דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

כלכלת הקורונה / יו"ר ההסתדרות לראש הממשלה ושר האוצר: "למצוא פתרון לתשלום ימי הבידוד תוך שבוע"

בר-דוד: "ההסתדרות שומרת על זכותה לנקוט בכל האמצעים" | מחמישי האחרון לא קיים הסדר בנוגע לתשלום על ימי הבידוד של העובדים בישראל

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, פנה הערב (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כ"ץ, בדרישה למצוא פתרון מידי להסדרת התשלום לעובדים בימי הבידוד.  "לא אתן יד להפקרתם ולפגיעה בשכרם של כלל העובדים השכירים במדינת ישראל" כתב בר-דוד.

"על פי פסיקת בג"ץ, החל מ-29.10.20, לא קיים כל הסדר בנוגע לתשלום ימי הבידוד של העובדים במשק הישראלי", כתב יו"ר ההסתדרות לראש הממשלה ולשר האוצר. "מדובר בהפקרת ציבור העובדים לאובדן פרנסה בגין ימי הבידוד. לא ייתכן שבמהלכה של מגיפה עולמית, נותר ציבור העובדים ללא פתרון לסוגיה כה אקוטית".

"בהיעדר הסדרה, ההסתדרות שומרת על זכותה לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה", כתב יו"ר ההסתדרות.

הממשלה התחייבה בפני בג"צ להעביר את החקיקה המסדירה את הנושא עד ה-28 באוקטובר, אלא שדיון ההכנה של החוק לקריאה שניה ושלישית התפוצץ, כשיו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ דרש מהאוצר לשפר את המתווה.

הצעת החוק אותה הציגה הממשלה, הייתה פרי הסכמה עם נשיאות העסקים והמעסיקים וההסתדרות, וקבעה כי תשלום ימי הבידוד ימשיך להיות במתכונת של תשלום על ימי מחלה, אך המדינה תשתתף במחצית עלותם ותשפה בגינם את המעסיקים. כמו כן נכתב בהצעת החוק כי עובדים שלרשותם אין ימי מחלה צבורים יקבלו בגין ימי בידוד תשלום בסך 70% מיום מחלה רגיל, שיממונו במלואם על ידי המדינה. בדומה לחופשת מחלה רגילה, יום הבידוד הראשון על פי הצעת החוק לא אמור היה לזכות בתשלום כלל, ובגין הימים השני והשלישי אמורים היו העובדים לקבל 50% שכר.

בינתיים, בהיעדר חקיקה חדשה, החל מיום חמישי שעבר ה-29 באוקטובר, בוטלה למעשה תעודת המחלה הגורפת שהוציא משרד הבריאות לעובדים הנדרשים להכנס לבידוד, בהתאם לפסיקת בג"ץ, ולפיכך הם אינם זכאים יותר לתשלום דמי מחלה בגין ימים אלה. החקיקה אותה התחייבה הממשלה להעביר, נוגעת גם לתשלום רטרואקטיבי למעסיקים של מחצית מעלות ימי הבידוד בחודש אוקטובר.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, אמר בתגובה כי הוא מחזק את קריאתו של בר-דוד. בהודעה לתקשורת אמר אמיתי כי "נשיאות המגזר העסקי מובילה את המאבק להסרת נטל מימון ימי הבידוד מעל גבי המעסיקים, אולם כפי שגם טענו בוועדה ובקמפיין מס ימי הבידוד, על המדינה לקחת אחריות על ההחלטות שהיא מקבלת למניעת התחלואה, ולממן את השלכותיה ולא להטיל זאת על המעסיקים או העובדים. לאור העמדות הברורות שנשמעו בשבוע שעבר על יד יו"ר ועדת העבודה, ח"כ חיים כץ ושאר חברי הוועדה, ברור לכל כי הפתרון היחיד הוא מימון ימי הבידוד על ידי המדינה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!