דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הקורונה

מחיר הקורונה / אין הסדר פיצוי לימי הבידוד לעובדים, הדיון בוועדת העבודה נקטע וישוב בראשון

יו״ר הוועדה חיים כץ הציג מתווה חדש לו התנגדו בדיון התעשיינים והמעסיקים | רובי גינל, מנכ״ל התאחדות התעשיינים: ״נדרוש מהמדינה פיצוי רטרואקטיבי של 4 מיליארד שקלים״  

דיוני ועדת העבודה והרווחה
דיוני ועדת העבודה והרווחה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה דנה בחוק הפיצוי לעובדים בגין ימי בידוד, אך לא הגיעה להסכמות, והדיון צפוי להמשך ביום ראשון. יו"ר הוועדה, ח״כ חיים כץ, הציג את מתווה הוועדה: ימי הבידוד ישולמו לעובדים במלואם למעט יום הבידוד הראשון; יופחתו לעובד עד 4 ימי מחלה; המדינה תשתתף בעלות ימי הבידוד למעסיקים בשיעור של 50%, חוץ מעסקים קטנים עד 18 עובדים שם תשתתף המדינה בשיעור של 75%.

״במו"מ כל אחד צריך למשוך את החבל ולדאוג שהוא לא יקרע״, אמר ח"כ כץ. ״שכל אחד ירגיש ויבין שזה המקסימום שידענו להביא ברגע הזה. נכון לעכשיו אין הסכמה עם האוצר, ובכל רגע נתון הממשלה יכולה למשוך את החוק״.

הוועדה הציעה שבמידה ומספר ימי המחלה הצבורים של העובד יהיה נמוך ממספר הימים שיש לנכות לו, הוא יוכל לבחור האם לזקוף אותם על חשבון ימי מחלה עתידיים או לקבל רק 70% מהשכר בגין ימי הבידוד.

העובד יוכל לקחת יום חופשה ביום הבידוד הראשון שלו (עבורו הוא לא מקבל פיצוי) על מנת שלא לפגוע בזכויותיו הפנסיוניות. בגין ימי שישי ושבת ובמסגרתם לא אמורים לעבוד, לא ינוכו לעובדים בבידוד ימי מחלה. כל זאת על פי מתווה הוועדה שלא אושר כאמור.

מנכ״ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, התנגד להצעה החדשה שפוגעת במצב המעסיקים לדבריו, לעומת המתווה שסוכם בין המדינה, נשיאות המעסיקים וההסתדרות. על פי המתווה המוסכם חוץ מהיום הראשון שיהיה על חשבון העובד, גם בימים השני והשלישי יקבל העובד 50% שכר בלבד.

התאחדות התעשיינים מתכוונת לתבוע מהמדינה פיצוי רטרואקטיבי על כך שמימנו את ימי הבידוד במלואם מחודש מרץ עד סוף ספטמבר, בהיקף של כ-4 מיליארד שקלים. ״בג״צ קיבל את עמדת התאחדות התעשיינים לפיה ימי הבידוד אינם יכולים להיחשב כמחלה אך קבע כי כל הסדר לא יחול רטרואקטיבית והמעסיקים הסכימו לכך במסגרת המתווה האוצרי״, אמר גינל, ״יש לנו התחייבות שלטונית חתומה על ידי משרד האוצר ואנו נדרוש לקיימה ככתבה וכלשונה. אם ממשלת ישראל לא יודעת לעמוד בהבטחותיה החתומות, שמשרד האוצר ימשוך את הצעת החוק ונכנס למו"מ חדש על גובה הפיצוי לעסקים שנפגעים מהמתווה של יו"ר ועדת העבודה״.

״אני לא מקבל את ההסכם הזה״, הוסיף יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים דובי אמיתי. ״קראתי אותו בשלוש בבוקר ואני המום. אני מתפלא שאתה קורא להצעה הזו מאוזנת״.

נשיא התאחדות העצמאים להב, עו"ד רועי כהן, מחא על כך שההסדר איננו כולל כל מענה לעובדים העצמאים בישראל. ״אני לא כועס עליך אלא על החבר'ה ממשרד האוצר״, אמר ליו"ר הועדה חיים כץ. ״למה אף אחד מהם לא אמר לך כלום על 300 אלף העובדים העצמאים שנמצאים מחוץ למתווה הזה? נהג מונית, מדביר, קוסמטיקאית, טכנאי מיזוג אוויר, שיפוצניק. לא מתייחסים אליהם, הם לא מופיעים בכלל בחוק, הם לא קיימים בכלל. הפכו אותם לאסקופא נדרסת. הוציאו אותם מסדר היום ואין להם פיצוי״.

נציג משרד האוצר, אסף וצרסוג, הספיק רק לומר שהאוצר סבור שיש להגדיל את מספר ימי המחלה המקסימלי שינוכה לעובדים, טרם קטע ח"כ כץ את הדיון, והודיע כי הוא צפוי להתחדש רק ביום ראשון, במטרה להביא את החוק לקריאה שניה ושלישית ביום שני.

בג"צ הקצה למדינה עד ה-28 באוקטובר למצוא הסדר פיצוי לעובדים הנמצאים בבידוד. המועד חלף ולא ברור כיצד ייצאו לעובדים משכורות על חודש נובמבר. החל מיום ה-29 באוקטובר, העובדים בישראל נדרשים להיכנס לבידוד כאשר הם אינם מכוסים בשום הסדר פיצוי. בתחילת השבוע הכריז יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על סכסוך עבודה כללי במשק, והבהיר שבמידה והנושא לא יוסדר, תשקול ההסתדרות אף שביתה כללית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!