דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אפקון החזקות

התאגדות עובדים / החל מהלך התאגדות גלוי בשתי חברות מקבוצת שלמה

לאחר מספר שבועות של תכנון החל הבוקר מהלך גלוי של החתמת עובדים בשתי החברות הגדולות שבבעלות קבוצת 'אפקון החזקות' מקבוצת שלמה. ועד הפעולה: "רוצים לעבוד יחד עם ההנהלה ולא נגד, שכולם יתנו כתף".

תחילת מהלך ההתאגדות בשתי חברות נוספות מקבוצת שלמה (צילום: דוברות ההסתדרות)
תחילת מהלך ההתאגדות בשתי חברות נוספות מקבוצת שלמה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר מספר שבועות של תכנון החל הבוקר (שלישי) השלב הגלוי של התארגנות העובדים בשתי החברות הגדולות שבבעלות קבוצת אפקון החזקות, שבבעלות קבוצת שלמה. ההתארגנות היא על רקע רצון העובדים לחזק את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאיהם במסגרת הסכם קיבוצי.

חבר ועד הפעולה, שביקש לשמור על עילום שם, הסביר ל'דבר ראשון' את הסיבות שהובילו את העובדים להתאגדות. "אנחנו רוצים להבטיח את העבודה לכל העובדים לאורך זמן, שלא יהיו פיטורים כאלה ואחרים" אמר, " לאחרונה יש פיטורים וצמצומים בחברת ארז קירור כתוצאה ממחסור בעבודה, ומצד שני בהנהלה יש חלוקה של דיבידנדים. אז אנחנו רוצים לשמור על העובדים, שתהיה להם עבודה ופרנסה. מדובר בעובדים עם משפחות. מלבד זאת אנחנו רוצים להגדיל את הרווחה לעובדים מבחינת תנאים, הטבות. אנחנו רוצים לעבוד יחד עם ההנהלה ולא נגד, שכולם יתנו כתף".

לדבריו, עובדים רבים שפגשו הבוקר כבר חתמו. "התגובות חיוביות. יש גם מי שחושש. אבל זו החתמה שקטה ואין מה לפחד. אנחנו לא נגד ההנהלה, אנחנו רוצים לפעול יחד עם ההנהלה, לטובת הכלל", הוסיף.

החברות בהן החל כבר תהליך ההתארגנות הגלוי הן החברות הגדולות בקבוצה המעסיקות כ-900 מתוך 1,300 עובדי הקבוצה. החברות הן אפקון בקרה ואוטומציה בע"מ, בניהולו של ציון רובין, המספקת מערכון בקרה, גילוי אש וביטחון לתעשייה; ואפקון התקנות ושירותים בע"מ, בניהולו של ספיר גורן המובילה פרויקטים הנדסיים מורכבים במגזר הציבורי והביטחוני.

מוועד הפעולה של אפקון בקרה ואוטומציה נמסר כי "אנו נרגשים להיות חלק ממהלך שמביא את העובדים לקדמת הבמה, ורואים בהתאגדות צעד חשוב בהתפתחות העובדים כגורמים השותפים להצלחת החברה. אנו מקווים כי התהליך יעצים את הדיאלוג בין העובדים לבין ההנהלה, וכי כל ההסכמות בין הצדדים יעוגנו בהסכם קיבוצי".

בוועד הפעולה של אפקון התקנות ושירותים,  הצטרפו לדברים והוסיפו "הבחירה לממש את זכות ההתאגדות נובעת מהרצון הטבעי לשפר את תנאי ההעסקה ולהבטיח את מקומם של העובדים בכל הליך קבלת החלטות שנוגע לעתידם. אנו קוראים לכל חברינו להצטרף ולהיות שותפים ליצירת סביבה מתגמלת יותר, תוך חיזוק החברה וערכיה".

אפקון החזקות נוסדה לפני כ-70 שנה ונרכשה בשנת 2003 על ידי שלמה שמלצר ז"ל, בעליה של קבוצת שלמה הכוללת, בין היתר, גם את קבוצת הרכב שלמה סיקסט, חברת שלמה ביטוח, מספנות ישראל, תדיראן טלקום ועוד. אפקון החזקות, מציעה מגוון פתרונות ומוצרים בתחומי תשתיות וטכנולוגיה בארץ ובעולם. החברה נסחרת בבורסת תל-אביב לפי שווי שוק של 645.8 מיליון שקל. על פי  הדוחות הכספיים של אפקון לרבעון הראשון של 2016, הייתה עלייה משמעותית בהכנסות וברווח התפעולי של החברה. גם עובדי חברת שלמה ביטוח מקבוצת שלמה התאגדו בהסתדרות בפברואר 2016.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!