דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / ועדת החינוך והספורט קראה להחזיר לפעילות ענפי ספורט שאין בהם מגע פיזי

הוועדה התכנסה לדון באפשרות להחזרת האימונים והחוגים לילדים | מפעילת חוגים: "אתמול התאבדה מורה ליוגה בגלל שהיא לא יכלה לעבוד" | משרד הספורט: "חוגי הספורט יחזרו יחד עם כל הפעילות הבלתי פורמלית"

מתאמנות בשיעור התעמלות (צילום: משה שי/פלאש90)
מתאמנות בשיעור התעמלות (צילום: משה שי/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדון באפשרות להחזרת האימונים והחוגים לילדים תחת פיקוח של מאמנים בתקופת הקורונה. הוועדה קראו בסיום הישיבה להחזיר לפעילות את ענפי הספורט שאין בהם מגע פיזי בין שחקנים. בנוסף קראה הוועדה למשרד התרבות והספורט להכין מתווה יציאה לכל אחד מענפי הספורט.

"אין יכולת להעביר קו אחד ולהגיד שיש פה החלטות שנעשו במאה אחוז היגיון, אין אפשרות לעשות זאת כי אחרת הכל ייפתח. יחד עם זאת, אני פונה לשר הספורט חילי טרופר – אפשר לייצר תכנית דיפרנציאלית שתחזיר את מי שאפשר להחזיר. אי אפשר לחכות לדיונים על השלב הבא בהקלות ורק אז להחליט אם לפתוח ומה לפתוח. אסור לחכות עוד יום אחד" אמר ח"כ רם שפע (כחול לבן), יו"ר הוועדה.

עו"ד נורית שרביט ממשרד התרבות והספורט אמרה: "חוגי הספורט יחזרו יחד עם כל הפתיחה של החוגים הבלתי פורמליים". ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם), יוזם הדיון אמר שהמאמנים לא יכולים לפרנס את עצמם וכי ההחלטות שהתקבלו לא הגיוניות: "מותר אימונים אישיים אחד על אחד במבנה או במרחב ציבורי פתוח, אבל לא בסטודיו מותאם לאימונים. אם אפשרתם אימון אחד על אחד, תנו לעשות את זה בסטודיו".

ח"כ מאיר כהן ויואל רזבוזוב בדיון בוועדת החינוך התרבות והספורט (צילום: דוברות יואל רזבוזוב)
ח"כ מאיר כהן ויואל רזבוזוב בדיון בוועדת החינוך התרבות והספורט (צילום: דוברות יואל רזבוזוב)

בדיון נכחו מפעילי מרכזי ספורט וחוגים שלאפשר להם לחזור ולהפעיל את חוגי הספורט לילדים תחת מגבלות התו הסגול. "אני לא עושה אימון, אלא בייביסיטר ושם קופת צדקה בכניסה לאולם כדי שכל מי שרוצה לתרום יתרום. דור שלם רואה אותנו מתחמנים ומשקרים. למה? אני גנב? ההחלטות לא הגיוניות. אני חי מחסכונות". אמר דדי ביטון, מנכ"ל מרכז דור.

צמרת דביר אביבי, מפעילת חוגים: "אתמול התאבדה מורה ליוגה בגלל שלא יכלה לעבוד. אנחנו לא עובדים, אנחנו בבית כמו כלבים. למה אני צריכה להגיד למדריכה הרעבה שלי לא לעבוד בשחור?".

הוועדים האולמפי והפראלימפי, התאחדות איל"ת, איגודי הספורט ומרכזי הספורט בישראל, שלחו אתמול מכתב משותף ליו"ר הוועדה, בדרישה להחזיר את כלל מסגרות הספורט לפעילות.

"ענף הטניס על סף קריסה ללא סיבה הגיונית"

אבי פרץ, יו"ר איגוד הטניס שהשתתף בישיבה קרא להחזיר לפעילות את אימוני הטניס המתקיימים באוויר הפתוח וללא מגע: "נעשו פה טעויות חמורות בקבלת ההחלטות. תחריגו את הענפים שפועלים בחוץ ללא מגע, כגון שיט, אופניים, גולף ואתלטיקה קלה.  ענף הטניס על סף קריסה ללא סיבה הגיונית, מדובר על ארבעה ספורטאים בשטח של ארבעה דונם".

סמדר פינטוב, מנכ"לית איגוד השייטים הסבירה כי רוב הספורטאים הבוגרים לא יכולים להתחרות, למרות שניתן להפעיל את האוכלוסיות האלה תחת מגבלות התו הסגול. היא נתנה דוגמה לאפליה בין ספורטאים: "ילד בן 10 שנרשם במהלך 2019 ולא הספיק לעשות ארבע תחרויות לא יכול לחזור להתאמן. מה ההבדל בינו לבין ספורטאי בן גילו שהספיק להתחרות בארבע תחרויות? המטרה שלנו צריכה להיות להשאיר את הילדים בספורט".

"אין עדות מדעית להדבקות שמקורן בפעילות ספורטיבית"

פרופ' רחלי דנקנר הביעה את עמדת איגוד רופאי בריאות הציבור: "אין כל הגיון באיסור פעילות ספורטיבית במרחב הפתוח, וגם במקומות סגורים יש לאפשר קיום פעילות ספורט במסגרת השמירה על כללי הריחוק ועטיית המסכה. אין כיום עדות מדעית להדבקות ולתחלואה שמקורן בפעילות ספורטיבית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!