דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / שחקן הכדורגל עידן ורד וח"כ קארין אלהרר משתפים פעולה להחזרת מפעל ההזנה לתלמידים

השניים פנו לשרי הרווחה והחינוך בבקשה להחזיר את הארוחות החמות, המגיעות על פי חוק ליותר מ-400 אלף תלמידים | עידן ורד: "מונעים הזנה ממי שהכי זקוקים לה, דווקא בתקופת הקורונה"

קפטן בית"ר ירושלים עידן ורד וח"כ קארין אלהרר
קפטן בית"ר ירושלים עידן ורד וח"כ קארין אלהרר
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שיתוף פעולה בין קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד, וח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) להחזרת מפעל ההזנה לתלמידים. השניים פנו היום (חמישי) לשרי הרווחה והחינוך בבקשה להחזיר את הארוחות החמות המגיעות לתלמידים על פי חוק.

"אנחנו מעלים הילוך במאבק למען יותר מ-300,000 ילדים שלא זוכים לארוחה חמה בתקופת הקורונה" אמר עידן ורד. "אחרי שנפגשתי בחודש שעבר עם חברת הכנסת קארין אלהרר, הבוקר היא שלחה מכתב לשרי החינוך והרווחה כדי שיפתרו את הבעיה שמונעת הזנה ממי שהכי זקוקים לה".

קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד (במרכז), במשחק מול הפועל כפר סבא (צילום: פלאש 90)
קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד (במרכז), במשחק מול הפועל כפר סבא (צילום: פלאש 90)

נזכיר, שהחל מחוש מרץ כשסגרו את בתי הספר בעקבות מגפת הקורונה הופסק מפעל ההזנה המספק ארוחות חמות ללמעלה מ-400 אלף תלמידים בבתי הספר. בכל זמן בהם נסגרת מערכת החינוך מופסקת התכנית, ללא כל ניסיון להעביר את המנות לבתי התלמידים הזקוקים להן. חשוב לציין שלא מדובר בבעיה תקציבית, החוק מתוקצב וכל חודש בו לא התקיימו לימודים הכסף של התכנית שהיה אמור לממן אוכל עבור מי שאין לו חזר לאוצר.

בפנייה יש ביקורת על התנהלות משרד החינוך, "לפי הנתונים שהוצגו (בוועדה לזכויות הילד בכנסת), כ-80% מהנוער שמוגדר נוער בסיכון, ולכן הוחרג מהטלת הסגר, חזרו ללימודים. מתוכם כ-40% חזרו פיזית לכיתות, ו-40% חזרו באמצעות הזום. לגבי ה-20% הנותרים, לא ניכר כי למשרדי הממשלה יש מושג מה עלה בגורלם, והם "נשרו" מהמסגרת ונשכחו.

נציג משרד החינוך טען כי ככל שזה נוגע אליהם, כל עוד ילד לא מגיע פיזית ללימודים – גם אם הוא לומד ב'זום' הוא איננו זכאי לארוחה יומית. לא זאת אף זאת, במהלך אחד הדיונים אמר נציג משרד החינוך, ביחס להזנת נוער בסיכון, כי גם כריך נחשב ארוחה מספקת. תשובות אלו לא מתקבלות על הדעת".

מקרר ריק (צילום אילוסטרציה: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
מקרר ריק (צילום אילוסטרציה: ChameleonsEye / Shutterstock.com)

אלהרר ו-ורד מדגישים בפניה שרוב הילדים ובני הנוער הזכאים להזנה, מגיעים מבתים בהם המקרר ריק, ופעמים רבות אף מבתים אלימים וחסרי יציבות, "התנערותם של משרדי החינוך והרווחה מדאגה להזין את הילדים הללו, מרגע שאינם מגיעים פיזית ללימודים – שערורייתית. לא יתכן כי לא נעשה שום מאמץ על ידי משרדי החינוך והרווחה, ולו המינימלי ביותר, לאתר את הילדים ובני הנוער שלא חזרו פיזית למסגרות, ולכל הפחות לשלוח להם את הארוחה החמה לביתם".

אלהרר מבקשת מהשרים שיוקם מערך של משרד הרווחה ומשרד החינוך לאיתור ילדים ובני נוער שנמצאים בחוסר בטחון תזונתי, בסיוע של העמותות ופיקוד העורף, וייעשה תהליך של איתור. בנוסף, היא מבקשת מהמשרדים לוודא שבמהלך תקופת הקורונה, בין אם יש סגר ובין אם לאו, מפעל ההזנה לא יופסק ותקציביו יושומו.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!