דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

יוצאים מהסגר / הקבינט הסתיים ללא החלטות לאחר 7 שעות דיונים, היום יכונס שוב בשעה 16:00

לא התקבלו החלטות על חזרה ללימודים של כיתות ה'-ו' | ההצעה לעוצר לילי ירדה מהפרק ונשקלת אפשרות לסגור את המסחר החל מהשעה 19:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ (צילום: עמית שבי/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ (צילום: עמית שבי/POOL)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה שהתכנס אתמול (ראשון) אחה״צ הסתיים ללא החלטה על חזרה ללימודים של כיתות ה'-ו', זאת לאחר דיון שארך כשבע שעות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שייפגש עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ והשניים יעלו להצבעה הצעה בשיתוף המל"ל. קבינט הקורונה ייתכנס שוב בשעה 16:00.

הקבינט התכנס על רקע נתונים מדאיגים: מקדם ההדבקה ה-R עלה ביום ראשון מעל ל-1 בפעם הראשונה מאז הסגר, ועוד לפני שעברו 10 ימים מאז פתיחת חנויות הרחוב.

ההגבלות שנידונו: סגירת המסחר מ-19:00, הגדלת מספר הערים אדומות ועוצר לילי ביישובים כתומים ואדומים. נתניהו אמר בדיון: "צריך להוריד את מקדם ההדבקה ה-R מתחת ל-1 ולפתוח בהדרגה את הכלכלה, המסחר והחינוך", והדגיש שיש להדק הגבלות, אבל לא יהיה עוצר לילי בכל הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "אנחנו בעיצומו של דיון חשוב ומעמיק בקבינט הקורונה, וזה יימשך עוד שעות, מפני שהנושא מאוד מורכב. אני רוצה לוודא שאנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, בהסכמה רחבה ככל האפשר, כדי לאפשר לנו לפתוח את הכלכלה ואת החינוך מבלי לסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל".

ראש המל"ל מאיר בן שבת סקר את מצב התחלואה וצפוי להתקיים בהמשך דיון על הצעדים הנדרשים למניעת העלייה בתחלואה וצעדי המשך במתווה היציאה מהסגר.

הצעדים העומדים בפני הקבינט הם הרחבה וייעול השימוש בהכרזה על אזורים מוגבלים כלומר להכניס יותר ערים לרשימת הערים האדומות. צעדים שיסייעו ליציאה הדרגתית הם: הגבלות דיפרנציאליות, עוצר לילי והצגת הכוונה להכרזה על איי תיירות מיוחדים.

מוקדם יותר היום התבטא פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, נגד עוצר לילי וכתב: "לא ניתן להצביע על אפקטיביות ממשית לביצוע עוצר לילי". בדיון עלו הסתייגויות נוספות לנושא הסגר הלילי, מצד המשנה לראש המל"ל שטען כי לא הוכחה יעילותו ולמשטרה יהיה קשה לאכוף.

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה (צילום: דפנה גזית)
פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה (צילום: דפנה גזית)

הערים האדומות והכתומות שהציג הממונה לחברי הקבינט: בוקעתא, אכסאל, קלנסווה, נצרת (אדומות). דיר חנא, מג'דל שמס, בית ג'ן, כפר קרע, עראבה, מסעדה, חורפיש, עספיא, עין קנייא, יאנוח-ג'ת, רהט, טייבה, כפר קאסם (כתומות)

שר החינוך, יואב גלנט אמר: "אנחנו לקראת סגר שלישי. מערכת החינוך מחכה בשקט בצד וכלום לא קורה. יש התעלמות מהשוק השחור. בפועל, מה שקורה הוא שאנחנו משלמים על הדברים הלא לגיטימיים שקורים. חפלות, הפגנות, תפילות וכן הלאה. בסוף מי שסובל מזה הוא מי שעומד בשקט בתור. למשל, מערכת החינוך".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התנגד לפתיחת מתחמי "ביג" ביום שלישי: "כל השבת כל מתחמי הביג היו פתוחים עם מאות אנשים והתקהלויות של אלפים. העמדה שלי היא שאסור לנו לאפשר פתיחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!