דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

עוני / שופטת שחררה ממעצר חסר בית שגנב מזון: "אינני יכולה לסבול מעצר בנסיבותיו"

ר', אסיר משוחרר בן 35, נתפס גונב מוצרי מזון מסופרמרקט בבאר שבע, שבועיים אחרי שהשתחרר מהכלא אל הרחוב | עו"ד אדיר בן לולו: "גם איש עם עבר פלילי יכול להיות רעב"

השתקפות מראה בסופרמרקט (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)
השתקפות מראה בסופרמרקט (למצולמים אין קשר לכתבה) (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)
יהל פרג'

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, שרה חביב, הורתה לשחרר ממעצר את ר', אדם חסר בית ואסיר משוחרר בן 35, שנתפס גונב מוצרי מזון מסופרמרקט בעיר. "האיש הוא לא שה תמים, יש לו עבר פלילי אבל גם איש עם עבר פלילי יכול להיות רעב", אומר ל-'דבר' עורך הדין אדיר בן לולו, שייצג את ר' במסגרת הסניגוריה הציבורית.

ר', נכנס ב-3 בנובמבר לסניף 'שופרסל' ברחוב וולפסון בבאר שבע, שבועיים אחרי שהשתחרר מהכלא אל הרחוב. הוא לקח כמה שקיות קפה שחור, שקיות של מרק להכנה מהירה, אגוזי מלך ובקבוק אלכוהול, סך הכל 344 שקלים. ר' ניסה לצאת איתם מהסופר בלי לשלם, אבל ביציאה נתפס בידי הקב"ט, שהזעיק את המשטרה.

עו"ד אדיר בן לולו (צילום: אלבום פרטי)
עו"ד אדיר בן לולו (צילום: אלבום פרטי)

זו לא הפעם הראשונה שר' גנב, הוא נתפס כמה ימים לפני כן בגניבה, וגם את עונש המאסר שלו ריצה בגין גניבה. הפעם, המשטרה החליטה לעצור אותו, ואת הלילה שבין ה-3 ל-4 בנובמבר, בילה בבית המעצר בתחנת באר שבע.

"הרווחה הייתה סגורה", אמר ר' בבית המשפט. "פניתי לעובדת סוציאלית בבית-סוהר. בחודש האחרון לא עבדתי בבית סוהר ולא חסכתי כסף לשכירות. הסתבכתי. קשה היום לחיות. הכל סגור. הרבה עבודות… אז גנבתי כן, כדי לאכול. אני מאוד מצטער אבל זה מה שאני. אני לא משתמש בסמים".

בדיון בבית המשפט, אמרה השופטת חביב: "המשיב חסר כתובת כאמור, אין ברשותו טלפון נייד, ונראה שמדובר במי שנמצא ברחוב בשל אילוצים ולא מבחירה. כאן חשוב לציין גם כי מהרישום הפלילי ומהעדות של המשיב לא עולה כי הוא עושה שימוש בסמים. אינני יכולה לסבול את התוצאה של מעצר בנסיבותיו של המשיב".

בית המשפט בבאר שבע (דודו גרינשפן/פלאש90)
בית המשפט בבאר שבע (דודו גרינשפן/פלאש90)

"זו התוצאה של הקורונה, זו עבירה על רקע מגיפת הקורונה", אומר עו"ד אדיר בן לולו. "אלו בדיוק התוצאות שאנחנו מתחילים לפגוש אותן, וכנראה שנפגוש אותן בשנים הקרובות, זה לא משהו שהולך להעלם".

כמו אחרי השחרור מהמאסר, ר' השתחרר מהמעצר הלילי אל הרחוב, "ראיתי אותו אחרי כן ברחוב ולא הייתה לו כתובת ללכת אליה", מספר בן לולו. "בנוסף למצוקה הכלכלית שיוצרת הקורונה, השוק מהמעבר מהכלא אל העולם החופשי, חסר לר' עורף משפחתי המסייע במצבים שכאלו. מעיריית באר שבע לא התקבלה התייחסות למצבו של ר' והטיפול המוצע לו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!