דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

יוצאים מהסגר / הקבינט אישר הגדלה משמעותית של הקנסות בעבירות על תקנות הקורונה

הקנס על הפעלת מוסד חינוכי או קיום אירוע בניגוד להנחיות יעמוד על 20,000 שקלים, בית עסק שיפעל בניגוד לחוק ישלם 10,000שקלים | ההצעה תעבור לאישור ועדת השרים לחקיקה, לאחר משא ומתן עם הסיעות החרדיות המתנגדות לה

ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החלופי גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החלופי גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה שהתכנס היום (שני) בשעות הצהריים אישר את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות להגיש חקיקה ממשלתית על הגדלה משמעותית של גובה הקנסות בעבירות נגד ״חוק הקורונה״.

לפי ההחלטה, יוכפל הסכום המירבי של הקנסות שניתן לקבוע, לגבי הפרת איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק, ויועלה מסכום של 5,000 שקלים ל-10,000 שקלים.

הקנסות על קיום אירועים, מסיבות והופעות בניגוד לתקנות ופתיחת מוסדות חינוך, יועלו מסכום של 5,000 שקלים ל-20,000 שקלים.

ההצעה אושרה כאשר שר הפנים אריה דרעי היה מתנגד יחיד. ההחלטה תעבור לאישור ועדת השרים לחקיקה, לאחר שכבר קיבלה אישור עקרוני בישיבת הממשלה ביום ראשון.

עם זאת, בעקבות התנגדות הסיעות החרדיות להעלאת הקנסות, סוכם על המשך משא ומתן בין סיעות הקואליציה בנושא, מה שגרם לדחיית ההצבעה על הקנסות בממשלה ובהתאם לכך גם להבאתן לאישור הכנסת.

אכיפה של הנחיות משרד הבריאות במחוז חוף של המשטרה. (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפה של הנחיות משרד הבריאות במחוז חוף של המשטרה. (צילום: דוברות המשטרה)

בפתח הישיבה הציג פרופ' רוני גמזו את מגמות התחלואה בארץ. הוא הבהיר לשרים כי מקדם ההדבקה R כבר עלה אל מעבר ל-0.8, היעד הממשלתי הקודם להקלות, והזהיר שבחברה הערבית עומד מקדם ההדבקה על יותר מ-1.

גמזו התריע בדיון מפני ירידה מדאיגה בכמות הבדיקות: "זו מלחמה מתמשכת. הבדיקות חופשיות, עדיין נמצאים במצב של אי-רצון ללכת ולהיבדק. בסקרי הגננות והסקרים האחרים אנחנו מגיעים לאחוזים של חצי אחוז ואחוז, תחלואה שאנחנו לא מכירים בה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס למתווה הקנסות, "או שנעמוד במדרגות שקבענו לעצמנו או שנשמע את מכחישי הקורונה אומרים שהסגר לא עובד. אנחנו בצומת דרכים – אם לא נחוקק את החוק מהר בנוגע לאכיפה, תוך שלושה ימים אז אנחנו יוצרים מצב שאנשים יגידו – לכולם מותר, אז גם לי".

שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

ראש המל"ל אברהם בן שבת: "אני מבין את הלחצים, גם אני שותף לכאב – אבל חשוב להיצמד לתוכנית שאושרה. אסור לשחוק את ההישג המשמעותי שהשגנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהנוכחים להתייחס לירידה בכמות הבדיקות והודיע כי יתקיים דיון קבינט נוסף לפני החלטה על הקלות נוספות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!