיע לתפקיד מתוך תחושת שליחות להוביל את ההכשרות המקצועיות במדינת ישראל"

אל״מ במיל׳ ניצן ממרוד מונה לראש האגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה (צילום: באדיבות משרד העבודה ורווחה)
אל״מ במיל׳ ניצן ממרוד מונה לראש האגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה (צילום: באדיבות משרד העבודה ורווחה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אל״מ במיל׳ ניצן ממרוד מונה היום (ראשון) לראש האגף להכשרה מקצועית בזרוע העבודה, זאת לאחר קרוב לשנה במהלכה היה האגף ללא מנהל. "אני גאה להצטרף לשירות המדינה במשרד העבודה, אני מגיע לתפקיד מתוך תחושת שליחות ורצון עז להוביל ולקדם את ההכשרות המקצועיות במדינת ישראל במיוחד בתקופה מאתגרת זו" אמר ממרוד.

ממרוד בן 47 נשוי ואב לשני ילדים, שירת בצה״ל 28 שנים, ושימש בתפקידו האחרון כמפקד בית הספר ללוגיסטיקה בצה״ל, במסגרתו היה אחראי על הזרוע הביצועית של חיל הלוגיסטיקה האמונה על ההכשרה המקצועית והפיקודית של החיל. כמו כן, שימש בעברו במגוון תפקידי פיקוד ומטה נוספים ובין היתר היה אחראי על כתיבת התורה ותפיסת ההפעלה של המערך הלוגיסטי בצה״ל בעקבות מלחמת ״צוק איתן״.

בינואר, הושעה מתפקידו המנהל האחרון של האגף, שולי אייל, לאחר שנעצר בחשד לשחיתות. מאז פעל האגף בלא מנהל ממונה, זאת על אף המשבר התעסוקתי האדיר שנגרם בשל מגיפת הקורונה. יעל מזוז הרפז, ששימשה ראשת המטה של מרדכי אלישע, הממונה על זרוע העבודה, שימשה ממלאת מקום משך תקופה מסויימת, אך לא מונתה אליו באופן קבע.

שולי אייל, יו"ר האגף להכשרה מקצועית היוצא, נעצר בחשד לשחיתות (תמונה באדיבות המצולם).
שולי אייל, יו"ר האגף להכשרה מקצועית היוצא, נעצר בחשד לשחיתות (תמונה באדיבות המצולם).

ממרוד נכנס לאגף שנמצא בתת תקצוב מתמשך עוד קודם למגיפת הקורונה. בשנת 2019 טרם התפשטות הקורונה עמד תקציב האגף על כמאה מיליון שקלים, מתוכם קיבל עד כה האגף רק כ-44 מיליון שקלים, לצד 60 מיליון שקלים נוספים עבור שוברים להכשרות – זאת על אף שבקופסה התקציבית שעברה בחודש יוני האחרון בכנס, הוקצבו כ-1.35 מיליארד שקלים להכשרות מקצועיות.

זאת, בין היתר על רקע ניסיונות האוצר להעביר לאחריותו את תחום ההכשרה המקצועית, תוך הקמת מטה להכשרה מקצועית (בדומה למטה התשתיות שהוקם בעבר).

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "אני מברך את אל"ם במיל' ניצן ממרוד על כניסתו לתפקיד ראש האגף להכשרה מקצועית, בזמן בו התפקיד הזה הופך לחשוב מאי פעם. הרקורד הביצועי המרשים שלו לצד נכונותו הרבה להתגייס למשימה לאומית מהמעלה הראשונה הופכת אותו לאדם המתאים ביותר למילויה. כניסתו לתפקיד מתחילה עידן חדש באגף להכשרה מקצועית שלו תפקיד קריטי בחילוץ שוק העבודה מהמשבר ויצירת הזדמנות ממשית למאות אלפי ישראלים".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (צילום: שלומי כהן/פלאש90)
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (צילום: שלומי כהן/פלאש90)

ד״ר אביגדור קפלן, מנכ״ל משרד העבודה והרווחה: ״אני מאחל לניצן הצלחה רבה בתפקידו. ישנה חשיבות קריטית בימים אלו להכשרה מקצועית רלוונטית ובטוחני כי האגף יוביל את פתרונות התעסוקה עבור אזרחי ישראל. המשק הישראלי מצוי במשבר וזו השעה להכשיר ידיים נוספות של עובדים ועובדות מיומנים לטובת האזרחים ולטובת המשק בישראל".

מרדכי אלישע, הממונה על זרוע העבודה: "אני מברך על כניסתו לתפקיד של ניצן ממרוד ואני בטוח שניסיונו, אישיותו ויכולותיו, יקדמו את האגף לגבהים חדשים, ולפוטנציאל אליו אנו שואפים לרווחת אזרחי המדינה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!