דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוצאים מהסגר

יוצאים מהסגר / הקבינט אישר: חזרה ללימודים בכיתות ה׳-ו׳, סגר לילי ביישובים אדומים

הלימודים בערים הירוקות והצהובות יתחדשו בשבוע הבא, ולא יחודשו בערים הכתומות והאדומות | עוד אושרה פתיחת מרכזי הקניות באוויר הפתוח בערים ירוקות | ההחלטה התקבלה למרות שמצב התחלואה גבוה מהיעדים שהגדיר משרד הבריאות

רחוב יפו בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
רחוב יפו בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה החליט אתמול (שני) על חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב ביישובים המוגדרים ירוקים או צהובים. הלימודים בכיתות ה'-ו' יחזרו לפעול החל מיום שלישי הבא, ובכיתות י"א-י"ב יחודשו הלימודים החל מיום שלישי בעוד שבועיים.

ביישובים המוגדרים כתומים או אדומים לא יחודשו הלימודים. שר החינוך, יואב גלנט, ביקש להקדים את פתיחת הלימודים ליום ראשון, אך סורב על ידי ראש הממשלה.

הקבינט אישר גם לפתוח את מרכזי ביג בערים ירוקות החל מממחר (שלישי). לגבי הקניונים, נציגי הקניונים ומשרד הבריאות יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית של קניונים מסוימים.

עוד אישר הקבינט הטלת סגר לילי ביישובים כתומים ואדומים שאין בהם סגר כולל, וכן קידום מתווה הגדלת הקנסות בחקיקה – שכבר אושר בקבינט ובממשלה אך לא קודם עקב התנגדות הסיעות החרדיות.

החלטה נוספת של הקבינט היא קיצור זמן המעבר מעיר כתומה לעיר אדומה, באופן שיאפשר להטיל עליה הגבלות מהר יותר ולדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "לעצור את שרשרות ההדבקה בזמן".

ההחלטות התקבלו בניגוד לתכנית היציאה של משרד הבריאות שאושרה בקבינט, לפיה הסרת מגבלות תתבצע כאשר מספר הנדבקים החדשים הממוצע ביממה קטן מ-500, ומקדם ההדבקה (R) נמוך מ-0.8. נכון להיום מקדם ההדבקה עומד על 1.05 – ערך המעיד על מגפה מתפשטת, ועל עלייה צפויה בנתוני התחלואה.

סגר בקלנסווה ואיכסאל

בתום ישיבת הקבינט אישרה ועדת השרים לאזור מוגבל על סגר ביישובים הערביים קלנסווה שבמשולש ואכסאל שבצפון, החל ממחר (שלישי) בשעה 8:00, ועד לראשון הקרוב, ה-22 בנובמבר, בשעה 8:00, עקב נתוני תחלואה גבוהים. בנוסף החליטו השרים להאריך את הסגר על היישוב הדרוזי בוקעתא שברמת הגולן ממחר ועד ראשון הקרוב ב-8:00.

נתניהו: "כל אחד מהסעיפים יכול להתבטל"

בתום הקבינט אמר ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים כי "אנחנו בנקודה קריטית כי אנחנו בודקים את מקדם ההדבקה בישראל, ולצערי הוא עולה. כשמקדם ההדבקה הוא 1 – אין עליה ואין ירידה. אדם אחד מדביק אדם אחר. כשמקדם ההדבקה הוא פחות מ-1 – המגיפה מתכווצת. אבל כשהוא יותר מ-1 – אדם אחד מדביק יותר מאדם אחד, והמגיפה מתפשטת. הורדנו את הR אך הוא עלה והוא עבר את האחד. לכן, אנחנו חייבים, פשוט מוכרחים להוריד אותו בחזרה. אסור שנפעל בחיפזון, רק לאט לאט ובטוח. אם נהיה פזיזים, אנחנו עלולים לראות זינוק מהיר מאוד בתחלואה, שיפגע גם בבריאות וגם בכלכלה."

נתניהו הוסיף כי ביקש ממשרד הבריאות להגיש לו בשבוע הקרוב הצעות נוספות להורדת התחלואה. "הצעדים האלה – לא בטוח שיורידו את התחלואה, וסביר להניח שהם יישרו אותה או שמקדם ההדבקה ימשיך לעלות. ולכן אנחנו מוכרחים צעדים מאזנים", אמר. הוא התייחס להצעות לפעולות להורדת התחלואה כגון הטלת סגר לילי ואמר: "אני לא הייתי פוסל אף אחד מהצעדים שפסלו אותם בקלילות כזו או במהירות כזו גם בתקשורת ואפילו בדיונים".

בנוסף הזהיר נתניהו כי עלייה בתחלואה תקפיא את ההקלות המתוכננות: "אם אנחנו נראה עליה גיאומטרית, וזה יכול לקרות לנו בימים הקרובים – כל סעיף בתוכנית הזאת שהקראתי עכשיו וגם מסעיפים קודמים, כל אחד מהסעיפים הללו, לא כולם יחד, אבל כל אחד מהם – עלול להתבטל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!