דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות ארה"ב 2020

בחירות בארה"ב / טראמפ וביידן חורשים את המדינות המתנדנדות בניסיון להטות את הכף

טראמפ פותח במישיגן סדרה של 9 עצרות ביומיים | סגנו, מייקל פנס, בצפון קרוליינה | ביידן ואובמה ידלגו מפנסילבניה לפלורידה וקמלה האריס בג'ורג'יה שעשויה להפתיע

דונלד טראמפ, מייק פנס, ג'ו ביידן וקמלה האריס בעצרות רגע לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. (צילומים: AP Photo/Jose Juarez/Matt York/Andrew Harnik/LM Otero)
דונלד טראמפ, מייק פנס, ג'ו ביידן וקמלה האריס בעצרות רגע לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. (צילומים: AP Photo/Jose Juarez/Matt York/Andrew Harnik/LM Otero)
יאיר ויטמן
יאיר ויטמן
עורך ניו- מדיה
צרו קשר עם המערכת:

הקלפיות ייסגרו ברחבי ארה"ב בעוד פחות מ-48 שעות במה שמסתמן כמערכת הבחירות הדרמטית והכאוטית ביותר שידעה ארה"ב בעשורים האחרונים, והמועמדים מנצלים כל רגע כדי להטות את הכף לטובתם וחורשים את השטח במדינות המתנדנדות שבמידה רבה יקבעו את גורל המערכה כולה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך בקיום העצרות ההמוניות שהפכו לסימן ההיכר שלו למרות מגיפת הקורונה המשתוללת והעובדה כי רבים מפוקדי העצרות, העומדים בצפיפות, אינם עוטים מסיכות. טראמפ, הנמצא בפיגור בסקרים, מקווה לשחזר את הצלחתו בבחירות 2016 מול הילרי קלינטון ולהעביר את המסר שהוא אינו פוליטיקאי שגרתי ואינו נשמע לכללי המשחק.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1322955809794478095

בעצרת שקיים במישיגן, אחת מתוך תשע שעוד מתוכננות לו עד סוף הבחירות, אמר לקהל האלפים שהגיע לשמוע אותו בקור המקפיא: "זה יום נהדר, אתם כנראה ממש אוהבים את טראמפ, המקום הומה אדם". בהמשך דבריו התלוצץ על הקור ואמר שהוא מבחן ושבסוף ילמדו לאהוב אותו.

עם 91 מיליון אמריקאים שכבר הצביעו, עיקר העבודה של טראמפ וביידן, סגניהם פנס והאריס (בהתאמה) ודמויות נוספות שהתגייסו לתמוך בהם, היא להבטיח שבסיס המצביעים אכן יתייצב בקלפי, כמובן לצד מאמץ אחרון עם הבלתי משוכנעים. עבור ביידן, המוביל לפי הפילוחים בסקרים בקרב נשים, לבנים משכילים, ותושבי הפרברים, המאמץ המתבקש הוא בקרב מצביעים שחורים והקמפיין שלו מתמקד כעת בהבטחת התייצבותם של אלה להצביע עבורו ביום הבחירות, בעיקר במדינות מפתח כמו פנסילבניה ומישיגן.

ביידן, מלווה בנשיא לשעבר ברק אובמה, הגיע לדטרויט ולפלינט, שתי ערים עם קהילות גדולות של שחורים שהוא מקווה לזכות בתמיכתם. היום ימשיכו השניים לג'ורג'יה ולפלורידה. גם סגניתו של ביידן, קמלה האריס, שמה פעמיה לג'ורג'יה, מדינה שנחשבה למעוז רפובליקני ולא תמכה במועמד דמוקרטי מאז קלינטון ב-1992. הישגה המרשים של פעילת זכויות ההצבעה, סטייסי אברמס, שכמעט עשתה היסטוריה ב-2018 והפכה למושלת השחורה הראשונה בארה"ב אולם הפסידה בפער קטן, הפך את ג'ורג'יה, על 16 האלקטורים שבה, לשדה קרב שנפתח מחדש.

סגנו של טראמפ, מייקל פנס, הגיע כבר אתמול לצפון קרוליינה, מדינה בה ביידן מוביל בכ-4%, ובציוץ בטוויטר כתב כי למרות שנותרו כמה שעות עד שהנשיא עצמו יגיע לעצרת בעיר היקורי, כבר יש התגודדות של קהל גדול. "עוד יומיים בשביל עוד ארבע שנים", כתב. לפני כן נפגש פנס, המזוהה במידה רבה עם הימין הדתי והאידיאולוגי בארה"ב, עם מנהיגי כנסיות לתפילת יום ראשון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!