דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים במאבק / החל ממחר (ב'): שביתה במרפאות השיניים, הרפואה המשלימה והאסתטיקה של כללית

זאת אחרי שבית הדין לעבודה בתל אביב הסיר את צו המניעה בנושא | העובדים טוענים כי המשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי הגיע למבוי סתום | החברה פנתה לבית הדין הארצי בבקשה לצו מניעה

קופת חולים כללית (צילום ארכיון: Shutterstock)
קופת חולים כללית (צילום ארכיון: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

170 מרפאות ש.ל.ה., מבית שירותי בריאות כללית, יפתחו החל ממחר (שני) בשביתה ללא הגבלת זמן, אחרי שסית הדין לעבודה בתל אביב הסיר את צו המניעה בנושא. הסכסוך יכלול את מרפאות כללית סמייל, כללית משלימה וכללית אסתטיקה וכן את משרדי ההנהלה, מוקדי השירות, המכירות והתמיכה הטכנית. הנהלת ש.ל.ה הודיעה כי נפתה לבית הדין הארצי בבקשה לצו מניעה.

ועד העובדים נמצא במגעים לחידוש ההסכם הקיבוצי החברה, זה למעלה משנה. לטענת הוועד, ההנהלה מסרבת לחשוף נתונים קריטיים להסכם, ממעטת לתאם פגישות משא ומתן ולאחרונה אף דחתה את הצעתו לתיקון עיוות בתגמולי העובדים.

סכסוך העבודה הוכרז לפני כשלושה שבועות. בעקבות עתירה של ההנהלה בנושא, דרש בית הדין לעבודה למצות את המשא ומתן והטיל צו מניעה של שבוע על נקיטת צעדים ארגוניים.

עם זאת, בדיון נוסף שהתקיים ביום חמישי שבוע שעבר, הסיר השופט אורן שגב צו המניעה, וקבע כי החל ממחר יותר לעובדים לפתוח בשביתה. השופט ציין כי הצדדים אכן מצויים במבוי סתום, ודחה את בקשותיה של החברה ל"מאה ימי חסד", על מנת לאפשר למנכ"ל החדש להכיר את הסכסוך לעומק, אחרי שייכנס לתפקיד בחודש הבא.

"מן הראוי היה שהמנכ"ל הנכנס יתכבד וייכנס לעובי הקורה זה מכבר", כתב השופט, "במיוחד אם נכונה הטענה, כי המנכ"ל היוצא אינו שש לקבל החלטות בעלות משמעות כלכלית כה דרמטית בערוב ימי כהונתו". השופט שגב הוסיף כי להערכתו היעדרותו של המנכ"ל הנכנס, אילן שמש, מישיבות המשא ומתן, השפיעה על הלך הרוח של העובדים.

יוסף תומר, יו"ר ועד העובדים: "לא רק שההנהלה לא עשתה דבר על מנת לנסות לסיים את הסכסוך, נדהמנו לראות עד כמה היא נחושה למנוע מאיתנו את זכותנו הבסיסית להשבית ולמחות על תנאי העסקתנו. בכך היא מדגישה את מידת הניתוק, האטימות והזלזול בעובדים, כאילו אינה צד בעניין".

"לצערנו, אין פרטנר אמיתי שרוצה בטובת העובדים ואנו נלחמים על עתידנו המקצועי ופרנסתנו", הוסיף, "איננו חוששים להחריף את המאבק, לנקוט בצעדים ארגוניים נרחבים נוספים, ואף להרחיב את ההשבתה".

לש.ל.ה למעלה מ-100 מרפאות שיניים, כ-50 מרפאות רפואה משלימה וכ-14 מרפאות אסתטיקה, המשרתות את הציבור החרדי, בפריסה מלאה ברחבי הארץ ובכל הערים החרדיות המובהקות.

מהנהלת ש.ל.ה נמסר בתגובה: "מאז פרוץ משבר הקורונה חתמנו על ארבעה הסכמים קיבוציים  עם עובדי החברה. ההסכם שנחתם אך בחודש אוגוסט הביא להעלאת שכר לעובדים. אנו מנהלים משא ומתן אינטנסיבי עם ועד העובדים, וקוראים לו לחזור לשולחן הדיונים. פנינו לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לצו מניעה, ואנו ממתינים להחלטה. עובדי החברה חשובים לנו עד מאוד ונפעל יחד למצוא פתרונות ישימים בתקופה מאתגרת זאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!