דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

יוצאים מהסגר / נמשך חוסר הוודאות: עדיין אין תאריך להחזרת מערכת החינוך לפעילות מלאה

למרות דרישה מצד מרכז השלטון המקומי, ארגון המורים והנהגת ההורים, אין אישור לפתיחת הלימודים בכיתות ה'-י"ב | חיים ביבס: "אין שום סיבה לא לאפשר לנו לפתוח עוד השבוע את מערכת החינוך לכלל הגילאים. יודעים לעשות את זה באחריות"

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת הבגרות באנגלית. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
תלמידי תיכון ביהוד בבחינת הבגרות באנגלית. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
דוד טברסקי

קבינט הקורונה הוריד מסדר היום את הדיונים על פתיחתן של כיתות ה'-ו' והן יישארו סגורות גם בשבוע הקרוב. על-פי מתווה הקורונה הנוכחי, במספר מוגבל של יישובים בהם יש למוסדות החינוך את היכולת לפתוח יותר כיתות או מרחבי לימוד, תלמידי ה'-ו' מגיעים ללימודים חלק מהשבוע בקפסולות קטנות. על-פי אותו מתווה, תלמידי כיתות ה'-י"ב אמורים לחזור ללימודים רק בתחילת ינואר ולמרות השיחות על הקדמת מועד חזרת תלמידים הלומדים לבגרויות ותלמידי ה'-ו' – עדיין לא התקבלה החלטה בנושא.

המחאה על החזרת הלימודים החלה לצבור תאוצה לאחר שהתברר שבצרפת, גרמניה, ובריטניה מוסדות החינוך ממשיכים לפעול כרגיל, גם אם במתכונת חלקית, למרות סגר כללי במדינות בעקבות זינוק בתחלואה. השלטון המקומי, ארגון המורים והנהגת ההורים הארצית פנתה הערב (ראשון) לראש הממשלה וקבינט הקורונה בדרישה להחזיר את הלימודים בכלל שכבות הלימודים ויצירת מתווה חירום הגיוני במידה ויוטל סגר שלישי.

הכנות ללימודים בקפסולות שנת הלימוד תשפ"א בבית ספר יסודי. (צילום: גרשון אילנסון/פלאש90)
הכנות ללימודים בקפסולות שנת הלימוד תשפ"א בבית ספר יסודי. (צילום: גרשון אילנסון/פלאש90)

במכתב חריף דרשו במרכז השלטון המקומי את החזרתם המלאה של כלל תלמידי כיתות ה'-י"ב ללמידה במשמרות בהן כיתות ה'-ט' ילמדו למידה היברידית בחצאי כיתות, מתוכם לפחות שלושה ימים פיזית בבית-הספר וכיתות י'-י"ב – למידה היברידית במשמרות, בחצאי כיתות לפחות ארבעה ימים בבית-הספר, בדגש על כיתות שלומדות לבגרות ובני נוער הנדרשים לתגבורים. הגנים וכיתות א'-ב' ימשיכו במתווה הנוכחי של למידה מלאה במוסדות החינוך עם מסכות.

"הדיון בהחזרת מערכת החינוך לתפקוד, אינו משחק ילדים, ואסור שיהיה בתחתית סדר העדיפויות הלאומי", אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. "אין שום סיבה לא לאפשר לנו לפתוח עוד השבוע את מערכת החינוך לכלל הגילאים, אנחנו יודעים לעשות את זה באחריות ובהפרדה הנדרשת".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: מרים אלטשר/פלאש 90)
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: מרים אלטשר/פלאש 90)

"יש לאפשר לתלמידים ברשויות הירוקות לשוב לספסל הלימודים, בהתאם למתווה שהציג משרד החינוך", הוסיף שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות. במאות מושבים, קיבוצים ויישובים קהילתיים ברחבי הארץ בתי הספר יצרו מתווים שהצליחו להחזיר ללימודים חלקיים תלמידים בכיתות ז'-ח'.

״אנו מעוניינים להחזרת מערכת החינוך כולה ללמידה פרונטלית בבית הספר" אמר רן ארז, יו״ר ארגון המורים. ארז התייחס בחיוב לניסיון שהחל בתל אביב לפני שבוע עם בדיקות קורונה מהירות לתלמידים ומורים בבית הספר ואמר שניתן לחשוב על יצירת מתווה שיידע לבדוק תלמידים ומורים אחת לשבוע-שבועיים כדי לאפשר חזרה חלקית. "אין שום סיבה שלא לבדוק את התלמידים בכיתות הלימוד וליצור 'איים ירוקים' במערכת החינוך. תוצאות שליליות של בדיקות התלמידים יאותתו גם על מצב הבריאות של הוריהם ויאפשרו הגעה לבית הספר של המורים בסיכון".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!