דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנרגיה

משק האנרגיה / משרד האנרגיה מקדם חיבור בתי חולים לגז טבעי בעלות 40 מיליון שקלים

קול קורא של רשות הגז יציע מענקים לחיבור לרשת החלוקה של הגז, שיחליף את המזוט והסולר בהם הם משתמשים עכשיו | תחנות כוח זעירות שיוקמו בבתי החולים יספקו להם את כלל צרכי האנרגיה

בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: ויקימדיה קומונס)
בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: ויקימדיה קומונס)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה מקדמת את חיבור בתי החולים לרשת הגז הטבעי, וצפויה לפרסם השבוע קול קורא לחברות החלוקה, שיציע מענקים לחיבור בתי חולים נוספים לרשת החלוקה של הגז. הגז יחליף את המזוט והסולר בהם משתמשים בתי החולים כיום. שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "המעבר לגז יאפשר להוריד את זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לחולים, ולתושבים בסביבתם של בתי החולים, לנשום אוויר נקי ובריא יותר".

על פי הודעת הרשות, ההחלטה לתקצב חיבור בתי חולים נוספים לרשת החלוקה של הגז התקבלה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והמשבר הכלכלי למשק ולמערכת הבריאות בפרט.

במסגרת הפרויקט, שעלותו כ-40 מיליון שקלים, יחוברו בתי החולים לתחנות קוגנרציה (תחנות כוח זעירות), שצפויות לספק את כלל צרכי האנרגיה שלהם, כולל חשמל ומערכות קירור וחימום, בהתאם לשימושים השונים. ברשות טוענים שמדובר בתועלת כלכלית וסביבתית, הצפויה מהחלפת הסולר והמזוט המזהמים והיקרים.

לפני כשנתיים הפך בית החולים קפלן שברחובות לראשון בארץ שחובר לרשת החלוקה. שנה לאחר מכן, חובר גם בית החולים סורוקה בבאר שבע. קווים נוספים של גז טבעי הוקמו בבית החולים פוריה בטבריה, שמיר אסף הרופא בבאר יעקב, ברזילי באשקלון והדסה בירושלים. ארבעתם עשויים להתחיל לצרוך גז טבעי בהמשך.

עד סוף השנה צפויים להתחבר לרשת החלוקה שלושה בתי חולים נוספים: העמק בעפולה, זיו בצפת, הלל יפה בחדרה. בשלב הבא יחוברו בתי החולים בלינסון בפתח תקווה ושיבא תל השומר.

הקול הקורא של משרד האנרגיה יביא  לחיבורם של 16 בתי חולים, ממשלתיים ולא ממשלתיים, לרשת החלוקה של הגז הטבעי. הצריכה השנתית הכוללת שלהם צפויה לעמוד על כ-132 מיליון קוב גז טבע.

יש עוד פתרונות

 צריכת חום בהיקף תעשייתי היא אחד מגורמי צריכת האנרגיה הגדולים בעולם. פרט לשימוש בסולר ובגז, קיימות גם טכנולוגיות לייעול המערכות הקיימות באמצעות אגירת חום.

אחת הטכנולוגיות המעניינות בתחום שייכת לחברת ברנמילר הישראלית. החברה מפעילה, בין השאר, פיילוט לאספקת מים חמים למוצבי צה"ל באמצעות אגירת החום השיורי שנוצר מהפקת חשמל בגנרטורים. כך, ייצור החשמל המקומי יספק "על הדרך" גם את אנרגיית החום הדרושה לחימום מים.

הטכנולוגיה של ברנמילר יכולה להיות מוזנת גם בחום שנוצר מאנרגיות מתחדשות או מפליטות חום של מתקנים תעשייתיים גדולים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!