התחנות להתפתחות הילד וטיפות החלב לא עמדו במדדי האיכות שנקבעו על ידי משרד הבריאות לשנת 2019. במדדי החיסונים, בדיקות לגילאי 6-4 וביקורי הבית לתינוקות חדשים, העמידה ביעד היתה נמוכה במיוחד.
לפי בדיקה שערך איגוד רופאי בריאות הציבור ביולי 2019, תקציב טיפות החלב נשחק ריאלית בכ-25% בין השנים 2011-2018. במונחי הוצאה לנפש, ירדה ההוצאה מ-4.6 שקלים בשנת 2011 ל-3.5 שקלים ב-2018 במשרד הבריאות טענו בתגובה לדו"ח כי עיקר המחסור אינו בתקציב לתפעול שוטף אלא בכח אדם, וכי פנו למשרד האוצר לתוספת תקנים.
המציאות ב-2020 השתנתה מאד בעקבות משבר הקורונה, והמדדים צפויים להידרדר עוד יותר. שירותי התחנות להתפתחות הילד הצטמצמו ובדיקות ההתפתחות וביקורי בית התבטלו. שירותי החיסונים המשיכו אך משרד הבריאות דיווח על ירידה בביצוע החיסונים השגרתיים, אולי בגלל חשש ההורים להגיע לתחנות טיפות החלב בשלבים המוקדמים של המשבר.
למרות שנקבע יעד ש-75% מהתינוקות החדשים יזכו לביקור ביתי מאחות טיפת חלב תוך שבועיים מתאריך הלידה ב-2019, רק 43% מהתינוקות קיבלו ביקור תוך שבועיים. אמנם מדובר בעלייה מהמצב ב-2016 אז הנתון עמד על 36% אך עדיין רחוק מהיעד.
84% מהתינוקות עברו בדיקת שפה ותקשורת עד גיל 3 ב-2019, יותר מאשר ב-2015 אז רק 77% מהילדים עברו את הבדיקה, אבל גם זה עדיין פחות מיעד משרד הבריאות שעומד על 90% מהילדים. במדד קבלת מנת חיסון MMR או MMRV עד גיל 13 חודשים, בה נקבע יעד של 75% ביצוע, רמת הביצוע הייתה 73% ב-2019, לעומת 60% ב-2015. עוד עלה מהפרסום כי רק 24% מהילדים עברו בדיקת התפתחות עבור ילדים בגילאי 4-6, וכלל לא נקבע יעד לעמידה במדד זה ב-2019.
במדדי מדידת היקף הראש, בדיקת שפה ותקשורת והתחסנות, העמידה במדדים הייתה גבוהה יותר בחברה הערבית מאשר בחברה היהודית, אך במדד ביקור ביתי העמידה הייתה גבוהה יותר במגזר היהודי.
בכל המדדים ובחברה היהודית והערבית, העמידה ביעד עלתה עם עלייה במעמד הסוציו-אקונומי, למעט משפחות ברמות הסוציו-אקונומיות הגבוהות ביותר, שקיבלו פחות ביקורים ביתיים בשבועיים הראשונים.
איגוד רופאי בריאות הציבור פרסמו מסמך דרישות למשרד הבריאות שמציין "היעדר תכנון לטווח ארוך, תת-תקצוב ושחיקה מתמשכת של תקני כוח האדם, יעילות השירות נפגעה פגיעה אנושה".
האיגוד קרא להקמת רשות ממלכתית לשירות המונע לילד שינהל את התחנות הקיימות כמו גם תכנון ובינוי של תחנות חדשות, את כוח האדם של התחנות, ותקציב ייעודי שיתעדכן באופן עקבי.