דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה

סביבה / נובל אנרג'י-שברון נקנסה ב-3.78 מיליון שקלים על הפרות באסדת לוויתן

המשרד להגנת הסביבה מצא כי כי האסדה חרגה מתנאי היתר ההזרמה לים | הקנס הוטל אחרי חקירה של אנשי היחידה הימית במשרד ושימוע שנערך למנהלי נובל אנרג'י-שברון

אסדת לווייתן (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)
אסדת לווייתן (צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (ראשון) על החלטה להטיל עיצום כספי בסך 3.78 מיליון שקלים על חברת נובל אנרג'י-שברון, לאחר שהפרה את תנאי היתר ההזרמה לים של אסדת הגז לוויתן. השרה גילה גמליאל: "שברון צריכה להפיק את הלקחים מההפרה הבוטה של נובל אנרג'י. לא נאפשר לחברות הענק לסכן את הציבור. המדיניות ברורה: המזהם משלם".

בדיקות שערכו אנשי היחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה מצאו כי כבר בחודשי ההפעלה הראשונים של אסדת הגז לוויתן, נובל אנרג'י הפרה מספר תנאים בהיתר ההזרמה לים שניתן לה, ונרשמו שורה של חריגות מההיתר. בין היתר, נרשמו הפרות בחובות הדיווח למפקחי הגנת הסביבה הימית וכן חריגות באמות המידה הקבועות בו להזרמה לים.

המשרד להגנת הסביבה החליט, כאמור, להטיל על נובל אנרג'י מדיטרניאן לימיטד, שנרכשה לאחרונה על ידי התאגיד הבינלאומי שברון, עיצום כספי בסך של 3,783,276 שקלים. ההחלטה התקבלה אחרי שורת הליכי אכיפה, כולל שימוע שנערך למנהלי החברה ביחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד.

לאחר שבחן את טענות החברה בעניין, ואת המידע שהועבר מהיחידה להגנת הסביבה הימית, החליט סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד , יצחק בן-דוד, להטיל את העיצום לפי חוק מניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים. על פי ההודעה, "המשרד רואה את ההפרות בחומרה ומדגיש, כי לא יאפשר פעילות מתקנים בים ללא שקיפות מלאה ותוך גילויי אי ציות לתנאי היתר ההזרמה לים בפרט והיתרים בכלל".

השרה גמליאל: "שברון צריכה להפיק את הלקחים מההפרה הבוטה של נובל אנרג'י. לא נאפשר לחברות הענק לסכן את הציבור. היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרדי מפקחת באופן קפדני על כל המתקנים והפעילויות בים בישראל. נמשיך לנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת נגד המזיקים לסביבה. המדיניות ברורה: המזהם משלם".

מחברת נובל אנרג'י-שברון נמסר בתגובה: "שברון קיבלה הודעה מהמשרד להגנת הסביבה ותגיב לאחר שתלמד את הנושא לעומק.  שברון מחויבת לעמוד בכל דין לרבות בדרישות כל ההיתרים השונים שהוענקו לה על ידי המשרד להגנת הסביבה".

עמותת 'צלול' בירכה על ההחלטה אך מסרה כי "מדינת ישראל מנהלת את קידוחי הגז והנפט ללא פיקוח ואכיפה מספקים, ללא חוקים להגנת הים והאדם, בשיטת 'סמוך', שמגדילה את הסיכון לאירוע זיהום משמעותי בים. זיהום הים והפרת תנאי היתר ההזרמה היא בבחינת עזות מצח, שללא ספק בנתה על הידיעה כי בדרך כלל אין אכיפה משמעתית. לכן חשוב צעד זה של הגנת הסביבה עכשיו. רק עם אכיפה, הרתעה וענישה נשיג הקפדה סביבתית גבוהה יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!