דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
19.6°תל אביב
  • 12.9°ירושלים
  • 19.6°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 19.5°אשדוד
  • 16.0°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 17.9°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קורונה בעולם / אחרי ספרד והולנד: דנמרק תשמיד מיליוני חורפנים החשודים כנשאי נגיף קורונה

הרשויות מסרו כי התגלו מקרים חדשים של קורונה בחווה לגידול חורפנים | ראשת ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן: "יש לנו אחריות גדולה כלפי האוכלוסייה שלנו, אך עם המוטציה שנמצאה כעת, יש לנו אחריות גדולה עוד יותר גם לשאר העולם"

חוות גידול חורפנים (צילום: AP Photo/Sergei Grits, File)
חוות גידול חורפנים (צילום: AP Photo/Sergei Grits, File)
אוריאל לוי

הרשויות בדנמרק מסרו כי התגלו חמישה מקרים חדשים של קורונה בחוות לגידול חורפנים ו-12 מקרים של בני אדם שנדבקו בשל כך. הנגיף אובחן בבדיקות מעבדה של מכון סרום, העוסק במחלות זיהומיות בדנמרק והממצאים שותפו עם ארגון הבריאות העולמי והמרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות.

הפתרון היחיד לעצור את התפשטות נגיף הקורונה בקרב החורפנים הוא השמדה כללית. ההחלטה לחסל את כל החורפנים נובעת מהחשש שנגיף הקורונה יפתח מוטציות מסוכנות בתוך הלולים של החורפנים, מה שעלול לחזור ולפגוע בבני אדם וגם לשרוד חיסונים עתידיים שיפותחו לקורונה.

מינק (צילום: AP Photo/Sergei Grits, File)
מינק (צילום: AP Photo/Sergei Grits, File)

החורפן הוא יונק טורף קטן ממשפחת הסמוריים, החי בטבע סמוך למקורות מים. בעולם נעשה שימוש בפרוותם היוקרתית של החורפנים לתעשיית הביגוד, ומופק ממנה שמן המשמש לתעשיית הקוסמטיקה. החורפנים נשאי הקורונה לא פיתחו תסמינים של מחלה.

בתעשיית הפרוות הדנית, שחלק ממוצרי הגלם שלה מגיעים מ-17 מיליון חורפנים מתורבתים המגודלים בלולים, מקווים לזכות לפיצוי מהמדינה.

המשטרה והצבא ישתתפו בתהליך השמדת החורפנים.

"חוקרים את המשמעות האפידמיולוגית של הממצאים"

לפני כארבעה חודשים, השמידו רשויות הבריאות בספרד כ-93 אלף חורפנים בחווה במזרח המדינה, לאחר שהתברר כי רבים מהם נשאו את נגיף הקורונה. בחודשים האחרונים הושמדו חורפנים בחוות גידול בהן אובחן הנגיף בדנמרק ובהולנד, אולם כעת מדובר על השמדה כללית של כל החורפנים בדנמרק, שהיא היצרנית הגדולה ביותר של פרוות מחורפנים.

"דנמרק הודיעה לנו על מספר אנשים שנדבקו בנגיף מחורפנים, עם שינויים גנטיים מסוימים בנגיף", נכתב בהודעה של ארגון הבריאות העולמי, שנשלחה לסוכנות הידיעות רויטרס. "הרשויות בדנמרק חוקרות את המשמעות האפידמיולוגית והוויראליות של הממצאים האלה".

מעילי פרוות חורפן (צילום: Shutterstock)
מעילי פרוות חורפן (צילום: Shutterstock)

"יש לנו אחריות גדולה כלפי האוכלוסייה שלנו, אך עם המוטציה שנמצאה כעת, יש לנו אחריות גדולה עוד יותר גם לשאר העולם", אמרה ראשת ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן במסיבת עיתונאים שנערכה אמש (רביעי). בדנמרק אובחנו עד כה 50,530 נשאי קורונה, ביניהם 12,909 חולים פעילים. בחודשיים האחרונים חלה עלייה חדה במספר הנדבקים החדשים ושלשום נשבר שיא יומי לאחר שאובחנו במדינה 1,353 נדבקים ביממה אחת. מספר המתים ממחלת הקורונה בדנמרק עומד על 729 בני אדם.​

ארגוני זכויות בעלי חיים הביעו תקווה כי לאחר השמדת החורפנים תחוסל כליל תעשיית החורפנים בדנמרק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!