דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / אדלשטיין: "כמות רצינית של חיסונים לא תגיע לישראל השנה, גם בתסריטים האופטימיים"

שר הבריאות התייחס לדיונים על סגר לילי: "עוד לא ברור מה תהיה התועלת" | הוא הודה לפרופ' גמזו שמסיים היום (ה') את תפקידו: "בא בשעה הכי קשה בלי לשאול שאלות" | וביקר את קבינט הקורונה על פתיחה לא מבוקרת: "אם זה יימשך נגיע לגל חדש בקרוב"

שר הבריאות יולי אדלשטיין. "הזינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם" (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
שר הבריאות יולי אדלשטיין. "הזינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם" (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (חמישי) כי "גם בתסריטים האופטימיים ביותר כמות רצינית של חיסונים לא תגיע לישראל השנה". בראיון בגלי צה"ל סירב אדלשטיין להתייחס למו"מ עם חברת פייזר עליו הודיע ראש הממשלה נתניהו אתמול, ואמר "אנחנו בקשר עם מספר חברות, אם וכאשר ייחתמו ההסכמים אנחנו נשמח מאוד להודיע לציבור". בדבריו התייחס אדלשטיין גם לדיונים על הטלת סגר לילי ולהחלטה לפתוח את חנויות הרחוב בניגוד לעמדת משרד הבריאות.

"אני לא יודע מתי נתחיל לקבל בפועל את החיסון, כנראה שזה לא יהיה בעוד שבוע שבועיים, אבל אנחנו לא יכולים להגיע למצב שיהיה חיסון במדינות אחרות ואצלנו לא, לכן אנחנו עובדים על הנושא הזה בצורה מאוד יסודית".

אדלשטיין הוסיף כי "אני מציע שגם כשהחיסון יהיה צריך שנזכור את העובדות הפשוטות. גם החיסון נגד שפעת נותן יעילות של 40-60 אחוז. גם אחרי שנהיה חיסון אנחנו נמשיך לחיות בצל הקורונה. חלק מהדברים האלה כמו ריחוק חברתי, מסכה ואפילו היגיינה, אלו הדברים שיישארו איתנו."

"קבינט הקורונה בצומת דרכים"

אדלשטיין ביקר את החלטת קבינט הקורונה לפתוח את חנויות הרחוב בניגוד לעמדת משרד הבריאות ולתכנית היציאה מהסגר. "הקבינט בפרשת דרכים. בשתי הישיבות הראשונות לאחר הסגר התקבלה במלואה עמדת משרד הבריאות לגבי המדדים (למעבר בין שלבים), ולגבי שלבי היציאה. לאחר מכן, בהחלט אני חושב שההחלטה שהתקבלה לגבי פתיחת החנויות היתה, איך להגדיר את זה, החלקה."

שר הבריאות הוסיף כי "אני מקווה שזה אירוע חד פעמי ואנחנו נחזור למסלול, ואם לא אין לי אלא לקבוע שאנחנו לפני גל חדש בקרוב."

עוצר לילי: "עוד לא ברור מה תהיה התועלת של צעד כזה"

אלדשטיין התייחס לדיונים שנערכים בממשלה על הטלת סגר לילי בנסיון לבלום את התפשטות המגפה. לדבריו, הדיונים נערכים עם הדרגים המקצועיים, והחלטה תתקבל בימים הקרובים. "אנחנו דנים על זה ברצינות כרגע כי אין יותר מדי אופציות של הגבלות נוספות שאפשר ורצוי לעשות עכשיו", אמר השר, "עוד לא ברור מה תהיה התועלת של הצעד הזה".

"עוצר לילי אינו צעד פסול ביסודו, אבל יש דיון מקצועי כרגע מה התועלת הצפויה ממנו, בהתחשב בעובדה שבינתיים חלק גדול מהדברים שבימים כתיקונם מתרחשים בערב, כמו מסעדות, ברים, מועדונים, אירועי תרבות, בלאו הכי סגורים. אבל זה יכול לעזור מול כל מיני אירועים שאנחנו לא תמיד מצליחים לאכוף כמו חתונות, מסיבות פרטיזניות וכל מיני דברים כאלה".

אדלשטיין הוסיף כי הוא עצמו חושב שבסגר לילי יכולה להיות תועלת, אך "זה תלוי באלף ואחד פרטים". בין היתר התייחס לסוגיה מאיזה שעה יחול סגר לילי, ואמר כי "על ההצעות להתחיל אותו ב-11 וב-12 בלילה אני אומר כבר עכשיו, לא תודה". שאלה נוספת היא מה יהיו היוצאים מן הכלל בסגר כזה. "חלק מהדברים זה מחויב מציאות, השאלה אם אנחנו נעשה עוצר לילה כל כך מחורר עד שאור השמש כבר יזרח בו".

"גמזו עשה עבודה מצוינת בתקופה הכי קשה"

אדלשטיין התייחס לכך שהיום יסתיים תפקידו של פרופ' רוני גמזו כפרויקטור הקורונה. "גמזו עשה עבודה מצוינת", אמר, "הוא בא בלי לשאול שאלות, בתקופה הכי קשה של התפרצות מחודשת, עשה כל מה שהוא היה יכול, זה לא תמיד היה פשוט עם כל מיני גורמים, ואני חושב שכולנו חייבים היום כשהוא מתחלף עם פרופ' נחמן אש לומר לרוני גמזו תודה בשם כולנו".

על תכנית הרמזור שהוביל גמזו אמר השר אדלשטיין כי היא תחזור לפעול עם הירידה במצב התחלואה. "תכנית הרמזור לא נועדה לנהל 8-9 אלף נדבקים ביום, היא נועדה לנהל את המדינה פחות או יותר כמו במצב הנוכחי, כשיש לך עלייה ביישוב זה או אחר אתה יכול לסגור אותו, וביישובים ירוקים אתה יכול להתנהל יותר בחופשיות. זה בדיוק מה שהתחלנו כבר ליישם."

"יש לצערי כרגע מספר יישובים סגורים, כי יש כרגע תחלואה מאוד גבוהה, לעומת זאת אנחנו הולכים ופותחים באזורים הירוקים, עומדים מול הלחץ הידוע 'תפתחו את הכל', מול כל מיני סקטורים, שעם כל ההבנה, ליבי ליבי אליהם שהם רוצים לחזור לפעילות, אנחנו לא יכולים עכשיו למצוא את עצמנו באותה סיטואציה של התפרצות גל שלישי, סגר שלישי, כך אנחנו נקריס גם את הכלכלה וגם את החברה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!