דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

השידור הציבורי / "דרושה הארכת זמן כדי לאפשר לתאגיד החדש להתארגן כראוי"

כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. עוד הוסיף כי בכוונתו לפתוח את שוק התקשורת לתחרות. בתוך כך מגבש השר גלעד ארדן הצעת פשרה לפיה יחל התאגיד החדש את שידוריו כבר באפריל 2017.

נתניהו וארדן. צילום ארכיון: עמית שבי
נתניהו וארדן. צילום ארכיון: עמית שבי

נמשכת הסערה סביב דחיית תאריך תחילת פעולתו של תאגיד השידור הציבורי. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לנושא בפתח ישיבת הממשלה. "אני שומע לאחרונה הרבה מלל על הניסיונות שלי, כביכול, להשתלט על שוק התקשורת", אמר נתניהו, "ההפך הוא הנכון. נתחיל בשידור הציבורי – אם הייתי רוצה להחשיך את המסך של השידור הציבורי, הייתי נותן לתאגיד החדש לעלות לשידור כשהוא לא מוכן. התאגיד היה נכשל והמסך של ערוץ 1 היה מוחשך או מקרטע, ולכן דרושה הארכת זמן כדי לאפשר לתאגיד החדש להתארגן כראוי ולעלות לשידור כשהוא מוכן. בזמן ההארכה, השידור הציבורי הקיים, ערוץ 1, ימשיך את שידוריו ולא תהיה החשכת המסך"

עוד הוסיף ראש הממשלה כי עיקר הרפורמה אותה הוא מעוניין להוביל אינו בשידור הציבורי, דווקא, אלא בפתיחת שוק הערוצים המסחריים לתחרות. לטענתו, סובל התחום מריכוזיות בשידורי הטלוויזיה שכמעט ואינה קיימת במדינות מסדר הגודל של ישראל.

"כמו שפעם היו רק שתי חברות סלולר, שתי חברות אוטובוסים, שתי חברות תעופה, והיום יש יותר – כי פתחנו את השווקים לתחרות – כך יהיה גם בשוק התקשורת" אמר ראש הממשלה, "כל משקיע שירצה, מימין ומשמאל, מלמעלה ולמטה, מהצד, מהמרכז – כל אחד יוכל להשקיע בערוצים הללו. הציבור הישראלי הוא זה שיבחר במה לצפות – ולא יבחרו בשבילו. הסיבה שאני מחזיק בתיק התקשורת היא כדי לפתוח את השוק הזה לתחרות".

"אני רוצה להבהיר עוד דבר: אותי לא יקנו ולא ירתיעו, לא בביקורת, לא בהכפשות וגם לא בזמן מסך מלטף, שכידוע לכם אני מקבל בלי סוף", סיכם נתניהו, "דבר אחד אני מבין – ככל שההתנגדות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות גדולה יותר, כך אני מבין שאני עושה את הדבר הנכון".

בתוך כך, ועדת הכלכלה תקיים היום דיון מיוחד בנושא השידור הציבורי, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר ומנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ.

פשרת ארדן

לקראת ישיבתה המיוחדת של ועדת הכלכלה בנושא השידור הציבורי, גיבש בימים האחרונים השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הצעת פשרה לפיה תאגיד השידור הציבורי יעלה לשידור לאחר דחייה של חצי שנה בלבד, כלומר באפריל 2017, ולא כפי שפורסם בשבוע שעבר.

ארדן, שבזמן כהונתו כשר התקשורת קידם את סגירת רשות השידור והקמתו של התאגיד החדש, תיווך בין צדדים קשורים לעניין – ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל וראשי תאגיד השידור הציבורי החדש. על אף שהצדדים קרובים לסיכום עדיין לא ניתן אור ירוק לקידום הצעת הפשרה.

כאמור, נותנת הצעת הפשרה דחייה של חצי שנה בלבד בתחילת השידורים של התאגיד, אולם נותנת לו פתח לעלייה במועד מוקדם יותר, באם יודיע דירקטוריון התאגיד כי הוא מוכן לשידור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!