דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארה"ב

בחירות בארה"ב / ראש הממשלה בירך את ביידן: ״יש לנו קשר אישי וחם, מחכה לעבוד על חיזוק הברית בין ישראל וארה״ב״

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל: "החברות בין המדינות בלתי ניתנת להפרדה" | שר המשפטים אבי ניסנקורן: "בטוח שהקשר ההדוק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק"

בנימין נתניהו (מימין) וג'ו ביידן. (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בנימין נתניהו (מימין) וג'ו ביידן. (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המערכת הפוליטית, בארץ ובעולם, ברכה הערב (שבת) את ג'ו ביידן, אחרי שהוכרז כנשיא הנבחר של ארה"ב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הלילה בטוויטר: "ברכות לג'ו ביידן וקמלה האריס. ג'ו, יש לנו קשר אישי וחם כבר קרוב ל-40 שנה, ואני יודע שאתה חבר גדול של ישראל. אני מחכה בקוצר רוח לעבוד עם שניכם על על חיזוק הברית המיוחדת של ישראל וארה"ב".

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "ברכות לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן, ברכות לקמלה האריס, האשה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא, וברכות לעם האמריקאי על ההליך הדמוקרטי הראוי. אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן"

שר הכלכלה עמיר פרץ: "הנשיא הנבחר , ג'ו ביידן, הוכיח לאורך כל שנות פעילותו הציבורית שהוא ידיד אמת של ישראל ומחויב לשמירה על בטחונה. בעת כהונתי כשר ביטחון כיהן ביידן כחבר בכיר בוועדת החוץ של הסנאט והתוודעתי לתמיכתו החד משמעית בצרכיה הביטחוניים של ישראל.

"אני מודה לנשיא טראמפ על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל ועל תרומתו להשגת הסכמי שלום עם מדינות ערביות".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם): "מערכת היחסים בין ישראל וארצות הברית מבוססת על ערכים משותפים, שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם. אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס, כדי לחזק את היחסים המיוחדים בין המדינות. איחולי הצלחה מכל הלב".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ: "ניצחון מרשים ומעורר תקווה לעולם כולו. אחרי ארבע שנים של רוח רעה, שקרים ובריונות, הגיע הזמן למנהיגות ישרה והגונה בוושינגטון".

ח"כ ניר ברקת (הליכוד): "אני מברך את ג׳ו ביידן על הכרזתו כנשיא הנבחר של ארה״ב ומאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות. אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות. לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו".

גם בעולם מברכים

ראש ממשלת קנדה, ג'אסטין טרודו: "ברכות לג'ו ביידן וקמלה האריס. שתי המדינות שלנו הן ידידות קרובות, שותפות קורובת ובנות ברית קרובות. אנחנו חולקים מערכת יחסים ייחודים ברמה הבינלאומית. מצפה בקוצר רוח לעבוד, על בסיס זה, עם שניכם".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל: "מחכה בקוצר רוח לעבוד עם הנשיא הנבחר. החברות בין המדינות בלתי ניתנת להחלפה בזמן זה של משברים עולמיים".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "האמריקנים בחרו את הנשיא שלהם, ברכות לביידן וקמלה האריס. יש לנו הרבה לעשות כדי להתגבר על האתגרים של היום".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בירך אף הוא את ביידן ואמר כי הוא מצפה לעבוד בקרוב על סדר העדיפויות המשותף לשתי המדינות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!