דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מאבק המטפלות הסיעודיות / יו״ר ההסתדרות: ״עשרות אלפי עובדות טיפול סיעודי יישארו ללא פרנסה״

המוסד לביטוח לאומי מאפשר העברת תשלום לזכאי קצבת סיעוד, כך שיטופלו על ידי בני משפחה ולא בידי עובדות טיפול סיעודי מקצועיות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מתריע שהדבר יביא לקריסת ענף הטיפול הסיעודי ולפיטורי עשרות אלפים

ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות  (צילום: יונתן בלום)
ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, קרא היום (שני) למוסד לביטוח לאומי להפסיק העברת קצבה בכסף עבור טיפול בקשישים זכאי חוק הסיעוד, מחשש לקריסת ענף הטיפול הסיעודי ופיטורי עשרות אלפי עובדות מקצועיות.

מזה כשנתיים, מקבלי קצבת סיעוד יכולים לקבל חלק מהקצבה או את כולה בכסף במקום שירותי הסיעוד, כך שבני המשפחות שלהם יטפלו בהם ולא עובדים מקצועיים בעלי ניסיון והכשרה מקצועית.

"יש לחזק את עובדות הטיפול הסיעודי ואת ענף הטיפול הסיעודי", אמר בר-דוד, לקראת דיון שייערך מחר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, "בשעה קשה זו שבה שרוי המשק הישראלי, עם מאות אלפי מפוטרים ועסקים שקורסים, יש לחזק את עובדות הטיפול הסיעודי ואת ענף הטיפול הסיעודי, ולא לפגוע בהם. לא ניתן לפגוע באוכלוסיית עובדות הטיפול הסיעודי, אשר עושות עבודתן במקצועיות ובמסירות".

"אני קורא למוסד לביטוח לאומי לחזור בו מההחלטה להעביר ישירות את הקצבה למקבלי קצבת הסיעוד, על חשבון עובדות הטיפול הסיעודי, אשר עשרות אלפים מהן עלולות להישאר ללא פרנסה".

מחר (שלישי) צפוי להתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, דיון שיזמו יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ, בשיתוף עם ח"כ טלי פלוסקוב, בנושא תנאי העסקתן של עובדות הטיפול הסיעודי. בדיון ישתתפו נציגי משרד העבודה והרווחה, המוסד לביטוח לאומי, ההסתדרות, שהינה האיגוד המקצועי שמייצג את עובדות הטיפול הסיעודי, וגורמים רלוונטיים נוספים.

בהסתדרות, אשר מייצגת כ-80 אלף עובדות ועובדי טיפול סיעודי בהליך של משא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ענפי, חוששים שהמשך והרחבת הליך הקצבה בכסף, יביאו לפיטוריהן של עשרות אלפי עובדות מקצועיות ולקריסת ענף הטיפול הסיעודי. זאת, תוך פגיעה בטיפול המקצועי של עשרות אלפי קשישים.

בהסתדרות מוסיפים כי ישנם קשישים שלא מקבלים טיפול ראוי ומקצועי, מכיוון שבן המשפחה אינו מוסמך לטפל בחולים סיעודיים.

יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי, מסר: "עשרות אלפי עובדות עלולות לאבד את מקור פרנסתן ואלפי מטופלים לא יקבלו את הטיפול ההולם והמקצועי לו הם זכאים. המשמעות של המשך והרחבת הגמלה הכספית היא חיסול ענף הטיפול הסיעודי בארץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!