דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הקורונה

מחיר הקורונה / שירות התעסוקה: עובדי המכירות והשירותים היו הנפגעים העיקריים גם באוקטובר

עובדים בענפים אלה היוו כ-28% מכלל דורשי העבודה החדשים, אך גם כ-31% מכלל החוזרים לעבודה | בשירות ציינו כי מדובר בשיפור לעומת ספטמבר, אך לא בקצב שהיה צפוי | ירידה משמעותית במספר האקדמאים שחזרו לעבודה

חנות למסירה ברחוב פלורנטין (צילום: הדס יום-טוב)
חנות למסירה ברחוב פלורנטין (צילום: הדס יום-טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עובדי המכירות והשירותים היו הנפגעים העיקריים בחודש אוקטובר, בו החלה היציאה מהסגר השני, והיוו 27.9% מדורשי העבודה החדשים, כך על פי נתונים שפרסם היום (רביעי) שירות התעסוקה. עם זאת, עובדים אלה היו גם הקבוצה הגדולה ביותר מבין החוזרים לעבודה באוקטובר עם 31.3%.

בראש רשימת המקצועות בקרב הנרשמים החדשים באוקטובר, עומדים המוכרים בחנויות (7,367 דורשי עבודה). אחריהם ברשימה: עובדי מזכירות (6,279), מטפלים בילדים (5,617) ועובדי מסעדות (4,501). נתון נוסף, אותו ציין שירות התעסוקה במיוחד, הוא שבאוקטובר נרשמו 2,669 נהגי אוטובוס ומשאיות כדורשי עבודה חדשים.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "החזרה המדורגת לשגרה מבשרת על מגמת שיפור, ועלינו להוסיף ולחזק אותה. עלינו לחזק את מנגנוני התמיכה והתמרוץ למעסיקים, לעובדים ולדורשי עבודה להישאר בשוק העבודה ולחזור אליו, זאת באמצעות חיזוק הקישוריות לשוק העבודה בדמות מענקי עידוד למעסיקים, קורסי הכשרות מקצועיות, אימונים וניצול זמן לשיפור מיומנויות של דורשי העבודה".

עובדי המכירות והשירותים לא מתאוששים כצפוי

שיעורם של העובדים מענפי המכירות והשירותים מקרב כלל דורשי העבודה, ירד אמנם בהשוואה לספטמבר (35.3%), שגם בו היו הקבוצה שנפגעה בצורה הקשה ביותר. עם זאת, על פי הודעת השירות מצבם השתפר "לא בעצימות המצופה". 

ענפי המכירות והשירותים, יש לציין, כוללים  מקצועות כמו מוכרים בחנויות, מטפלים, סייעי הוראה, עובדי מסעדות, עובדי אבטחה, ניקיון ועוד.

מצבם של עובדים אלה הופך למדאיג יותר כשמשווים את נתוני אוקטובר לאלו שנרשמו באפריל ומאי, תקופת החזרה לשגרה מהסגר הראשון. באפריל עמד חלקם מכלל דורשי העבודה החדשים על 21.9%, בחודש מאי על 21.1%.

כאמור, עובדי המכירות והשירותים היו גם הקבוצה העיקרית בקרב החוזרים לעבודה באוקטובר, והיוו 31.3%. מדובר בעלייה משמעותית ביחס לספטמבר, אז עמד שיעורם על 23.5%. שיעור זה גבוה גם בהשוואה לאפריל ומאי, אז עמד שיעורם על 23.5% ו-30.3%, בהתאמה.

ירידה בשיעור האקדמאים שחזרו לעבודה, עלייה בשיעור מפעילי המכונות

נתון בולט נוסף בדיווח של שירות התעסוקה הוא ירידה הדרמטית בשיעור העובדים האקדמאים בקרב החוזרים לעבודה. בספטמבר היוו עובדים אלה 35.2% מכלל החוזרים לעבודה, ובאוקטובר 18.7% בלבד.

ירידה קלה נרשמה גם בשיעור העובדים האקדמאים בקרב הנרשמים כדורשי עבודה.  ספטמבר על נתון זה על 16.5%, ובואקטובר על 14.5%.

כי בין ספטמבר לאוקטובר נרשמה על  עלייה של 87% בשיעור מפעילי המכונות ומרכיבי המוצרים בקרב החוזרים לעבודה, מ-4.5% ל-8.4% באוקטובר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!