דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
22.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 25.1°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספארי רמת גן

נזקי הקורונה / מנכ"ל הספארי ברמת גן: "המצב קשה, הכסף הולך ואוזל ואין תאריך לפתיחה"

עובדי הספארי הפגינו היום (ג') מול הכנסת בדרישה לפתוח את גני החיות, ובמחאה על כך שהם אינם חלק מתכנית החזרה לשגרה של קבינט הקורונה | רועי ברזילי, יו"ר הספארי: "ההוצאות רק הולכות ונערמות ומייצרות מצב חירום ללא סיבה מוצדקת"

הפגנת עובדי ספארי רמת גן מול הכנסת. "הספארי לא יכול להיסגר ואת בעלי החיים לא ניתן להוציא לחל״ת" (צילום: דוברות הספארי)
הפגנת עובדי ספארי רמת גן מול הכנסת. "הספארי לא יכול להיסגר ואת בעלי החיים לא ניתן להוציא לחל״ת" (צילום: דוברות הספארי)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי הספארי ברמת גן מפגינים היום (שלישי) מול הכנסת בדרישה לפתוח את גני החיות. העובדים והנהלת הספארי מוחים על כך שגני החיות אינם חלק מתכנית החזרה לשגרה של קבינט הקורונה ועל כך שאין תאריך יעד לפתיחתם למרות שהם נמצאים בשטח פתוח של כ-1,000 דונם ולמרות היכולת לשמור על מרחק רב בין המבקרים. "החיות לא יוצאות לחל"ת, אז גם העובדים לא", אמר מנכ"ל הספארי אורן בן יוסף ל'דבר'. הספארי סגור מזה כ-100 ימים, מתחילת הסגר השני.

"הייעוד של הספארי הוא לייצר מפגש בין אנשים לחיות הבר. עזרו לנו להגשים את ייעודנו!" קורא בן יוסף לחברי הכנסת. לדבריו, גני החיות נופלים בין הכיסאות גם בשל העובדה שהם לא נמצאים בתכנית החזרה לשגרה, וגם מכיוון שכתאגידים עירוניים הם אינם זכאים לפיצויים בשל הסגירה.

הפגנת עובדי ספארי רמת גן מול הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הפגנת עובדי ספארי רמת גן מול הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"80% מההכנסות שלנו זה ממבקרים", מסביר בן יוסף, "ואני לא יכול להוציא לחל"ת עובדי אחזקה ומטפלים, החיות צריכות להמשיך לאכול. המצב קשה, הכסף הולך ואוזל ואין תאריך לפתיחה. הוצאתי לחל"ת קצת מדריכים ומוכרים בקופות ועובדי ניקיון כי הם היחידים שאפשר וגם הם, ברובם סטודנטים ואוכלוסיות מוחלשות שצריכות את הפרנסה, ואנחנו רוצים להעסיק".

"הספארי נפגע באופן קיצוני וחמור יותר מאתרי תיירות אחרים שנסגרו", אמר בהפגנה עו"ד רועי ברזילי, יו״ר הספארי. "הספארי לא יכול להיסגר ואת בעלי החיים לא ניתן להוציא לחל״ת. אין ספק שההוצאות שרק הולכות ונערמות מייצרות מצב חירום, וללא סיבה מוצדקת".

הפגנת עובדי ספארי רמת גן מול הכנסת (צילום: דוברות הספארי)
הפגנת עובדי ספארי רמת גן מול הכנסת (צילום: דוברות הספארי)

להפגנה הגיעו גם כמה חברי הכנסת. ח"כ הילה שי וזאן (כחול לבן) פנתה לעובדים והבטיחה כי תפעל מול קבינט הקורונה ושר החקלאות כדי לאפשר את פתיחת גני החיות. ״אני מלווה את התהליך שלכם, ראיתי את השמירה על הנחיות הקורונה בזמן שנפתחתם. לי עם הילדים היה ביקור מדהים ועם החוויה האישית הזו הלכתי לחברי הכנסת.

"לא יכול להיות שמקום כמו הספארי, שצריך להיות פתוח כמו גן לאומי, יהיה סגור. אנחנו נפעל מול ועדת החוקה וקבינט הקורונה שייקחו אתכם לשלב שבו נפתחו הגנים הלאומיים, ושכבר בהקדם האפשרי אתם תיפתחו. נפלתם ביו הכיסאות, אתם לא מקבלים עזרה, אני אישית אפנה לשר החקלאות אלון שוסטר כדי למצוא את הסעיף שדרכו תוכלו לקבל את הכסף שמגיע לכם מהאוצר".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר כי "אין שום סיבה לסגור את הספארי וגני החיות בישראל. אין שום סיבה שמשפחה שמגיעה בקפסולה משפחתית לא תוכל לבלות בספארי. זה אובדן הדרך, אני לא נוהג להתחנן אך הפעם התחננתי – תפתחו את הספארי גם למשפחות שלנו. אני התחייבתי למנהל הספארי ולמנהל גן החיות התנ"כי שאעזור לפתוח אתכם. אין לכך שום היגיון. בוועדת כספים וחוקה יש ח"כים שיסייעו. היה ראוי שיפתחו את הספארי ואת יתר גני החיות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!