דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / קבינט הקורונה הכריע: חנויות הרחוב בערים ירוקות ייפתחו ביום א'

שר הבריאות התנגד למהלך והזהיר מזינוק בתחלואה | מוסדות אקדמיים יוכלו לשוב ללמידה פרונטלית בקפסולות ובשטח פתוח | תלמידים עולים חדשים יוחרגו ממגבלות מערכת החינוך

פתיחת חנות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
פתיחת חנות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה אישר אתמול (רביעי) את פתיחת חנויות הרחוב בערים הירוקות, בכפוף לתנאי 'התו הסגול' ולכניסת ארבעה לקוחות לכל חנות בו זמנית לכל היותר. החנויות נסגרו עם הכניסה לסגר השני  לפני כשבעה שבועות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "בדיוק כפי שהבטחנו, אנחנו נפתח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. אם אנחנו נראה בסוף השבוע הבא, לקראת השלב השלישי הגדול, שיש עלייה בתחלואה, אנחנו נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלות".

להחלטה התנגדו שר הבריאות יואל אדלשטיין (ליכוד), השרה לשוויון חברתי מירב כהן (כחול לבן) ושר הכלכלה עמיר פרץ (עבודה), שהתנגד בשל סירוב הקבינט לאשר את פתיחת אזורי המסחר באוויר הפתוח.

שר האוצר צייץ בחשבון הטוויטר שלו בשעות הערב בברכה על ההחלטה לפתוח את החנויות וציין את בעלי העסקים הקטנים ש"שילמו מחירים גבוהים מאוד בשביל ההגבלות שהוטלו", אך מחק את הציוץ כעבור זמן קצר.

עו"ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב: "אני שמח שראש הממשלה וחברי קבינט הקורונה קיבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת לעשרות אלפי בעלי חנויות לחזור ולהתפרנס בכבוד.אנו דורשים החלטות מקצועיות ולא פוליטיות. לא נסכים עוד לעונש קולקטיבי לכל מגזר העסקים הקטנים. אנו דורשים נתונים ותכנית חילוץ כלכלית סדורה שהוקצו לה כל המשאבים הנדרשים כדי להבריא את הכלכלה. הגיע הזמן שהממשלה הזאת תתעורר ותתחיל לעבוד למען האזרחים שלה ".

בנוסף, אישר הקבינט את בקשת שר החינוך יואב גלנט (ליכוד) ושרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) להחריג  כ-8,500 תלמידים עולים חדשים, שעלו ארצה בשלוש השנים האחרונות, מהמגבלות על מערכת החינוך. תלמידים אלו מתקשים להשתלב בלימודים מרחוק וההחלטה נועדה "לשמר את הרצף החינוכי והחברתי" של התלמידים העולים, כדברי שר החינוך.

כמו כן אושרו בקבינט תקנות שיאפשרו למוסדות אקדמיים לשוב ללמד סטודנטים בהוראה פרונטלית, בקפסולות של עד 20  תלמידים ובשטח פתוח.

שרת העלייה והקליטה: "יש חשיבות גדולה בסיוע המיידי שצריך לתת לתלמידים עולים ובלימת פערים חברתיים ולימודיים שנוצרים כתוצאה מהריחוק החברתי שנגזר עליהם, בין היתר בדידות גדולה שהם חשים מהמעבר למדינה חדשה"

אנשי משרד הבריאות על המשך העלייה במקדם ההדבקה לאור ההקלות שבוצעו בסגר והדגישו כי לאור כך יש לשקול מחדש את המשך ההקלות. "יש עלייה במקדם ההדבקה הכללי", נכתב במצגת שנשלחה לשרים טרם הישיבה, "אנחנו מתקרבים למקדם הדבקה 1 וצפוי המשך גידול במקדם ההדבקה לאור פתיחת השלבים עד כה. מקדם ההדבקה בחברה הערבית מצוי מעל 1".​

בישיבה המליץ פרופ' רוני גמזו, למנוע כניסת ישראלים לשטחי הרשות בשל החשש להידבקות בקורונה והמליץ להפעיל את מדדי הרמזור על אזורים אדומים ברשות כדי לחייב בבידוד את החוזרים משם ולערוך בדיקות סקר לפועלים שנכנסים לישראל.

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר: "אני מבין כי נעצרה מגמת הירידה בתחלואה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!