דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

יוצאים מהסגר / השר יולי אדלשטיין באילת: "הצלה של עיר מדהימה שהייתה בגסיסה"

שר הבריאות, שרת התיירות וראש עיריית אילת, כינסו מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת ענף התיירות בעיר במסגרת מתווה "האיים הירוקים" | אדלשטיין: "מבקש מהציבור לא להגיע לאילת בלי בדיקת קורונה שלילית"

נופשים באילת (צילום ארכיון: יוסי אלוני/פלאש90)
נופשים באילת (צילום ארכיון: יוסי אלוני/פלאש90)
הדס יום טוב

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התיירות אורית פרקש הכהן וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, כינסו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת ענף התיירות בעיר, במסגרת מתווה "האיים הירוקים" שאושר בממשלה. המתווה יאפשר לחדש את פעילות המלונות באילת ובים המלח, בכפוף מערך בדיקות קורונה מהירות.

"זה יום חג, לא רק לאילת, אלא לכל אחד ואחת במדינת ישראל" אמר השר אדלשטיין, "זו הצלה של העיר המדהימה הזו, אחרי שהייתה בגסיסה עם 80% אבטלה. אני שמח שהצלחנו לפתוח את העיר יחד עם שמירה קפדנית על בריאות הציבור. סוף סוף אזרחי ישראל יוכלו לצאת לחופשה". אדלשטיין הוסיף כי הדבר מתאפשר, בין היתר, כי אילת מקפידה להישאר עיר ירוקה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין באילת. (צילום: מישל אמזלג, לע"מ)
שר הבריאות יולי אדלשטיין באילת. (צילום: מישל אמזלג, לע"מ)

"אני מבקש מהציבור לא להגיע לכאן ללא בדיקת קורונה שלילית", אמר השר, "לא רק מי שנוסע לבית מלון, כל מי שמבקש להיכנס לעיר ואין לו פטור צריך לבוא עם בדיקת קורונה בתוקף. אנחנו מתחשבים גם בתושבי האזור, נתנו פטורים לעובדים ולילדים עד גיל 10 וחינוך מיוחד. אבל צריך להבין דבר פשוט: אם נפטור הרבה אנשים, הפרויקט כאן יהיה קצר מאוד. צריך לדאוג שכל מי שנכנס לאילת לא מביא איתו נגיף קורונה".

שר הבריאות, שערך הבוקר סיור במלונות, במרכזי הבילוי ובאטרקציות התיירות בעיר, הדגיש שמשרדו קיבל את המלצת ראש העירייה לא להסתפק בפתיחת המלונות "צריך מעטפת תיירותית מסביב", הסביר, "בשלב הראשון ייפתחו מסעדות בהושבה בחוץ ואטרקציות בחוץ, בהמשך נפתח יותר, אם תהיה שגרת בדיקות גם בקרב התושבים וגם בקרב האורחים".

אדשלטיין הוסיף כי "מאחורי המתווה הזה עומד מבצע לוגיסטי לא קטן. האלטרנטיבה לא לעשות תמיד קיימת, לא בחרנו בדרך הזו".

נקודת ביקורת קורונה בכניסה לאילת. (צילום: פלאש90)
נקודת ביקורת קורונה בכניסה לאילת. (צילום: פלאש90)

השרת פרקש הכהן אמרה כי פתיחת המלונות מחר היא "הזדמנות לאזרחי ישראל ללמוד מודל שמאזן בין פתיחת המשק והכלכלה לבין שמירה על הבריאות". השרה הדגישה שמי שיתגלה בבדיקה כחיובי לקורונה יוכל לבטל את החופשה שהזמין ללא עלות נוספת.

הלוי, ראש העירייה: "העיר אילת תוכל סוף סוף להיפתח ולתת לתושביה את היכולת לפרנס את עצמם, תחזיר להם את החיוך לפנים".

הפנייה לתושבים, אמר: "כל אחד צריך לתת את חלקו כדי שנוכל לשמור על משך ארוך כעיר בריאה. אנחנו נדרשים להיבדק ולעשות כל מה שצריך. זו לא עת של פלגנות, זו עת של פרנסה וחיים נורמליים בתנאים מאוד לא נורמליים"

תושבת העיר התפרצה לדבריו של הלוי, וצעקה: "מה קרה לפיצוי שלנו? לחיים שלנו? איפה הפיצויים?". התושבת הוצאה ממסיבת העיתונאים, תוך שהיא אומרת: "אני לא בגרמניה הנאצית, אני אדבר". הלוי בתגובה: "אני מתעלם מרעשי הרקע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!