דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

כלכלת הקורונה / בניגוד לעמדת שר הבריאות: הצעת החוק הפרטית ל'איי תיירות' אושרה בקריאה ראשונה

ההצעה של ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) תאפשר הכרזה על אזור תיירותי שבו ייפתחו מלונות ואתרים | אדלשטיין משך הצעת חוק ממשלתית שאפשרה זאת באילת ובים המלח בלבד

בני גנץ עם חברי כנסת מסיעת כחול לבן באולם המליאה, 10 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בני גנץ עם חברי כנסת מסיעת כחול לבן באולם המליאה, 10 בנובמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הצעת החוק של ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) לקביעת 'איי תיירות ירוקים' בכל הארץ, ולא רק באילת וים המלח. ההצעה אושרה ברוב של 37 חברי כנסת וללא מתנגדים, בניגוד לעמדת שר הבריאות, יולי אדלשטיין. אתמול משך אדלשטיין את הצעת החוק הממשלתית לקביעת אזורי תיירות, עקב התנגדותו להחלת הצעת החוק בכל רחבי המדינה. מחר תדון ועדת החוקה בהצעת החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית.

ח"כ איתן גינזבורג (צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)
ח"כ איתן גינזבורג (צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)

 

ח"כ גינזבורג קרא לחברי הכנסת ולממשלה להגיע להסכמה לגבי הגדרת האזורים הירוקים ולהמשיך את החקיקה בהסכמת הממשלה. "אנחנו חייבים כל הגורמים בכנסת, בממשלה, ועדת חוקה, משרד הבריאות, להגיע לעמק השווה. ברור לכולם שאני הייתי מעדיף שם הצעת החוק המקורית שלי תעבור, אך יחד עם זאת אנחנו חיים בעולם של פשרות שזהו עולמה של הכנסת. כרגע בקרב הזה שבין כל הגורמים אזרחי ישראל ובמיוחד תושבי אילת וים המלח מפסידים."

הוויכוח: האם לאפשר לממשלה להגדיר "איים ירוקים" בכל רחבי הארץ

הצעת החוק שעברה היום במליאה הוגשה כהצעת חוק פרטית על ידי ח"כ גינזבורג לאחר שהצעת חוק ממשלתית בנושא נמשכה אמש על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין. בהצעת החוק הממשלתית ניתן להכריז על אזורים ירוקים רק באילת ובים המלח. אדלשטיין משך את ההצעה לאחר שחברי הוועדה התעקשו להוסיף לחוק אפשרות להכרזת "איים ירוקים" גם במקומות נוספים, דוגמת טבריה צפת או נצרת.

גם הצעת החוק הפרטית מגבילה את האפשרות להכריז על מקום כעל אזור תיירות מיוחד, בכך שהמאפיינים הגיאוגרפיים בו יאפשרו את ניטור הכניסה אליו, אולם היא אינה מגבילה מראש אזורים אלו לאילת ומלונות ים המלח בלבד. לפי ההצעה, כדי להגדיר מקום מסויים כאי תיירות על הממשלה לבחון את עמדותיהם של שר הבריאות, שר התיירות והשר לבטחון פנים.

בסוגיית פתיחת אטרקציות, עסקים ואירועים מוצע כי הממשלה תקבע בתקנות הקלות להגבלות בעניינים אלו בשים לב לצורך לאפשר פעילות תיירותית באזור, לצורך מניעת הדבקה בנגיף הקורונה בציבור, ובהתחשב בהגבלות מנויות. המשמעות היא שהממשלה תהיה מחויבת לשקול פתיחת מתקני ספורט, גני שעשועים, חופים, פארקים במרחב הציבורי וכן פתיחת עסקים לרבות קבלת קהל והקלות על התקהלות בהם. כמו כן, את האפשרות לקיום אירועים. זאת בניגוד לנוסח הממשלתי שאינו מחייב זאת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "המשמעות הישירה של ההגבלה האוסרת על תושבי ישראל להגיע לעיר אילת, היא אבטלה של כ-22,000 תושבים המהווים שיעור של כ-80%. הנזק הכלכלי והחברתי לעיר עלול להיות בלתי הפיך, אם לא יימצא פתרון לאפשר את הפעילות התיירותית בעיר בצורה בטוחה ולאורך זמן."

בתחילה אוחדה הצעת החוק הפרטית עם הצעת החוק הממשלתית בדיון לקריאה שנייה ושלישית, אך בעקבות משיכת הצעת החוק הממשלתית, היא 'הוחזרה אחורה' במסלול החקיקה ונדרשה לקבל רוב במליאה בקריאה ראשונה.

(צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)
(צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)

מוקדם יותר אושרה הצעת החוק הפרטית בוועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה). ההצעה אושרה פה אחד, בתמיכת חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. אשר אמר בדיון כי הגיע להסכמה עם יו"ר הכנסת יריב לוין שההצעה תועלה הערב לקריאה ראשונה. על המחלוקת עם משרד הבריאות אמר "נגיע להסכמות בהמשך".

הדיון בהצעה לקראת קריאה שנייה ושלישית יימשך מחר (שלישי).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!