דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת

טכנולוגיה / ניסוי מאוייש ראשון ברכבת של חברת וירג'ין שמסוגלת להגיע למהירות של 1,000 קמ"ש

הרכבת החדשנית פועלת בהנעה חשמלית על עיקרון של קפסולה סגורה בתוך צנרת אטומה שבתוכה שורר לחץ אוויר נמוך, דבר המאפשר להפחית משמעותית את החיכוך | פרופ' שי אפרתי, מומחה לטיפול באמצעות תאי לחץ: "פחות מסוכן מטיסה"

נסיעת ניסיון מאויישת ראשונה של הרכבת החדישה של חברת וירג'ין. (צילום: Virgin Hyperloop)
נסיעת ניסיון מאויישת ראשונה של הרכבת החדישה של חברת וירג'ין. (צילום: Virgin Hyperloop)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הרכבת העתידנית 'הייפרלוּפ' (Virgin Hyperloop) השלימה בנבאדה נסיעת מבחן קצרצרה של 500 מטרים במהירות 172 קמ"ש עם שני נוסעים, בטכנולוגיה שיכולה, כך על-פי המתכננים, להגיע גם ל-1,000 קמ"ש.

פרויקט ההייפרלופ של חברת Virgin צלח אתמול נקודת ציון של נסיעה מאויישת ראשונה עם שני נוסעים.

מהירות הנסיעה הגבוהה אפשרית בזכות נסיעת קרון הרכבת כקפסולה סגורה בתוך צנרת אטומה שבתוכה שורר לחץ אוויר נמוך, דבר המאפשר להפחית משמעותית את החיכוך.

פרופ' שי אפרתי, מומחה בעל שם עולמי לרפואה היפרבארית (טיפול באמצעות תאי לחץ) ומנהל מרכז סגול לרפואה היפרבארית ומחקר באסף הרופא, נכח באירוע ומסר כי "מבחינת הביולוגיה האנושית, השימוש בהיפרלופ בטוח יותר מאשר טיסה במטוס. כשאנו משתמשים במטוס יש שני אלמנטים פיזיולויגים להם יש השפעה ביולוגית שלילית על הנוסעים: תאוצה והלחץ הנמוך הקיים מטוס. התאוצה הנדרשת בכדי להתנתק מהקרקע בזמן ההמראה והתאוצה השלילית הנדרשת לבלימה מהירה הינה גדולה והיא מורגשת היטב על-ידי הטסים. בנוסף, כשהמטוס נמצא בגובה שיוט, לחץ האויר וריכוז החמצן מחוץ למטוס אינו מאפשר חיים ולכן ישנו הכרח להעלות את לחץ האויר בתוך תא הנוסעים. אפילו במטוסים החדשים שבהם הדחיסה טובה יותר, כמו הדרימליינר, התנאים בתא הנוסעים דומים לאלו הקיימים בגובה של 1,800 מטר. שני האלמנטים הללו אינם קיימים ב'טיסה' בהייפרלופ כיוון שהתאוצה מבוקרת יותר. תא הנוסעים של ההייפרלופ שומר על לחץ סביבתי של 1 אטמוספירה שזה סביבת הקיום שאנו חיים בה בגובה פני הים".

הנסיעה עצמה התקיימה באתר הניסויים של החברה מחוץ ללאס וגאס. נסיעות המבחן הבלתי מאויישות הגיעו עד כה למהירות של 400 קמ"ש, בטכנולוגיה שמאפשרת עקרונית גם נסיעה במהירות 1,000 קמ"ש.

רכב הייפרלופ נוסע באמצעות הנעה חשמלית וריחוף אלקטרומגנטי בתנאי "כמעט ואקום" – כאשר ב-VIRGIN סבורים שניתן להשתמש בטכנולוגיה לפיתוח תחבורה חדשה מהירה יותר, בטוחה יותר, זולה ובת קיימא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!