דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

רשות השידור / "יש פה 1,200 משפחות, שמותר להסתכל להן בעיניים, לכבד אותם"

כך אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בדיון סוער בוועדת הכלכלה, סביב הארכת חיי רשות השידור ודחיית העליה לאוויר של תאגיד השידור הציבורי. ראש אגף התקציבים באוצר: "כל דחייה תעלה הרבה מאד כסף".

רפי יששכר, עובד רשות השידור במהלך הדיון בוועדת הכלכלה. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
רפי יששכר, עובד רשות השידור במהלך הדיון בוועדת הכלכלה. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דיון סוער היום (ראשון) בוועדת הכלכלה של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), כינס את הדיון בדחיפות, לאחר ההודעה הדרמטית בשבוע שעבר על הסיכום של משרד התקשורת וההסתדרות על הארכת חיי רשות השידור, מניעת פיטורי העובדים בה, ודחייה בהתאם של עליית תאגיד השידור הציבורי החדש לאוויר.

בדיון השתתפו יו"ר תאגיד השידור החדש גיל עומר, מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ורבים נוספים.

אל הדיון הגיעו גם נציגי עובדי רשות השידור, ששניים מהם הוציאו המאבטחים בכוח מהאולם לאחר שמחו בצעקות נגד פיטוריהם וסירבו להשמע ליו"ר הוועדה. גם בהמשך המפגש, התקשה יו"ר הוועדה כבל להשליט סדר בדיון הסוער.

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

כבל פתח את הישיבה והזכיר כיצד לפני כחצי שנה בוועדת הכלכלה, ויחד עם ההסתדרות, וראשי התאגיד החדש התחננו חברי הועדה בפני משרד התקשורת והאוצר שמועד תחילת השידורים יהיה ה-1 בינואר 2018. "מנכ"ל התאגיד הציג בצורה ברורה את הקשיים שהוא יכול וימצא בהם". אמר כבל, "יתרה מכך, הבנתי שמועד המעבר בין הרשות לתאגיד נופל על ראש השנה ושבת. הוצאתי את נציג האוצר והמנכ"ל, ולא ביקשתי אלא התחננתי שלא לפטר אנשים בתקופת החג וראש השנה. אמרו לי 'יום אחד אתה לא מקבל'". כבל הבהיר שהועדה קיבלה את ההחלטה שקיבלה במרץ, לאור טענותיהם של שר האוצר ושר התקשורת שעלות דחיית השידורים תעמוד על למעלה מ-500 מיליון ₪.

יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר אמר "אנחנו נהייה ערוכים ביום התחילה לשדר את שידורי הרדיו מירושלים. התאגיד יפעל במועד שאתם תקבעו, העמדה המקצועית שלי היא כזו שאנחנו נעמוד בלוחות הזמנים שתטילו עלינו". עם זאת ציין כי הוא מבקש שלוחות זמנים אלו יהיו קצרים ואף מוכן לעמוד כבר בסוף ספטמבר. "הדבר הכי גרוע לכלי תקשורת זה חוסר ודאות רגולטורית" אמר. "לא אנחנו החלטנו לפטר אנשים. אתם כמחוקקים שלחתם אותנו להקים את הגוף הזה" הדגיש וציין כי הוא מעריך את עובדי רשות השידור וכי חלקם ימצאו את מקומם בתאגיד. "לא נסכים לצרף אנשים מטעמים לא ענייניים ולא מקצועיים. את הניסיונות האלה נדחה".

דבריה של ח"כ אלהרר עוררו זעם באולם, בעיקר מכיוון עובדי רשות השידור אשר זעמו על כך שאינה מתייחסת לחרדה התעסוקתית שהם מצויים בה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הזכיר את עמדת מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ בחודש מרץ כי התאגיד זקוק לזמן הקמה עד ינואר 2018. "האילוצים ששמו עליו לא להסכים לתאריך לא היו עניינים ומקצועיים. לפני שבועיים מנכ"ל התאגיד אמר 'חוץ מלקעקע 2018 על הזרוע עשיתי הכל שיהיה 2018'. אי אפשר למחוק אמירה מלפני שבועיים שאין מוכנות.

