דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים במאבק / בעקבות סירוב האוצר לתגמל על עומסי הקורונה: צעדים ארגוניים במשרד לשירותי דת

העובדים, המופקדים על הטיפול בכל הנפטרים מהנגיף, טוענים כי האוצר הקפיא באופן חד צדדי את המשא ומתן בנושא | קרן שירוני, יו"ר ועד העובדים: "לא יכולים יותר להכיל ולקבל את הזלזול בעובדים שנותנים את הנשמה"

המשרד לשירותי דת (ללא קרדיט)
המשרד לשירותי דת (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי המשרד לשירותי דת החלו לנשוט השבוע בצעדים ארגוניים, זאת לאור סירוב משרד האוצר לתגמל אותם על עומס העבודה החריג כתוצאה ממגפת הקורונה. העובדים, שהכריזו על סכסוך עבודה כבר לפני כחצי שנה, ממשיכים לבצע את המשימות הרגילות שלהם כבימי שגרה, אך לא את אלה שהוטלו מאז התפרצות המגפה. בין היתר נעצרה העברת התשלומים למרכזי הטהרה שהוקמו לצורך הכנת נפטרי הקורונה לקבורה.

לפני כחמש שנים הועבר מערך הקבורה בחירום ממשרד הפנים למשרד לשירותי דת. ועד עובדי המשרד, בליווי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, מזכיר החטיבה הארצי דורון קרני, ויו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל, ניהל מאז משא ומתן ממושך עם האוצר על התגמול לעובדים, בעקבות קבלת האחריות על המערך והמטלות הכרוכות בכך. עם זאת, בתקופת הקרונה, שהגבירה את עומס העבודה, הוקפא המשא ומתן. לטענת ועד העובדים, האוצר גם נסג מהסכמות קודמות שכבר הושגו.

"משרד הבריאות הטיל עלינו להקים את כל מערך הטהרה והשינוע עבור נפטרי הקורונה", אומרת ל'דבר' קרן שירוני, יושבת ראש ועד העובדים, לדבריה, העובדים נדרשו להקים ארבעה מתחמי טהרה יעודיים, כמו גם מערך שינוע ייעודי מבתי החולים למכוני הטהרה, ומשם לבתי העלמין. עוד הוטל עליהם לכתוב את ההנחיות לטיפול בנפטרים ולהדריך בנושא את חברות הקדישא בכל הארץ. בנוסף, הוטל עליהם, לראשונה, גם הטיפול בנפטרים לא יהודים, כולל יצירת קשר עם אנשי הדת הלא יהודים. "זו הרבה עבודה רגישה, צריך לאפשר להם לבצע את הטהרה בהתאם לאמונותיהם ומסורותיהם", היא מסבירה, "אלה דברים שהעובדים שלנו לא התעסקו בהם עד היום".

גם היקף שיחות הטלפון שעובדי המשרד נדרשים לענות עליהם הוכפל, הן בשל העלייה בהיקפי התמותה כתוצאה מהמחלה, והן בשל הצורך לתת מענה גם למשפחותיהם של נפטרים שאינם יהודים.

"המענה למשפחות מלווה גם בקושי רגשי עמוק", היא מסבירה, "אלו משפחות שלא יכלו להיות עם הנפטר בימיו האחרונים. חלק מהמשפחות מצויות בבידוד, חלקן כועסות. אנחנו נדרשים להסביר למה הלוויות נדרשות להיות קטנות. עושים ככל האפשר על מנת לאפשר מענה כמה שיותר רגיש לצרכיהן".

"העובדים שלנו מאז ומעולם עבדו בתחושת שליחות, ולא היה קל לנו לקבל את ההחלטה לנקוט בצעדים ארגוניים", מוסיפה שירוני, "אנחנו עובדים כבר המון שנים בתת תגמול, במחסור בתקנים ובשכר נמוך משמעותית משאר משרדי הממשלה. פנינו לאוצר כבר לפני הרבה זמן, אבל אנחנו לא יכולים יותר להכיל ולקבל את הקיפוח והזלזול בעובדים שלנו שמוסרים את נשמתם, אך נתפסים כמובנים מאליהם.  הצעדים שאנו נוקטים מתבצעים לאחר שפעלנו והגענו להבנות מול משרד האוצר בתחילת השנה, ובהחלטה שרירותית ללא שום הסבר, החליטו לבטל אותן באופן חד צדדי. דבר שמבחינתנו מעיד על הזלזול במשרד עצמו ובעובדיו".

משרד האוצר: "בימים אלו, שבהם כלל אזרחי ישראל נדרשים להתמודדות עם השלכות משבר הקורונה, מצופה כי גם ההסתדרות תמנע מפגיעה מיותרת באזרחים, ולא תעלה בעת הנוכחית דרישות לתוספות שכר לעובדי המדינה".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "הנהלת המשרד מבינה את מצוקת העובדים שהביאה אותם לנקוט בצעדים ארגוניים, מנגד אנחנו פועלים ככל שניתן למנוע פגיעה במקבלי השירות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!