דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארה"ב

בחירות בארה"ב / איגודי העובדים: "נתנו לביידן את הניצחון. עכשיו הוא צריך לחזק את העבודה המאורגנת"

התכנית שהציג ביידן במסע הבחירות, צפויה לחזק משמעותית את העבודה המאורגנת במדינה | נשיא ארגון הגג של האיגודים המקצועיים קרא לו להעביר תכנית סיוע כלכלית נוספת, והזכיר: "חומת האש של ביידן נבנתה על ידי האיגודים"

ג'ו ביידן עם עובדי מזון מהיר בלוס אנג'לס, קליפורניה. (צילום: AP/Ringo H.W. Chiu)
ג'ו ביידן עם עובדי מזון מהיר בלוס אנג'לס, קליפורניה. (צילום: AP/Ringo H.W. Chiu)
יונתן קירשנבאום

בהצהרה שפרסם אתמול (שבת), קרא ריצ'רד טרומקה, נשיא ארגון הגג של האיגודים המקצועיים בארה"ב AFL-CIO לנשיא הנבחר ג'ו ביידן להעביר במהירות האפשרית תכנית סיוע כלכלית נוספת להתמודדות עם משבר הקורונה, כמו גם לעמוד בהבטחות כלפי העבודה המאורגנת במדינה.

"בואו נהיה כנים: מצביעים מאוגדים הם אלו שהביאו לביידן והאריס את הניצחון הזה", טען טרומקה, "המסר שלהם, והמחויבות שלהם ליצור את הממשל הכי אוהד לעבודה המאורגנות ולעובדים נגעו ב-12.5 מיליון חברי הארגון שלנו, שצמאים לקול חזק יותר בעיצוב הפוליטיקה והכלכלה שלנו". בנאום שנשא עוד לפני התוצאת הסופיות אמר: "חומת האש של ביידן נבנתה על ידי האיגודים. אנחנו כותבים את סיפור הקאמבק של אמריקה".

נשיא הAFL-CIO ריצ'ארד טרומקה (צילום: AP Photo/Charles Dharapak).
נשיא הAFL-CIO ריצ'ארד טרומקה (צילום: AP Photo/Charles Dharapak).

עיניי העובדים המאוגדים נשואות כרגע להחלטתו הראשונה בנושא: בחירת שר עבודה. בינתיים, על פי דיווח בוושינגטון פוסט, בסביבתו של ביידן שוקלים למנות לתפקיד שרת החינוך את מי שעמדה בעבר בראש ארגון המורות בארה"ב. גם סנטור ברני סנדרס נחשב למועמד לתפקיד.

התכנית שהציע ביידן לתמיכה באיגודים המקצועיים בארה"ב שאפתנית במיוחד, ובזכותה הוא נהנה מתמיכת מרבית ארגוני העובדים במדינה. כעת, מקווים באיגודים שביידן יעמוד במילתו.

בין היתר, הציע הנשיא הנבחר לשנות את חוקי העבודה, כך שבכירים בחברות שהוכח שהפרו אותם יישאו באחריות אישית לעבירה. בנוסף, התחייב ביידן לדאוג לכך שחברות שהוכחו כמפרות חוק, הואשמו בהתעמרות בעובדים או בפגיעה בזכות ההתאגדות לא יוכלו לקחת חלק במכרזי הממשל הפדרלי, מקור הכנסה משמעותי לחברות רבות.

אחת ההצעות הקריטיות ביותר של הנשיא הנבחר היא הטלת איסור על חוקים שהתקבלו במספר מדינות תחת השם "הזכות לעבוד". חוקים אלה אוסרים על איגודים לגבות דמי חבר מעובדים לא מאוגדים שנהנים מתנאי הסכם הקיבוצי, והחלישו משמעותית את העבודה המאורגנת במדינות בהן הונהגו.

הפגנה נגד החוק 'הזכות לעבוד' הפוגע בעובדים ינואר 2017 (צילום ארכיון: סוכנות AP).
הפגנה נגד החוק 'הזכות לעבוד' הפוגע בעובדים ינואר 2017 (צילום ארכיון: סוכנות AP).

ביידן הודיע גם שיתמוך בהגברת הרגולציה על המשא ומתן שמנהלות חברות עם נציגי העובדים, במסגרתה יוכל הממשל הפדרלי לחייב קיום משא ומתן כזה. מהלך שאמור לסייע לאיגודים צעירים להגיע להסכם מהיר, ולמנוע מהמעסיקים אפשרות להאריך את המגעים בניסיון לשחוק את התמיכה באיגוד.

במהלך הקמפיין ביידן גם קרא לעובדי מקדונלד'ס להתאגד, ורמז שיפעל כדי לסייע לניסיונות המתמשכים לאגד את עובדי הרשת אם יבחר לנשיא. הוא גם הבטיח להעלות את שכר המינימום הפדרלי, השכר שעתי החוקי הנמוך ביותר בארה"ב, מ-7.25 דולר כיום ל-15 דולר.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!