דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / "הטעיה בנסיבות מחמירות": כוונה לקנוס את 'אלדד פרי נדל"ן" ב-648 אלף שקלים

חקירת הרשות להגנת הצרכן העלתה שקרים והטעיות בפרסומי החברה על פרויקט מגורים בבת ים, שכללו בין היתר הבטחה ל"קו ראשון לים" והכרזה שהתקבל היתר בנייה | אלדד פרי נדל"ן תוכל לערער על הכוונה לקנוס אותה תוך 45 ימים

אלדד פרי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
אלדד פרי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שלישי) על כוונתה להטיל קנס בסך 648 אלף שקלים על חברת אלדד פרי נדל"ן בע"מ, המארגנת ומשווקת פרויקטים שונים של בנייה ברחבי הארץ, על הטעיית צרכנים.

לחברה אין הפרות קודמות, ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20% מ-810 אלף שקלים, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. עוד יש לציין כי לחברה יש זכות לערער על הכוונה להטיל עליה קנס בתוך 45 ימים.

על פי הודעת הרשות החקירה בנושא החלה מתלונות שהגיעו מהציבור. במהלכה עלה כי בתהליך השיווק שלה, השתמשה החברה "בפעולות של הטעיה בנסיבות מחמירות כלפי הצרכנים".

הרשות מצאה כי בפרסום של החברה, באמצעי תקשורת שונים, לשיווק הפרויקט 'פרי הורייזון' בבת ים, נכללה טענה שקרית לפיה הבניין יהיה "בקו ראשון לים", זאת למרות שעתיד להיבנות מגדל מערבית לו שיחסום את הגישה שלו לקו החוף.

החברה פרסמה גם כי כי הפרויקט הוא בשכונת פארק הים, בגבול עם תל אביב, קרוב למרכז העיר וכי יש סביבו מוסדות ציבור. בפועל, טוענת הרשות, הפרויקט לא נמצא בשטח שכונת פארק הים, לא גובל בתל אביב כלל, לא קרוב למרכז העיר בת ים ואין סביבו כל מוסדות ציבור.

עוד נמצא כי החברה פרסמה את הפרויקט, בשלטי חוצות ובעיתונות, עם אמירות כמו "התקבל היתר", "הבנייה בעיצומה", ו"הקרקע נרכשה ובקרוב נתחיל את הבנייה". בפועל, טוענת הרשות, ההיתר היחיד שהתקבל היה היתר חפירה ודיפוּן (חלק מהצבת היסודות לבניין) בלבד, ולא היתר בנייה לפרויקט. גם דגם הבניין החיצוני, שהוצג בפרסום, לא קיבל היתר בנייה עדיין, ולכן ייתכנו שינויים חיצוניים.

על פי הודעת הרשות, הפרסומים של חברת פרי נדל"ן חזרו על עצמם מספר רב של פעמים, והיו בתפוצה רחבה ביותר, כשכל פרסום מטעה הוא בעל אפשרות נזק לצרכן. מדובר בהפרה של חוק הגנת הצרכן, לפיו חל איסור מסירת מידע העלול להטעות צרכן בכל עניין מהותי, בין אם במעשה ובין אם במחדל, בין אם לפני או לאחר ביצוע העסקה. לטענת הרשות, מפרט הבניין, מיקומו וקצב התקדמות הפרויקט מהווים עניינים מהותיים.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "רכישת דירה היא מהעסקאות היקרות והמורכבת עבור הצרכן, וקיים עבורו קושי לבדוק סוגיות כמו קיומו של היתר, קו ראשון לים, חלוקה מתארית וכו'. רכישת דירה על בסיס מידע מוטעה יכולה לעלות לצרכן מאות אלפי שקלים בערך הנכס, וייתכן שאף לא הייתה מתבצעת אם ידע  את המידע האמיתי. הרשות תביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".

תגובת 'אלדד פרי נדל"ן בע"מ' לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!