דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חלל

חלל / איתן סטיבה יהיה האסטרונאוט הישראלי השני שימריא לחלל: "השמיים אינם גבול"

סטיבה, טייס קרב בעברו, צפוי להמריא למשימה בתחנת החלל הבין-לאומית בסוף שנת 2021 ועתיד לשהות בתחנה 200 שעות | הנשיא ריבלין: "יום שמחה לאומית, אתה תהיה שליחם של מוחות מבריקים"

איתן סטיבה (ללא קרדיט)
איתן סטיבה (ללא קרדיט)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

האסטרונאוט הישראלי השני בדרך לחלל. איתן סטיבה, טייס קרב בעברו, ייקח חלק במשימה לאומית, היסטורית ומדעית שעתידה להתקיים בסוף שנת 2021. באירוע ההכרזה שנערך היום (שני) אמר הנשיא, ראובן ריבלין: "זהו יום של שמחה לאומית, וגאווה אדירה. טייס ישראלי שעל כתפו רקום דגל כחול-לבן". הנשיא הזכיר במעמד את אילן, רונה ואסף ז"ל והדגיש עד כמה "היעדרם היום מהדהד בחלל. היעדר כבד כל כך, מוחשי כל כך, כמעט נוכח".

סטיבה צפוי להמריא מטעם קרן רמון ובשיתוף מדינת ישראל למשימה מדעית בתחנת החלל הבינלאומית ועתיד לשהות בתחנה 200 שעות במהלכן יבצע שורת ניסויים חסרי תקדים בהיקפם בטכנולוגיות ובפיתוחים מדעיים ישראליים של חוקרים וסטארט-אפים שייקח עמו לחלל, וכן צפוי לקיים פעילויות להנגשת עולם החלל לילדי ישראל.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ואיתן סטיבה באירוע הכרזה על האסטרונט הישראלי השני (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה ראובן ריבלין ואיתן סטיבה באירוע הכרזה על האסטרונט הישראלי השני (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בחודשים הקרובים יחל את הכשרתו לקראת הנסיעה לחלל, כאשר בשלושת החודשים שלפני הנסיעה יעבור סדרת אימונים מרוכזת בארה"ב, גרמניה ורוסיה. מעבורת החלל תשוגר מפלורידה בסוף שנת 2021.

סטיבה (62) הוא אלוף משנה במילואים ושימש כטייס קרב בחיל האוויר במשך 43 שנים. הוא השתתף בעשרות מבצעים צבאיים. לאחר שחרורו ייסד את קרן Vital Capital Fund ועסק ב-35 השנים האחרונות למען פיתוח יזמות עסקית ומימון פרויקטים במדינות מתפתחות, שנותנים מענה לתשתיות חיוניות לאוכלוסיות מוחלשות. כמו כן, הוא אחד ממייסדיה של "קרן רמון" ומכהן בוועד המנהל של הקרן.

כדור הארץ (צילום: NASA)
כדור הארץ (צילום: NASA)

באירוע ההכרזה אמר איתן סטיבה: "בעוד שנה תהיה לי ההזדמנות להשתתף במסע לתחנת החלל הבינלאומית. מדובר במסע מרתק אל המדע, החינוך וחקר רוח האדם. תחנת החלל הבינלאומית היא אחד ממוקדי שיתוף הפעולה הגדולים בעולם, בה אסטרונאוטים ממדינות רבות חיים, עובדים ולומדים יחד – אחווה שכל כך נחוצה לנו, במיוחד בימים מאתגרים אלה של התמודדות עם משבר הקורונה".

הנשיא, ראובן ריבלין: "לא בכל יום אנחנו מכריזים על אסטרונאוט ישראלי שיוצא לחלל. בקרוב, תמריא מכדור הארץ מעבורת חלל ובאחד ההגאים שלה יאחוז, שוב, 'אחד משלנו'. טייס ישראלי שעל כתפו רקום דגל כחול-לבן, שיוכיח פעם נוספת, כמו שאנחנו מוכיחים כאן כבר 72 שנה, שאפילו השמיים אינם גבול".

מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, טל רמון בנם של אילן ורונה רמון ז״ל, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, נשיא המדינה ראובן ריבלין, איתן סטיבה, מנכ"ל קרן רמון רן לבנה ויו"ר הועדה המדעית ענבל קרייסבאירוע הכרזה על האסטרונט הישראלי השני (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, טל רמון בנם של אילן ורונה רמון ז״ל, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, נשיא המדינה ראובן ריבלין, איתן סטיבה, מנכ"ל קרן רמון רן לבנה ויו"ר הועדה המדעית ענבל קרייסבאירוע הכרזה על האסטרונט הישראלי השני (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פנה לאיתן ואמר: "איתן יקירי, שם למעלה, מעבר לרקיע השביעי, אתה תבצע שורה של ניסויים בטכנולוגיות ישראליות שחלקן פותחו על ידי נערים ונערות ישראלים. אתה תהיה שליחם של אותם מוחות מבריקים, דורות ההווה והעתיד של המחקר הישראלי המשובח, ותסייע להם להבין איך העולם עובד כשמסתכלים עליו מבחוץ. אתה תהיה נציג של ישראל במאמץ האנושי להבין את המנגנון המופלא שמאפשר את החיים על פני הכדור הזה, ולפצח את רזי היקום".

"היום, אתה הופך להיות השליח של כולנו. אנחנו מעניקים לך את ברכת הדרך, ומאחלים לך הצלחה רבה. צא לשלום ותחזור בשלום ואל תשכח לנופף לנו לשלום שם מלמעלה. אנחנו מחכים לך בבית".

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי: "המסע של האסטרונאוט הישראלי השני יתרום לצמיחת תעשיית 'החלל החדש', שתיצור בישראל עשרות אלפי מקומות עבודה ותייצר בארץ ענף חדש ומשמעותי בכלכלת החדשנות והיזמות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!