 

אבי ניסנקורן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אבי ניסנקורן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

"יש 1,200 משפחות", אמר ניסנקורן בפני הוועדה, "שאני חושב שמותר להסתכל להם בעיניים ומותר לכבד אותם. הכאב זה לא רק בגלל שמאבדים מקום עבודה זה בגלל שמאבדים כבוד אנושי. צריך לדאוג לעיתונאים שנקלטו בתאגיד, אבל יש 1,200 עובדים וצריך איזונים. יש פה אנשים שנגדע עולמם, מילא אם זה היה למטרה טובה, שבאוקטובר יהיה תאגיד מושלם" אמר.

ניסנקורן הדגיש כי לדעתו התאגיד יקום ומדובר בצעד בלתי הפיך, אולם מתח ביקורת קשה על כל תהליך הקמתו וסגירת רשות השידור מלכתחילה. "כל מה שקורה בתאגיד וברשות השידור זה מורה נבוכים לאיך לא עושים רפורמה".

קובלנץ: "ברדיו יהיו אותם שידורים פחות או יותר, בטלוויזיה פחות… אם היינו מחכים עד 2018 באמת היו שידורים יותר טובים, אבל אנחנו יכולים להתחיל עם שידורים סבירים פלוס"

"האויב של הטוב מאוד הוא המצוין" אמרה ח"כ קרין אלהרר (יש עתיד) שעמדה בראש הועדה המיוחדת שהכינה את חוק השידור הציבורי החדש בשנת 2014, "תמיד אפשר להשתפר ולעשות עוד ובטוח שאם יהיה יותר זמן יהיה יותר. כשיש התחייבות של המנכ"ל ללוח שידורים ויהיה עם מה למלא את המסך אין סיבה לדחות את הדברים. במיוחד כשיש עובדים שעזבו מקומות כדי להצטרף לתאגיד החדש".

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור החדש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור החדש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

דבריה של ח"כ אלהרר עוררו זעם באולם, בעיקר מכיוון עובדי רשות השידור אשר זעמו על כך שאינה מתייחסת לחרדה התעסוקתית שהם מצויים בה. העובדים החלו בקריאות ביניים, ויו"ר הועדה כבל הורה להוציא שניים מהם, רפי יששכר ושלמה אברהם, אשר שבו מאוחר יותר לאולם.

אלדד קובלנץ מנכ"ל התאגיד הודה שאמר לכל אורך הדרך כי לשם הקמה אידאלית של התאגיד נחוץ היה להתחיל את השידורים ב-2018 "מה לעשות שלא קיבלתי את מבוקשי וגם קיבלתי תגובות ממשרדי האוצר והתקשורת 'שיש נקודה בזמן שצריך לרוץ לתוך האש ולהתחיל את זה'".

לדבריו שידורי התאגיד יכולים להתחיל בסוף ספטמבר עם חדשות ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל. "ברדיו יהיו אותם שידורים פחות או יותר, בטלוויזיה פחות ובדיגיטל הרבה הרבה יותר טובים. אם היינו מחכים עד 2018 באמת היו שידורים יותר טובים, אבל אנחנו יכולים להתחיל עם שידורים סבירים פלוס".

ראש אגף התקציבים אמיר לוי שדיבר גם בשמו של שר האוצר הבהיר כי עמדת האוצר היא כי יש להתחיל בשידורי התאגיד כמה שיותר מהר, רצוי כבר בסוף ספטמבר. "התאגיד קיבל תקציב משמעותי להיערך וכל דחייה תעלה הרבה מאוד כסף" אמר.

בסיכום הדיון אמר כבל כי "ברור שהראשון לאוקטובר כבר לא יהיה", בהתייחסו למועד המתוכנן של עליית תאגיד השידור לאוויר. עוד הבהיר כבל כי ראשי התאגיד חייבים להיות חלק מהדיונים על קביעת תאריך היעד, "הדיונים יתקיימו בוועדת הכלכלה, זה יהיה כאן ונעשה את זה בהסכמה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!