דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

בלגן בחינוך / 150 ראשי רשויות לשרי האוצר והחינוך: להחזיר ללימודים את כיתות א-ו' כבר עכשיו

בפגישה שקיימו הצדדים, דרשו ראשי הרשויות לקבל סמכויות נרחבות יותר לניהול המתווה עד חופשת פסח | השר יואב גלנט: "התנאי להחזרת כיתות ה'- ו' הוא חזרה של א'- ב' ללימודים בכיתות מלאות"

תלמידות עוטות מסיכות. (למצולמות אין קשר לכתבה) אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד / פלאש 90).
תלמידות עוטות מסיכות. (למצולמות אין קשר לכתבה) אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד / פלאש 90).
דוד טברסקי

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר  מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', ו-150 ראשי רשויות דרשו משר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך יואב גלנט להחזיר את הלימודים בכיתות מלאות לתלמידי א'-ב' ולקיים לימודים משולבים בכיתות ה'-ו', כבר בשלב הנוכחי של היציאה מהסגר. ראשי הרשויות דרשו גם לקבל מידה רבה יותר של אוטונומיה בניהול מתווה החזרה ללימודים, לפחות עד חופשת הפסח.

בפגישה שקיימו הצדדים אחר הצהריים (רביעי), טען ביבס כי במידה וגם הצהרונים יירשו לפעול במערך הקפסולות, בדומה לגני הילדים וכיתות א'-ב', תידרש תוספת תקציבית מהמדינה של 300-200 מיליון שקלים. זאת,

לדבריו, בנוסף לגיוס כ"א לאיוש התקנים, ו"ידרשו חיילים משוחררים שיכולים להיכנס באופן מיידי למערכת בעבודה מועדפת". השר כ"ץ: "מניח שתהיה התכנסות לכיתות א'-ב', ומתוך כך נמצא נוסחה לצהרונים".

שר האוצר ציין לטובה את הבחירה של השלטון המקומי לצאת למהלך של שיתוף פעולה בין המדינה לערים. "אפשר להגיע למתווה שמשרד הבריאות יאשר", אמר, "אחד הסיכויים הגדולים במשבר הוא לייצר מרכזיות של השלטון המקומי בתהליך קבלת ההחלטות".

השר גלנט: "התקציב שקיבלנו אפשר לנו להפעיל את כיתות ג'- ד' בקפסולות, וזה מה שמקנה לנו גמישות. התנאי להחזרת כיתות ה'- ו' הוא להחזיר את כיתות א'- ב' לכיתות מלאות".

ביבס: "בלי מערכת החינוך, המשק לא יחזור לתפקוד. אנחנו יודעים לנהל את זה הכי טוב, תנו לנו את הסמכויות".

על פי מתווה משרד הבריאות וקבינט הקורונה, הלימודים בכיתות ה' ומעלה לא יחזרו לפני ינואר 2021. בשבוע האחרון ביקשו מרכז השלטון המקומי והנהגת ההורים לייצר מתווה מהיר להחזרת התלמידים, ולהקדים את חזרתם של תלמידי התיכונים להכנות למבחני הבגרות. הממשלה עדיין לא הגיבה רשמית לבקשה. במשרדי החינוך והבריאות ציינו שקיצור לוח הזמנים של החזרה ללימודים נידון בימים אלה. משרד החינוך הודיע, מוקדם יותר השבוע, שמבחני הבגרות במועדי חורף וקיץ יידחו בחודש, ויחלו בפברואר ומאי, בהתאם

על פי פרסום של בחדשות 12 , משרדח החינוך והבריאות שוקלים להחזיר את כיתות א'-ב' במתכונת מלאה ואת כיתות ה'-ו' בקפסולות עוד החודש. על פי הפרסום, חמ"ל משרד החינוך, בשיתוף גורמים במשרד הבריאות, יפקח על סגירה בתוכניות דיפרנציאלית, ושני המשרדים יקימו מערך בדיקות נייד שיעבור בין בתי הספר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!