דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חנויות

כלכלת הקורונה / פוקס פתחה חנות 'פופ אפ' והקונים נעמדו בתור כדי להצטייד בבגדי ילדים לחורף

הקניונים הרגו את חנויות הרחוב ואז הגיע האינטנט שנגס בקניונים. הקורונה החזירה אותם לרחוב. על חווית שופינג כבר לא מדברים פה. "האמת שכל הכיף של להסתובב לקנות בגדים נהרס עם הקורונה והמסכות והתורים"

התור לחנות הפופ-אפ הראשונה של רשת פוקס ביד אליהו (צילום: הדס יום-טוב)
התור לחנות הפופ-אפ הראשונה של רשת פוקס ביד אליהו (צילום: הדס יום-טוב)
הדס יום טוב

בקצה שכונת יד אליהו בבניין מסחרי גדול וישן, מול מה שהיה פעם הסינרמה, בין סניף שלH&O לסופרמרקט משתרך תור לא ארוך. בקצה שלו חנות פופ אפ חדשה של רשת פוקס שנפתחה אתמול. ראשונה מבין רבות שמתכננת הרשת לפתוח בכל הארץ כדי להתמודד עם סגירת הקניונים.

האווירה בתור מתוחה ולא נעימה. אל החנות הגדולה נכנסים ארבעה אנשים בכל רגע נתון, והעמידה בתור נמשכת מעל למצופה. לקבוצת פוקס-ויזל, רשת האופנה הגדולה בישראל מעל ל- 600 חנויות. רובן סגורות עכשיו. אם החנות הזו ביד אליהו היא ניסוי כלים לשיטת הפעלה של הרשת כולה, המצב לא נראה כל כך טוב.

החורף התחיל והילדים צריכים חולצות ארוכות

"הגעתי לכאן כי חשבתי שבגלל שזו חנות רשת קצת יותר מרווחת מחנות בגדים ברחוב יכניסו יותר אנשים והתור יהיה יותר נסבל, אבל טעיתי. מכניסים רק ארבעה בכל פעם, לא משנה מה גודל החנות" אומר עומרי (40), אב לשניים מרמת גן. "החוויה הזו מחדדת את ההבנה שלי שהכל חארטה, סתם יוצרים פה התקהלות מחוץ לחנויות", הוא אומר.
.
"באתי לקנות בגדים לבית הספר לבת הגדולה שלי. היא בכיתה ג' וחזרה ללמוד בשבוע שעבר, החורף התחיל והיא צריכה חולצות ארוכות". אומר עומרי. "בזמן שאני כאן אשתי עם הקטן ברחוב ביאליק לקנות נעליים. האירוניה היא ששנינו תקועים בהתקהלויות מחוץ לחנויות", הוא מספר ואז מסנן בשקט לעצמו "איזה סיוט". עוברת חצי שעה עומרי ובתו נכנסים. אחרי כמה דקות הם יוצאים רק עם חלק מהדברים שתכננו לקנות.

משאל מהיר מגלה שכל העומדים בתור הגיעו לכאן כדי לקנות בגדים לילדים. נראה שגם הרשתות כבר הבינו שחווית שופינג היא פחות העניין בין המסכות לתורים ובהתאם הן מוכרות בעיקר בגדי תינוקות וילדים. התחושה היא שאנשים באו להשלים חוסרים לקראת החורף.

בפוקס כנראה יודעים לזהות מה מחפשים הצרכנים ולהגיב בהתאם. בקיץ האחרון, בין סגר לסגר הציגה רשת פוקס רווח שיא של 90 מיליון שקלים ברבעון. גידול של 53% לעומת הרבעון המקביל ב 2019.

כמעט ולא רואים חנויות רחוב

הבאה בתור היא מירית. אמא לילד בן שלוש ותינוקת בת שנה מתל אביב. גם היא באה לקנות בגדי חורף לילדים, שאיבדו סבלנות כבר מזמן. "הבעיה עם הגילאים האלה היא שהם גדלים מהר וצריך לחדש את מלאי הבגדים כל הזמן. הארון מתחדש כל שנה", היא אומרת.

לפני עשר שנים היא עלתה מפריז. שם, היא טוענת, כמעט ואין קניונים בתוך העיר, ורוב החנויות הן חנויות רחוב. מותגים בינלאומיים לצד עסקים קטנים. "אני מאוד אוהבת להסתובב בקינג ג'ורג' או באלנבי ולקנות לעצמי בגדים, אבל כמעט ולא רואים חנויות רחוב לבגדי ילדים" היא אומרת. "אבל האמת גם אם היו, איך אני אסתובב עם ילד בן שלוש בחנויות רחוב? עד שאני אמצא חניה הוא ישגע אותי. עם ילדים בהחלט עדיף לקפוץ לחנות גדולה במרכז קניות".

למרות שהיא כבר מחכה בתור לא מעט זמן, בשלב מסוים היא מתייאשת, התינוקת שלה כבר עייפה מלצרוח. היא מבקשת מהמוכרת לארוז לה מעיל בצבע אקראי לגיל שנה בשקית, מודדת אותו בעין, רואה שבערך מתאים, משלמת במזומן והולכת.

הכיף של השופינג נהרס עם הקורונה והמסכות והתורים

רונית עומדת בתור בשקט ומנסה לא להתערב בדיונים הקולחים בין המחכים בתור על מי היה אחרי מי וכמה זמן האישה הזאת מתעכבת בתוך החנות. "זה בסדר, זה לא כמו קיוסק. אנשים רוצים להסתכל, למדוד. זה לוקח זמן", היא אומרת.

היא גדלה בשכונת יד אליהו והיא דווקא זוכרת שהיו כאן לא מעט חנויות רחוב שמוכרות בגדים. "כשהייתי קטנה היו מלא סוחרים. כשהקימו את הקניונים בעיר וכאן את עזריאלי הם נעלמו", היא אומרת.

"אחרי הקניונים בא האינטרנט והשלים את החיסול של חנויות הרחוב", היא אומרת, אבל מודה שבאופן אישי היא גם מעדיפה להזמין מהאינטרנט. "האמת שכל הכיף של להסתובב לקנות בגדים נהרס עם הקורונה והמסכות והתורים. אם יש יתרון אחד בקניית בגדים בחנויות זה להסתובב, למדוד, להרגיש את הבדים. כל זה נהרס".

הנתונים מגלים שרונית לא לבד. על פי נתוני שב"א, חברת הסליקה של כרטיסי האשראי, באוקטובר האחרון 61% מהרכישות בכרטיסי אשראי בוצעו באינטרנט והסתכמו ב 15.8 מיליארד שקלים. הסגר דחף קדימה את המגמה שהייתה קיימת כבר קודם, שכן כבר באוקטובר הקודם העסקאות ברשת הגיעו לרמה של 50% מכלל הרכישות בכרטיסי אשראי.

בינתיים הבן שלה יוצא עם הנכדים מהסופר הסמוך. רונית מחליטה לותר על הכניסה לחנות ומחליטה לחזור הביתה כי להצטייד אפשר גם באתר האינטרנט של החברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!