דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / 50% הנחה באבטחה והרחבת מלגות: הוצגה תכנית סיוע לסטודנטים בקורונה

התכנית גובשה בשיתוף התאחדות הסטודנטים, כוללת גם 'כוח משימה' שיורכב מסטודנטים שיתנדבו עם קשישים בתמורה למלגה

מחאת סטודנטים בדרישה לסיוע כלכלי לאור משבר הקורונה. 7 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מחאת סטודנטים בדרישה לסיוע כלכלי לאור משבר הקורונה. 7 במאי 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

800 מיליון שקלים יוקצו לתכנית סיוע לסטודנטים שנפגעו במשבר הקורונה, כך הודיע היום (שני) משרד האוצר. התכנית מורכבת משלושה רכיבי סיוע עיקריים – הרחבת מערך המלגות לסטודנטים, קידום תעסוקת צעירים והפחתה חד פעמית בתשלום דמי אבטחה למוסדות האקדמיים.

התכנית הוסכמה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ, השר להשכלה גבוהה זאב אלקין יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ ויו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית שלומי יחיאב.

 רכיבי התכנית:

הרחבת מערך המלגות:
א. הרחבת מערך המלגות לסטודנטים במסגרת קרן הסיוע– מלגות אלה מחולקות על בסיס קריטריונים סוציו-אקונומיים. הרחבת הקרן תכלול בין היתר מלגות לסטודנטים הלומדים במוסדות הלא מתוקצבים ובמכללות הטכנולוגיות, ולראשונה גם סטודנטים מהמכללות לחינוך. כמו כן, קוצרו לוחות הזמנים של המלגות כך שהזכאים להן יקבלו הודעה על כך כבר בחודש ינואר הקרוב.
ב. הקמת כוח משימה לאומי של סטודנטים שיקבלו מלגה, בהובלה של רשות הצעירים במשרד לשוויון חברתי והתאחדות הסטודנטים הארצית– מערך ייעודי במסגרתו יזכו עשרות אלפי סטודנטים למלגת סיוע כלכלי בעבור פעילות חברתית בתחומים מגוונים בקהילה ביניהם התנדבות עם אזרחים ותיקים וניצולי שואה וסיוע למגזרים שנפגעו במהלך המשבר.
ג. העדפת העסקת סטודנטים ע״י הרשויות המקומיות בצהרוני משרד החינוך– מתן עדיפות להעסקת סטודנטים בכלל מקצועות הלימוד במסגרת קול קורא של משרד החינוך לתגבור כוח האדם בצהרונים לכיתות א-ב. הקול הקורא המצוין מאפשר פוטנציאל תעסוקה לאלפי סטודנטים.
ד. הרחבת מערכי הסיוע של המוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים עבור הסטודנטים בעקבות משבר הקורונה.

2. קידום תעסוקת צעירים:
א. פעולות לקידום תעסוקת צעירים–הקמת תכניות בשיתוף זרוע העבודה במשרד העבודה הרווחה והתאחדות הסטודנטים.
ב. הרחבת תכנית ההתמחויות– הרחבת שיתוף הפעולה המוצלח של מל"ג, התאחדות הסטודנטים הארצית ות"ת, קרן אדמונד דה רוטשילד ועמותת "אלומה" להרחבת תכנית התמחויות המאפשרת לסטודנטים בשנה האחרונה ללימודיהם לרכוש ניסיון מקצועי בעבודה בתחום לימודיהם תוך הכרה בנקודות זכות במקביל. יצוין כי במסגרת זאת, הקרן תגדיל את השתתפותה התקציבית בתכנית.

3. הפחתה חד פעמית בתשלום דמי אבטחה במוסדות האקדמיים המתוקצבים:
במסגרת זאת, המוסדות האקדמיים המתוקצבים הסכימו לבצע השנה הפחתה רוחבית של 50% בתשלום דמי האבטחה למוסד. יצוין כי כלל הסטודנטים במוסדות המתוקצבים יוכלו ליהנות מהטבה זו שתפחית את תשלומיהם בשנת הלימודים תשפ"א.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הבטחנו לדאוג לסטודנטים שלנו – וקיימנו: בשיתוף פעולה עם התאחדות הסטודנטים אישרנו תוספת של 800 מיליון שקל לסיוע לסטודנטים במצוקה. נמשיך להביא עוד תכניות סיוע ולדאוג לכל אזרחי ישראל".

שר האוצר, ישראל כ"ץ: " כבר בגיבוש חבילת הסיוע הקודמת קיימתי מספר פגישות עם נציגי הסטודנטים ודנו בבעיות שאיתם מתמודדים הסטודנטים במדינת ישראל וכעת אנו מביאים סיוע משלים נוסף על מנת להקל על אוכלוסייה זו".

השרה לשוויון חברתי ולגמלאים, מירב כהן: "המהלך יסייע כלכלית לציבור הסטודנטים שנמצאים בתקופה מאד מאתגרת כלכלית, וירתום כאת הציבור המיוחד הזה לעשייה חברתית בדגש על פעילויות שמטרתן להפיג את בדידות המבוגרים".

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ: "חבילת הסיוע הכלכלי שתינתן לסטודנטים מהווה תוספת חשובה לתמיכה הקבועה בסטודנטים והבטחה כי לא תהיה נשירה בשל מגבלות כלכליות".

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, שלומי יחיאב: "נלחמנו, והבאנו בשורה אדירה לסטודנטים בישראל. חתימת ההסכם מגיעה לאחר חודשים ארוכים בהם ניהלנו מאבק בלתי מתפשר יחד עם אגודות הסטודנטים כדי לוודא שכל סטודנט וסטודנטית שנפגעו כלכלית, יזכו לסיוע שיאפשר להם לצלוח את המשבר, להשתלב מחדש בשוק העבודה ולהמשיך את לימודיהם האקדמיים. לצד מערכי הסיוע לסטודנטים, אנחנו נמשיך לתמוך את החברה הישראלית כולה ובמסגרת ההסכם נקים מערך סטודנטיאלי לאומי לתמיכה במסגרות החינוך ואוכלוסיות נוספות שנפגעו כלכלית במשבר".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!