דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רם שפע

נאבקים בקורונה / 'יוצאים מהריבוע': מתווה להפעלת בתי הספר עם התמשכות הקורונה הוצג בוועדת החינוך

התכנית גובשה בשיתוף רשויות מקומיות וארגוני המורים וההורים, וכוללת צמצום שעות ה'זום', ופריסת הבגרויות לאורך השנה | ח"כ שפע: "מיליוני ילדים יושבים מול הזום בלי מענה חינוכי, לימודי, רגשי וחברתי"

ועדת החינוך (צילום: שמוליק גרוסמן)
ועדת החינוך (צילום: שמוליק גרוסמן)
דוד טברסקי

מתכוננים לסגר שלישי. ועדת החינוך בכנסת הציגה אתמול (שני) את תכנית 'יוצאים מהריבוע', מתווה ניסיוני שייתן מענה חינוכי רחב לתקופה הקרובה והארוכה בדגש על חזרת הסגר. התכנית, אותה יזם יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן), זכתה לברכת ארגוני המורים וההורים ותוצג בימים הקרובים בקבינט.

התכנית שהונחה על שולחן הוועדה כוללת מערך מוסדר של העברת הסמכויות להפעלת בתי הספר לרשויות, החלפת מודל ימי הלימוד במודל 'בנק שעות' שיסתמך על בניית מערכת מבוססת שעות לימוד ולא ימים, וצמצום משך הזמן של השיעורים ב'זום'. התכנית גובשה יחד עם קואליציה רחבה של שותפים ובהם רשויות מקומיות, ארגוני המורים והנהגת ההורים, זאת במטרה לתת מענה גמיש ומותאם לצרכים החינוכיים בזמן הקורונה.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בפן החינוכי מציע המתווה לצמצם את מספר הבגרויות החיצוניות והפנימיות ולפרוס אותן לאורך כל השנה בהתאם לקצב הלימוד של בתי הספר במקום לתחום אותם לחודשים מסוימים.

"לא ייתכן שמיליוני ילדים, חלקם אמורים לגשת לבגרות בעוד מספר שבועות, יושבים בבית מול הזום כבר כל כך הרבה זמן בלי מענה חינוכי, לימודי, רגשי וחברתי", אמר הבוקר שפע. "לא ייתכן מודל אחד להחזרת מערכת החינוך". על-פי שפע, המתווה החדש ינוהל כולו על-ידי צוותים של הרשויות המקומיות בשיתוף עם בתי הספר, ופותח צוהר לשינויים ארוכי טווח לתקופה שאחרי הקורונה, כמו מתווה המבחנים או השילוב של המערך הבלתי פורמלי בפורמלי.

על-פי המסמך שהוצג היום בוועדה, יחד עם העצמת סמכויות הרשויות המקומיות המדינה תצטרך לייצר מנגנון סיוע לרשויות מוחלשות בין אם תקציבית או בתשתית ותצטרך לדאוג לכוח אדם, הסדרת מבנים, מעבר של תלמידים וצוותי הוראה בין רשויות ועוד. יש לציין שמשרד האוצר ומשרד וראש הממשלה סירבו להקצות תקציב נוסף להסדרת מתווי מערכת החינוך ברשויות והאחריות עברה הלכה למעשה לרשויות עצמן. התכנית תבקש לתת לרשויות המקומיות יותר כוח בניהול כלל כוח האדם ביישובים על-ידי קבינט מקומי שיורכב מנציגי בית הספר, הרשות ופיקוד העורף.

"חייבים לשנות את אופן המחשבה שלנו על פתיחת מערכת החינוך ולהתחשב בשונות שקיימת בין הרשויות ברמת התחלואה, הצרכים והמשאבים שיש לכל רשות", ציין שפע.

בנוסף, התוכנית קוראת לקיים במלואו את מפעל ההזנה ולהמשיך את הספקת המזון לתלמידים בין אם ברחבי בתי הספר או המרחבים הפתוחים, ובין אם בבית. כמענה על מחסור באינטנרט מציע המתווה מספר חלופות וביניהן השכרת מכוניות עם נקודות WIFI עוצמתיות שיוכלו להיות מנוידות ממרחב למרחב, שימוש באינטרנט לווייני והרחבת טווח הגלישה של אנטנות קיימות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!