דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יצחק רבין

25 שנה לרצח / לפיד בעצרת לציון 25 שנים לרצח יצחק רבין: "אחדות העם מחייבת דמוקרטיה"

יו"ר האופוזיציה היה הנואם המרכזי בעצרת שנערכה בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר" | במהלך האירוע התקיימה דקת דומייה והוקרן הסרט "ימים נוראים", המלווה את הימים שקדמו לרצח

עצרת רבין (צילום מסך מתוך פייסבוק)
עצרת רבין (צילום מסך מתוך פייסבוק)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

העצרת לציון 25 לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין ז"ל, התקיימה הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב. העצרת, תחת הכותרת "ישראל חוזרת לכיכר" הייתה אמורה להתקיים ביום רביעי האחרון, אך נדחתה למוצאי השבת בעקבות מזג האוויר הסוער.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם), הנואם המרכזי באירוע: "בשבועות האחרונים צץ שלט חדש בהפגנות. אני רואה בשבת בגשרים ופה. אני רואה שתי מילים 'אנחנו התקווה'. אני לא יודע מי המציא אבל אבל מאז שראיתי, הוא מופיע בכל מקום. לא כתוב מי אנחנו ומה התקווה. אתה מבין שזה לא מחמאה זה תפקיד".

לפיד הוסיף: "אנחנו נמצאים פה היום, כי יצחק רבין השאיר לנו צוואה פשוטה: לשמור על המדינה שלנו. זה תקציר מורשת רבין: אנחנו נשמור על המדינה שלנו, כי אנחנו אוהבים אותה אהבת נפש. אנחנו ציונים, לאומיים, אוהבי ישראל, אז אנחנו לא נוותר. אנחנו נגן על המדינה שלנו מפני אלה שמנסים להרוס אותה מבחוץ, אלה שמנסים להרוס אותה מבפנים. נגן עליה מאלה שמנסים להרוס אותה מכס השלטון. הם לא יגדירו לנו מי אנחנו. אנחנו לא נקבל שיעור בפטריוטיות מאף אחד. הם לא יגידו לנו מה זה שמאל ומה זה ימין. הם לא יגידו לנו מי ציוני. הם לא יגידו לנו איך להיות יהודים".

"השבוע הזה, שבוע הזכרון לרצח רבין, הוא השבוע שבו כולם מדברים על אחדות העם", המשיך, "אנחנו מוכרחים להתחיל להבריא את ישראל, להתחיל תהליך של ריפוי. אבל יש רק דבר אחד שיכול לעשות את זה. רק דבר אחד שסביבו אנחנו יכולים להתאחד באמת: החוק. שמירת החוק. שלטון החוק. הרוצח האמין שהחוקים לא חלים עליו. זה המקום שבו ההרס מתחיל. באנשים שחושבים שהחוקים לא חלים עליהם. היו כאלה אז, יש כאלה היום. אז הם מחו נגד הממשלה. היום הם יושבים בממשלה. לא מספיק התייצבנו מולם אז, בימים שקדמו לרצח. למדנו את הלקח. זה לא יקרה לנו שוב. אנחנו מתייצבים מולם היום. בגשרים, בצמתים, בכיכר הזו, ביום הזה, אנחנו אומרים להם: 'עד כאן'".

"רבין לימד אותנו שמנהיגות מבוססת על אמון, ואמון מבוסס על ערכים", סיכם, "זה החוזה הישראלי. מי שלא מקבל על עצמו את החוקים והכללים, מסכן את מדינת ישראל. מי שמסכן את מדינת ישראל – ימצא אותנו מולו. זה מה שלמדנו מיצחק רבין – להתייצב מאחורי האמת שלך בלי לפחד. אפשר לרצוח אנשים, אי אפשר לרצוח רעיונות. הרעיון של ישראל הגונה, טובה, ישרה, ליברלית – חי וקיים. כל עוד אנחנו עומדים עם דגל על הגשר, הוא ימשיך לחיות".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע אתמול למארגני העצרת כי החליט לבטל את נאומו לאחר שהבין, לדבריו, כי האירוע "נושא אופי פוליטי", זאת אחרי שגילה כי הנואם המרכזי לצידו יהיה לפיד.

במהלך האירוע, אותו יזמו וארגנו המפיק חמי סל ואיש הפרסום יותם יעקבא, נשמעה צפירה ברחבת הכיכר שתציין דקת דומיה. כמו כן תיערך הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן "ימים נוראים" על יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!