דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוצאים מהסגר

יוצאים מהסגר / ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את החוק שיתיר פתיחת מלונות באילת וים המלח

בין היתר, תותנה השהות במלונות בהצגת בדיקת קורונה שלילית מצד הנופשים | למרות התנגדות משרד הבריאות, תוכל הממשלה להעניק אישור דומה גם לאזורים נוספים בארץ

מלונות ים המלח (צילום: אדי ישראל/ פלאש 90)
מלונות ים המלח (צילום: אדי ישראל/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה, לקריאה שנייה ושלישית, את חוק 'איי התיירות'. החוק יאפשר להפעיל את בתי המלון באילת ובים המלח, בים היתר בכפוף להצגת בדיקות קורונה שליליות מצד הנופשים.

למרות התנגדות משרד הבריאות, הממשלה תהיה רשאית להכריז בהמשך על אזורים נוספים כאיי תיירות. הכרזת קבינט הקורונה על "אי תיירות" תיכנס לתוקף אחרי 24 שעות כדי לאפשר לכלל הגורמים להיערך לכך. 

"תהיה חובה לממשלה לפעול בשוויוניות", אמר יו"ר הוועדה היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), "אם זה לא יבוא לפחות בצורה המרוככת שדיברנו עליה כשיתברר לכם שיש אפשרות לערים נוספות, זו חקיקה פרסונלית". אשר מתח ביקורת על כך שהחקיקה מוחרגת מ'חוק הקורונה הגדול' עליו דנה הכנסת מזה חודשים.

עו"ד נינא כהן קרן, מהייעוץ המשפטי של משרד הבריאות, הדגישה את החשיבות בהענקת המעמד המיוחד רק למקומות שמנותקים גאוגרפית מאזורים, ויש יכולת ממשית לנטר את הנכנסים אליהם ולשמור על סטריליות לגביהם. כהן קרן נימקה בכך את דרישת המשרד להכיר רק באילת ובמלונות ים המלח כאיי תיירות.

בתגובה לדרישת ח"כ אשר למתן הקלות בכניסה לאיי התיירות של נושאי 'תעודת מחלים' מהמחלה גם בזמן שמוטלות הגבלות כלליות על יציאה מהבית, אמרה עו"ד כהן קרן כי עמדת המשרד היא שזהו נושא שלא נוגע להצעת החוק הנוכחית. לדבריה, "זה נושא שיש לשקול אותו בכובד ראש עם היבטים אכיפתיים ויישומיים והנוסח של הוועדה יחייב את הממשלה לשקול את ההקלות. זה נושא לא בשל מבחינה מקצועית".

ח"כ אשר טען בתגובה כי יש כ-300 אלף מחלימים מקורונה בישראל וכי מדובר בכלי מדיניות חשוב. "לא הייתה פעם אחת שמשרד הבריאות אמר שהכלי לא נכון, אלא רק דיבר על אופן היישום", הדגיש.

התנאים להכרזה על 'אי תיירות' יהיו אזור שפעילותו הכלכלית מבוססת במידה ניכרת על תיירות ושנגרמה לו פגיעה חמורה בשל המגבלות עד כה. עוד נדרשת יכולת לנטר את הכניסה והיציאה אליו מבחינה גאוגרפית, ורמת תחלואה נמוכה באופן משמעותי. ההכרזה על אזורי תיירות מיוחדים תלויים גם בכך שלא יחול סגר כללי, שמצב התחלואה הכללי בישראל מאפשר הכרזה שכזו לפי עמדת משרד הבריאות, כמו גם יכולת לקיים בדיקות קורונה מידיות בזמינות ובכמות גבוהה מספיק תוך זמן סביר.

על הממשלה יהיה לבחון בהמשך גם מתן הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורים שיוכרזו כאיי התיירות, ולשקול מתן הקלות בכניסה לאזורים אלו גם למי שיישא 'אישור החלמה' ממחלת הקורונה. כמו כן, יהיה על הממשלה לקבוע פטורים מבדיקות בכניסה לאיי התיירות לילדים ולתושבים עם מוגבלות מאזורים אלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!