דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארה"ב

בחירות בארה"ב / רשתות התקשורת בארה"ב הכריזו על תוצאות סופיות: 306 אלקטורים לביידן, 232 לטראמפ

לפי הרשתות, המועמד הדמוקרטי ניצח במדינת ג'ורג'יה, והנשיא המכהן ניצח בצפון קרוליינה | טראמפ בהתייחסות ראשונה לתוצאות: "אין לדעת איזה ממשל יהיה כאן בקרוב, הזמן יגיד"

ג'ו ביידן וקמלה האריס ניצחו את המירוץ לנשיאות הבוקר בארה"ב. (צילום: AP/Andrew Harnik)
ג'ו ביידן וקמלה האריס ניצחו את המירוץ לנשיאות הבוקר בארה"ב. (צילום: AP/Andrew Harnik)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רשתות התקשורת בארה"ב הכריזו אמש (שישי) על התוצאות הסופיות בבחירות לנשיאות בארה"ב, לפיהן המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן זכה ברוב מובהק של 306 אלקטורים, בעוד הנשיא הרפובליקני המכהן דונאלד טראמפ זכה ב-232 אלקטורים. אם עד עתה התוצאות נראו צמודות יחסית, כעת הפער לטובת ביידן הוא מובהק, וזהה לפער שבו ניצח טראמפ את הילרי קלינטון בבחירות הקודמות ב-2016.

חלוקת האלקטורים בבחירות לנשיאות ארה"ב. עדכון אחרון: 14 בנובמבר 2020, 09:30. (תמונות: lev radin / Shutterstock.com, AP Photo/ Evan Vucci | גרפיקה: אידאה)
חלוקת האלקטורים בבחירות לנשיאות ארה"ב. עדכון אחרון: 14 בנובמבר 2020, 09:30. (תמונות: lev radin / Shutterstock.com, AP Photo/ Evan Vucci | גרפיקה: אידאה)

הרשתות הכריזו על התוצאות בשתי מדינות בהן התוצאות מספירת הקולות היתה צמודה – ג'ורג'יה, שבה ניצח ביידן ונוספו לו 16 אלקטורים, וצפון קרוליינה, ש-15 האלקטורים שלה יילכו לטראמפ. מוקדם יותר אתמול הצטרפו רשתות ABC, NBC, CNN ו'רויטרס' להכרזה של AP ורשת פוקס ניוז על נצחונו של ביידן גם במדינת אריזונה, שהעבירו אליו 11 אלקטורים נוספים.

מפת האלקטורים בבחירות לנשיאות ארה"ב. עדכון אחרון: 14 בנובמבר 2020, 09:30. (גרפיקה: אידאה)
מפת האלקטורים בבחירות לנשיאות ארה"ב. עדכון אחרון: 14 בנובמבר 2020, 09:30. (גרפיקה: אידאה)

טראמפ התייחס אתמול לראשונה בהתבטאות פומבית לתוצאות הבחירות, ורמז שייתכן שלא ימשיך לכהן כנשיא. בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן, שעסק בהתפרצות הקורונה בארה"ב, אמר טראמפ כי לא יטיל סגר כללי, והוסיף כבדרך אגב כי "אין לדעת איזה ממשל יהיה כאן בקרוב, הזמן יגיד". במקביל מנהלים אנשי הקמפיין של טראמפ מאבק המשפטי בטענה לזיופים ולהונאה בהיקף נרחב, למרות מיעוט ראיות בנושא.

השלבים הבאים

התוצאות שעליהן הכריזו רשתות התקשורת מתבססות על ספירת מרבית הקולות במדינות, ואינן התוצאות הסופיות או הרשמיות. לפי חוקת ארה"ב, בתום ספירת הקולות חייב כל מושל מדינה להכין, ב"מהירות האפשרית", מסמכים שידועים בשם "אישורי אימות" של תוצאות הבחירות. האישורים כוללים את שמות האלקטורים, ואת מספר הקולות להם זכו המועמד המנצח והמועמדים המפסידים. האישורים, שנושאים את החותמת הרשמית של כל מדינה, נשלחים לארכיונאי הרשמי של ארה"ב.

ה-8 בדצמבר הוא המועד האחרון לפתרון כל מחלוקת על תוצאות הבחירות ברמת המדינה. עד תאריך זה חייבים להסתיים כל ההליכים המשפטיים סביב התוצאות, או תהליכי הספירה מחדש של הקולות.

ב-14 בדצמבר נערך הליך הבחירה ה'רשמי' לנשיא. אז מצביעים האלקטורים מצביעים בקלפיות במדינות השונות. ל-33 מדינות ולמחוז קולומביה (המחוז הפדרלי העצמאי בו נמצאת הבירה וושינגטון), יש חוקים או תקנות של המפלגות שמחייבים את האלקטורים להצביע למועמד שקיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר. בחלק מאותן מדינות ניתן אפילו להחליף אלקטורים שמצביעים אחרת, או להטיל עליהם סנקציות משפטיות, כך לפי שירות המחקר של הקונגרס האמריקאי.

אחרי ספירת פתקי ההצבעה לתפקיד הנשיא וסגנו, האלקטורים חותמים על שישה "אישורי הצבעה". האישורים, יחד עם כל המסמכים הרשמיים הקשורים להליך, נשלחים בדואר רשום למספר בעלי תפקידים, בהם גם נשיא הסנאט.

עד ה-23 בדצמבר חייבים אישורי ההצבעה חייבים להימסר לכל בעלי התפקידים אליהם הם נשלחו. אם הם לא נמסרים, החוק מאפשר מספר דרכים אחרות להעביר את התוצאות לוושינגטון.

ב-6 בינואר: בית הנבחרים והסנאט מתכנסים לישיבה משותפת לספירת קולות האלקטורים. אם אחד המועמדים קיבל 270 קולות או יותר, נשיא הסנאט, כרגע סגן הנשיא מייק פנס, מכריז על התוצאות.

ה-20 בינואר הוא מועד ההשבעה של נשיא חדש וכניסתו לתפקיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!