דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

רשות השידור / נתניהו וכחלון סיכמו כי שידורי התאגיד יתחילו ב-30 לאפריל 2017

לאחר שהודיע נתניהו על דחיית שידורי התאגיד לינואר 2018, ולאחר שכחלון הודיע שיסרב אף ליום אחד של דחייה, הגיעו השניים לתאריך מוסכם. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "החלטה זו משקפת את מלאכת האיזונים שחייבת להיעשות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו ביניהם היום (שלישי) כי תאגיד השידור הציבורי החדש יחל את שידוריו ב-30 לאפריל. מדובר בהקדמה של כשמונה חודשים מהתאריך עליו הודיע נתניהו בשבוע שעבר – ינואר 2018. על פי הסיכום, יוכלו להתחיל השידורים כבר בינואר 2017, לפי הוראתם של השרים.

מתאגיד השידור נמסר כי "התאגיד יפעל לקיום ההסכמה בין שרי האוצר והתקשורת, ויהיה ערוך לעלות עם שידור מלא, איכותי, פלורליסטי ועצמאי, כבר ב 1.1.17, מתוך ציפייה שהממשלה תעמוד בהתחייבותה ותאפשר לתאגיד לעשות כן, כבר במועד זה."

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שלקח חלק בתהליך ההחלטה אמר כי "החלטה זו משקפת את מלאכת האיזונים שחייבת להיעשות על מנת להבטיח את המוכנות של התאגיד לשידור ציבורי ראוי ומצד שני לדאוג לעובדים ולבצע את התהליך בצורה אחראית".

בשבוע שעבר סיכמו נתניהו וניסנקורן כי תאריך עלייתו של תאגיד השידור החדש יידחה לינואר 2018, עוד שנה וחצי. הודעה זו עוררה תגובות רבות, בין השאר מראשי התאגיד שטענו שלא התייעצו עימם וכי אינם מסכימים להחלטה, וזאת למרות שהצהירו בעבר שיתקשו לעמוד בלוחות הזמנים. ההחלטה עוררה דאגה לגבי עצמאות השידור הציבורי בעת שחייה של רשות השידור מוארכים באופן פתאומי והתאגיד החדש נותר ללא ודאות לגבי עתידו. בימים האחרונים התקיימו דיונים בנוגע לקביעת תאריך סופי לעליית התאגיד לאוויר וסגירת רשות השידור.

אתמול קיימה ועדת הכלכלה דיון סוער בעקבות ההחלטה לדחות את פתיחת התאגיד, בהשתתפות ראשי התאגיד, יו"ר ההסתדרות, מנכ"ל משרד התקשורות, חברי כנסת, עובדי רשות השידור ומשתתפים רבים נוספים. שנים מעובדי רשות השידור שהשתתפו בדיון פרצו בצעקות לאחר שהרגישו שלא התייחסו לחוסר הוודאות בה הם שרוים, והוצאו בכוח על ידי המאבטחים במקום.

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור החדש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור החדש. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר אמר אתמול "אנחנו נהייה ערוכים ביום התחילה לשדר את שידורי הרדיו מירושלים. התאגיד יפעל במועד שאתם תקבעו, העמדה המקצועית שלי היא כזו שאנחנו נעמוד בלוחות הזמנים שתטילו עלינו".

ראש אגף התקציבים אמיר לוי שדיבר גם בשמו של שר האוצר הבהיר כי עמדת האוצר היא כי יש להתחיל בשידורי התאגיד כמה שיותר מהר, רצוי כבר בסוף ספטמבר. "התאגיד קיבל תקציב משמעותי להיערך וכל דחייה תעלה הרבה מאוד כסף" אמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!