דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות כלפי נשים

החברה הערבית בישראל / 150 הפגינו בעראבה במחאה על רצח וופאא עבאהרה: "דורשים ועדת חקירה להתנהלות המשטרה"

ההפגנה נערכה במקביל ללווייתה של עבאהרה, שנרצחה בראשון השבוע על ידי הגרוש שלה | יו"ר מרחב גליל מרכזי בנעמת, ח'יתאם ואכד נסאר: "החוקר המשטרתי לא ידע להסביר לי למה הם לא ליוו אותה לבית המשפט"

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן בהפגנת מחאה בעראבה. "למען חברה נקיה מאלימות, יש לי זכות לחיות בכבוד" (צילום: אלבום פרטי)
חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן בהפגנת מחאה בעראבה. "למען חברה נקיה מאלימות, יש לי זכות לחיות בכבוד" (צילום: אלבום פרטי)
יניב שרון

כ-150 גברים ונשים הפגינו אתמול (שלישי) בכניסה הראשית לעראבה, במחאה על כשלון המשטרה במניעת הרצח של וופאא עבאהרה בראשון השבוע על ידי בעלה. ההפגנה התקיימה בזמן הלווייתה של עבאהרה.

"ההפגנה היתה התקוממות נגד אוזלת ידה של המשטרה. זה רצח שהיה קל מאוד למנוע אותו", אומרת ל'דבר' ח'יתאם ואכד נסאר, יו"ר מרחב גליל מרכזי בנעמת ומארגנת ההפגנה. "הדרישה שלנו היא להקים ועדת חקירה על התנהלות המשטרה במקרה הזה".

וופאא עבאהרה, בת 37, נרצחה ביום ראשון השבוע בדקירות סכין בעראבה על ידי הגרוש שלה, רביע חלאילה. עבאהרה זומנה לדיון בבית הדין השרעי, בו השתתף גם חלאילה, לדיון בעתיד ילדיהם. לאחר שהסתיים הדיון, חלאילה נסע אחרי מכוניתה של אשתו לשעבר, התנגש בה עם רכבו, דקר אותה בסכין לעיני בתה, ונמלט. צוות של מד"א פינה את האישה לבית החולים פוריה תוך פעולות החייאה, ובהמשך נקבע מותה. היא הותירה אחריה שלוש בנות ושני בנים.

לדברי ואכד נסאר, "הקורבן הוגדרה כמי שנמצאת בסיכון גבוה, והיא הייתה אמורה להיות עם ליווי משטרתי אל בית הדין ובחזרה ממנו. למרות זאת, היא הייתה ללא ליווי. הרוצח עקב אחריה, דרס אותה ולאחר מכן דקר אותה מול עיני בתה, ברחוב, לאור יום". לאחר הרצח פורסם כי עבאהרה ביקשה שלא להגיע לדיון עקב חשש לבטחונה, ובקשתה נדחתה, וכן כי בקשה לבית המשפט לעצור את חלאילה עקב מסוכנות נדחתה אף היא.

חית'אם ואכד נסאר (במרכז), יו"ר מרחב גליל מרכזי בנעמת, בהפגנה במחאה על רצח נשים בעראבה, 18 בנובמבר 2020
חית'אם ואכד נסאר (במרכז), יו"ר מרחב גליל מרכזי בנעמת, בהפגנה במחאה על רצח נשים בעראבה, 18 בנובמבר 2020

ואכד נסאר מוסיפה כי "החוקר המשטרתי לא ידע להסביר לי למה הם לא ליוו אותה לבית המשפט. הם ידעו. וזה יותר מקומם. זו רשלנות כפולה, מכיוון שמעצרו של הרוצח לא הוארך בשם חופש התנועה שלו, ולמרות היותו מסוכן לסביבתו". מחדל נוסף עליו מתרעמת ואכד נסאר הוא שהרוצח טרם נתפס. "הוא לא נעצר. איך מסבירים את זה? תוך שניות הוא נעלם".

בנוסף למשטרה מבקרת ואכד נסאר בחריפות גם את אנשי הציבור שהיו מעורבים בחיי בני הזוג: “כרגיל, הם תמיד מנסים לפייס ולגשר. היא הייתה בת למשפחה מרקע סוציו-אקונומי קשה. היא נשארה עם אמה לבד. הבנתי שמהרגע הראשון הוא היה מאוד אלים כלפיה. היא הלכה חזרה למשפחתה. אך היה ביניהם גישור, והיא חזרה אליו. הם הביאו לעולם חמישה ילדים. כל אותו הזמן הוא היה מכה אותה, היא הייתה הולכת לבית אמה, והחזירו אותה. היא ביקשה להיות במקלט, אך היא לא יכלה להיות שם בלי הילדים. היא חזרה מהמקלט לביתה".

ואכד נסאר מתנגדת לכל ניסיון להאשים את משפחתה של הנרצחת. "מי יכול להגן עליה, למנוע את הרצח? רק המשטרה. למי יש את הסמכות, למי יש את הכוח? לאמה יש נשק? סמכות לעצור אותו? יש כוח לשמור עליה?".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!