דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / ישראל חתמה על הסכם רכישת 8 מיליון מנות חיסון מפייזר

המנות, שיספיקו לטיפול ב-4 מיליון בני אדם, יגיעו לארץ החל מינואר | החיסון יסופק רק אחרי שיעילותו תאושר על ידי מנהל התרופות האמריקאי | נתניהו: "רואים את האור בקצה המנהרה, אך יחלפו עוד חודשים ולכן יש לשמור על ההנחיות והכללים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום חתימת הסכם עם חברת פייזר לאספקת חיסונים נגד קורונה. (צילום מסך)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום חתימת הסכם עם חברת פייזר לאספקת חיסונים נגד קורונה. (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר האוצר יולי אדלשטיין, הודיעו היום היום (שישי) על חתימת הסכם עם חברת התרופות האמריקנית פייזר לאספקת חיסונים לקורונה לישראל. רכישת החיסון מותנה באישורו על ידי מנהל התרופות האמריקאי (FDA), שעדיין לא התקבל.

במסגרת ההסכם תרכוש ישראל שמונה מיליון מנות, שיינתנו לארבעה מיליון בני אדם. בהצהרה, מוקדם יותר היום, מהקריה בתל אביב, אמר נתניהו כי האספקה תגיע כבר בחודש ינואר. נתניהו ציין כי הוא פועל להשגת חיסונים לכלל האזרחים, וכי הוא מנסה לקדם את ישראל בתור העולמי לחיסונים.

נתניהו: "זה יום גדול למדינת ישראל ויום גדול בדרך לניצחון שלנו על הקורונה. החיסון "דורש שתי מנות לאדם. השאיפה היא שאספקת החיסונים תחל בינואר ותתגבר בחודשים שלאחר מכן. הדבר תלוי באישורים של רשויות הבריאות בארה"ב ובישראל".

ראש הממשלה הוסיף כי "יש לנו עוד הסכמים עם חברות מבטיחות בדרך לקבלת חיסונים". המטרה היא לאפשר חיסון לכל אדם בישראל בלי יוצא מן הכלל. אני עובד מול ידידיי, מנהיגי העולם, כדי להבטיח שנקבל החיסון עם מדינות מובילות בעולם ולא נידחק בתור".

"עד קבלת החיסונים", אמר, "ומתוך הנחה שהם יאושרו, יחלפו עוד חודשים ולכן כולנו מצווים לשמור על ההנחיות והכללים עד אז. היום אנו רואים את האור בקצה המנהרה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אנו מגיעים לכאן עם בשורה חשובה, אך לא צפירת ארגעה. אנו מקווים שכבר בתחילת 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסון של חברת פייזר לישראל. זאת בשורה חשובה ביותר, אבל כפי שאמרתי – עלינו לא להיכנס למצב של שאננות. יש עדיין לשמור על עטיית המסכות, שמירת המרחק וכל הכללים הבריאותיים".

הטכנולוגיה הספציפית עליה מבוסס החיסון של פייזר, mRNA, היא חדשה, והצלחתו מעידה גם על הצלחת הטכנולוגיה הזו. לפיכך אלו חדשות טובות גם לחיסון של חברת מודרנה, שנמצא גם הוא בעיצומם של ניסויים בשלב השלישי והאחרון, והחברה מתכוונת להגיש בקשה לאישורו על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) עד סוף 2020. חברות נוספות שאלו חדשות טובות עבורן הן החברה הגרמנית curevac, החברה האמריקאית arcturus, החברה הסינית abogen, והחברה התאילנדית Chula VRC, שכולן מפתחות חיסוני mRNA.

חיסוני mRNA, כמו של פייזר, מזריקים לתוך הגוף רק את המידע הגנטי (הmRNA) להכנת חלבון הקרן. תאי הגוף בעצמם משתמשים במידע ומייצרים בעצמם את חלבון הקרן, שנגדו מערכת החיסון מפתחת הגנה. היתרון בחיסוני mRNA הוא שקל וזול ליצור את החומר הגנטי הנדרש.

הבעייה עם חיסוני mRNA היא שהם צריכים להישמר בקירור קיצוני, דבר שיכול להקשות על הפצתם ברחבי העולם. אם יתגלה שחיסוני mRNA יעילים מאוד, זה יכול להצדיק את המאמץ וההוצאות שכרוכים בייצור והפצה של חיסון שדורש את התנאים האלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!